• Pyssetroll

Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?

Vi har redan (inbjudan har inte gått ut än) fått frågor om vad vi vill ha i bröllopspresent.
    Det är ju en jättesvår fråga tycker vi. För samtidigt som vi helst skulle önska oss pengar att få resa (ej bröllopsresa den är fixad o betald) för så känns det lite "fel" och jag tror många tycker det är jobbigt att ge pengar. Alternativet är ju presentkort, men då måste vi ju låsa oss till ett bolag?! Vilket väljer man då? Kan man göra på något annat sätt?
    Sen har vi dom som kommer sätta i halsen när vi säger att vi inte vill ha kristallglas och tallrikar.
    Finns jättemycket vackra saker vi skulle vilja ha men det är inte vår första prio.
    Kan man hitta på någon kombinationslösning?
    Vad önskar ni andra er?

• Svar på tråden Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?
  • Pyssetroll

Ingen som önskar sig nått alls????

• fräknis

Sliter med samma frågor som ni!
    Försöker titta på allt som finns här hemma för att se om det är dax att byta ut något...
    Vi resonerade som ni, känsligt att ge pengar. Vi kommer önska oss presentkort på Ticnet, Ikea, Hemnet och Mio möbler. Där finns det alltid något man behöver. Men vi ska även önska oss en ny vardagsservis (är inte vår stil med "finservis"), vet dock inte vilken än.

• Hobby

Vi kommer önska oss bidrag till bröllopsresan. Vi kommer inte sköta kontot själva så vi behöver inte se hur mycket varje gäst har lagt.

Har kollat på önskelistorna på några hemsidor och det finns en jättebra rimvers om vad man önskar sig. Går ut just på att man har allt, men gärna vill ha ett bidrag till resan (eller något annat). Vi tänkte använda oss av den. Jag hittar den inte just nu bara.

• fru till pingst

vi ska snart flytta till hus så för oss var det ganska enkelt, vi önskar oss saker till trädgårdsskötsel, presentkort på möbler, grill, och bidrag till utemöbler.

• NuÄrDetDags

Vi har sagt och skrivit att vi inte vill ha presenter men att vi uppskattar ett bidrag till bröllopsresan om någon inte kan hålla sig...

Vi kommer att ha en skattkista eller resväska i festlokalen för detta ändamål där alla kan lägga i kort med anonyma summor.

Hittills har vi bara fått positiva reaktioner på detta. Särskilt våra långväga gäster är lyckliga över att inte behöva "släpa med" något vi ändå inte "vill ha".

• njoy

JAg är nog lite tvärtom så att det känns "bättre" att önska sig ett pengabidrag än att typ lämna in en lista på typ DUKA och låta alla välja därifrån..Har själv kännt mig snål många gånger när man bara har haft råd med en tallrik eller nån liten ynklig sak..
    Samtidigt är jag lite sån att jag är lite kräsen också.Jag skulle jättegärna vilja ha nya vinglas tex. men då ska det ju vara såna som vi tycker är fina ju..

Usch vad svårt! Men det får nog bli att vi önskar oss pengar eller presentkort iallafall..IKEA känns ju som en klassiker

• N&N

Vi önskar oss också presentkort på en resa på Ticket. Många har tyckt att det är helt ok, ingen har varit negativ. Har dock skrivit på vår hemsida att om någon mot förmodan önskar ge något annat så har tärnan en önskelista för att undvika dubeletter. Där har vi skrivit ned prylar för att komplettera vår Höganässerie, snygga extravaganta köksprylar, ny bestickserie för att byta ut våra slitna bestick, en speciell vinkaraff med vattenkaraff till, digitalkamera m m. Vi har blandat med saker från 100 kr upp till 2 000 kr.

• Ab fab

nej vi önskar oss inga presenter. vi har alldeles för mycket saker som det är.

i inbjudan skriver vi att om man känner sig obekväm att komma tomhänt önskar vi oss champagne eller gåvor till det hjälpprojekt i indien vi stödjer

• AnniePannie

Vi har önskat oss bidrag till bröllopsresan! Har inte hört några negativa reaktioner på det än iallafall! Det mesta handlade om att vi har så mycket saker i vårt hem att det ser ut som vi redan vart gifta i 50 år och det känns rätt tråkigt mot gästerna om de springer ut och letar efter det perfekta fatet och så ställer vi in det i ett skåp, för att vi inte har någon plats!

• tezzilezz

vi har oxå önskat pengar till en bröllopsresa... sen ska vi även göra en sån där lista på duka, då kan gästerna gå dit o köpa något från vår lista o så får man nån slags presen elelr rabatt eller nåt därifrån sen..som tack för att man använder dem som lista.. känns bra då vi ska köpa en ny servis där...=)

Svar på tråden Bröllopspresenter - vad önskar ni er då?