• Vendela

Vilken färg passar med guld?

Kan inte bestämma mig för brudbukett. Det är nu klart att våra kläder kommer att gå i ljusbeige resp. guld. vilken färg passar ihop med dessa? Tips?

• Svar på tråden Vilken färg passar med guld?
  • Cassiopeja

En bukett med antingen rosa toner eller med rött och blått om man gillar mer färg skulle jag föreslå...

• Johanna = en lat kock

eller varför itne fortsätta på samma tema... guld och koppartoner i buketten kanske med lite guldpärlor i?

• Anonym

Vitt passar till allt! Varför inte vita kallor eller en rund klassisk bukett med bara champagnefärgade rosor?

• Catarina

Rött! Blodröda rosor tillsammans med guldstänk är fantastiskt vackert

• Vendela

Tack för era tips! Fler förslag?

• Johanna = en lat kock

det beror ju lite på hur du är som person...
    Jag kommer tex troligtvis att ha tistlar i min bukett (blågrågröna)

Och vilken årstid det är...
    till guld och beige passar eg det mesta...

om det är på sensommaren kan du kanske ha lite mogen vete eller råg i

på våren och försommaren är det ju vacker med lite ljusa blommor varför inte klassikern med liljekonvalj eller syren

annars gillar jag tex liljor i en enkel bukett eller luktärter eller dalior

i princip vad som helst...

• marja 7/6-03

Jag tror att det ska en ganska stark färg. Min klänning är också guld i och jag kommer att ha en bukett med röd - cerisa rosor. /marja

• Josse

Det beror på årstid men jag skulle använda mig av vinrött eller väldigt mörkröd. Jag skulle inte använda rosa/cerise men smaken är ju olika. Brunt/lin/natur färger passar också bra. Men som sagt det beror på årstiden och upplägget för bröllopet. Jag kan tänka mig mörkorange /aprikost kanske om man vill ha lite färger.

• Vendela

Det är sent på våren när vi gifter oss. Tack än en gång för alla tips!

• labello

marja 7/6-03 och vendela!

Jag letar desperat efter en fin guld/champagne färgad klänning. Kan inte ni berätta lite om era klänningar - var ni köpte dem? pris? har ni någon bild?

Jag vore super tacksam!

• Zarah

Håller med Catarina ovanför Blodröda rosor!

• Zarah

Eller lila, för den delen. Mörklila, det är coolt tillsammans med guld!
    /Z

Svar på tråden Vilken färg passar med guld?