• Kakan -07

11 augusti 2007 del 2

Vår tråd var stängd, så jag startar en ny!

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2
  • Lilla Li

sussen2007: Mitt ena brudskorspar är vita med liten öppen tå. Så jag ska måla tånaglarna mörkröda (har mörkrött tema hehe). Kommer även byta till ett par mörkröda skor sen som tånaglarna inte syns i.

• Cameline

Popupp: Här kommer en bild på min känning
    tinypic.com/view.php

Till den ska jag ha en lååång slöja med bred spetskant och en liten tiara

Hur ser din klänning ut, den låter jätte vacker?

Lilla Li: Smart att förboka in hårfrisör tider redan nu..måste också göra detta..
    Och grattis till huset..va mysigt med villa!!

sussen2007: Kolla på varuhusen som NK och Åhlens, annars har ju Dressman en hel del bra tycker jag.

Raoul är en superbra butik dock byter de lokaler lite då och då , sist låg de iallafalla på Norrmälarstrand på andra sidan vägen vi Statoil macken där..

De är små gamla gubbar som ä skräddare, jätteduktiga och supergulliga och BRA PRISER för BRA märken.

Jag skulle statsa på fransk manikyr på tossingarna..

Jag läste en tråd om att ngn skulle ha målat ett tå i blått nagellack, det lät gulligt så det kör jag nog på ..iallafall på en av tårna..

• Kakan -07

Hej brudar!

Jag tycker att det känns som ganska lugnt i planerandet just nu. Vad är det ni pysslar med?
    Jag har:
    * lämnat in klänningen för omsömnad
    * inbjudningarna är skickade och svaren börjar komma
    * alla tillbehör utom underkläder är fixade till mig
    * ringen är beställd (idag!!)
    * har haft möte med personalen på lokalen och gått igenom dagen/kvällen
    * Ska träffa make up- och hårtjejen om två veckor
    * det mesta av drycken är inhandlad

Ja, vad mer är det att göra nu?!

Jo, vi har ordnat med en ny solist till kyrkan (eftersom den förra plötsligt ville ha hutlöst betalt)!

• poppupp

Cameline:

Vacker klänning!
    Här är min: tinypic.com/view.php

Lilla Li:
    Okej, men kanske var trevligt ändå...?!

Ojoj, ska man behöva bry sig om tånaglarna också?! Så mycket att tänka på alltså...

Någon som har några bra idéer på vad man kan gravera i ringen förutom namn och datum?

• Cameline

Popupp : Ska du säga..din var ju alldeles underbar!!

Ska du ha handskar också?

Kanske ngn symbol för lycka;
    nyckelpiga
    fyrklöver
    eklöv
    hästsko

• poppupp

Cameline: Ja, det var därför jag köpte den...! Men inga handskar ska jag ha, dock en kort slöja...

Vet du hur du ska ha håret?

Hmm, en symbol har jag inte ens tänkt på, vi hade tänkt ha något skrivet... Tåls att funderas på...!

• Cameline

Popupp : Tror faktiskt att det blir snyggast utan handskar..

Håret är bara ångest laddat!
    Jag ändrar mig fram och tillbaka..

Men nu tror jag det blir halvuppsatt/utsläppt..men vet inte alls..

Hur ska du ha håret?
    Är du mörk eller blond?

• Lilla Li

Min sambo bestämmer själv vad som ska graveras i min ring. I hemlighet. :D Så jag får inte veta det förrän på bröllopsdagen. Ska bli spännande att se vilka ord han vill att jag ska bära med mig alltid. :)

Jo det var jättetrevligt ändå. Blir gärna djupa, analyserande samtal när man är ensam med henne. Det tycker jag om. :)

• poppupp

Cameline: Ja, det tror jag med... dessutom verkar det mest opraktiskt, vet inte hur vanligt det är med handskar nu för tiden, men det är sällan man hör om någon som har det?!
    Och håret sen... Vet inte alls vad jag ska göra med det... Jag färgar mitt hår, typ mörkblont... Egentligen vill jag inte ha det utsläppt alls, för det blir så otroligt varmt med hår i nacken. Samtidigt tycker min blivande att det är väldigt fint med utsläppt, eller halvt uppsatt med lockar så vi får se... Ska man se till sig själv eller honom i första hand?! Jag har bokat frisör men inte varit där och träffat henne. Eftersom jag bor i Lule och ska gifta mig i Falun blir det inte så ofta man är där. Men till sommaren "flyttar jag hem" till Falun så får man väl rådgöra med dem...
    Har du några bra bilder på frisyrer som du funderar på eller?

Lilla Li: Vi har också tänkt bestämma graveringen i varandras ringer (min blivande ska också ha en två ringar), tycker också att det är en rolig idé, bara man hittar någon bra...

• poppupp

Whii, nu finns det ingen återvändo, inbjudningarna är ÄNTLIGEN skickade!!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2