• kladdkaka

Have you done this?

Kropp, utseende och feta lögner.

Varenda jävla dag.

Det märks att jag har en dålig period i livet just nu, annars skulle jag inte skriva här, annars skulle jag som alltid le, dra några vitsiga ord förneka alla problem och vilja finnas till för varenda jävla människa. Jag orkar inte det förtillfället.. Gud vad självömkande jag är.. usch. Jag är inte det ananrs. Nu är jag bara liggandes i sängen, orkar inte ringa en enda vän (har jag någon vän kvar? ) Ligger försöker sova bort fritid, gör jag inte det så ballar jag ur, tänker på mat, hetsäter för 10 pers, kräks , ångesten för att behöva gå i flera timmar när det är snöstorm ute, ush. Jag orkar inte. Häromdagen trodde jag hjärtat skulle stanna.
    Jag avundas dessa anorexia offer (jag vet HUR kan jag ens säga detta?) Helt sjukt. men hur klarar dem avstå från maten? den disciplinen skulle jag behöva..
    gråter, varför vet jag inte, tänker på mat, mat, mat, killar killar, hur ska jag få tag i honom? Hur ska jag förändra min kropp ? Hur ska jag göra för att se ut si o så. Jag har INGET annat i huvudet.

Jag kommer från en underbar familj. Jag har jordens snällaste föräldrar som verkligen är ledsna och jag kan riktigt se hur dem har åldrats pga mitt eviga tjat, mina sjuka rutiner, och sura miner . jag är så rädd så rädd att dem kommer vara lednsa ända inne i själen när dem frösvinner från den här jorden...
    Vad gick snett för mig? Jag hade ju verkligen allt?..

• Svar på tråden Have you done this?
  • novali

Men gumman!

Du verkar inte alls må bra. Kanske borde du prata med någon?

Det är kanske inte det du vill höra, men ofta så kan man få fantastisk hjälp med vad som än tynger en. Jag känner igen din beskrivning, hade likadana tankar förra vintern. Var näst intill deprimerad (har jag förstått efteråt). Min deppiga period fick en medicinsk förklaring då jag fick diagnosen hypothyreos (för låg ämnesomsättning) vilket man kan må väldigt dåligt av. Nu äter jag medicin och allt är bra igen.

Jag kämpar också mot övervikt. Har tagit tag i det nu för en gång skull och börjat med Cambridgekuren. Har bara hållt på i fem dagar än så länge, men denna gången SKA det gå!

Prata med dina föräldrar om hur du känner det (om du inte redan gjort det) De kanske kan hjälpa dig och stötta dej?!

Hoppas allt ordnar sig!

...å du, Du är en fantastisk människa! Glöm aldrig det!

*Styrkekramar*

•  Miss Cee

Du behöver ingen bantningskur, du behöver proffshjälp för att bli av med ditt matmissbruk!!

Du måste ta kontakt med vården för att få hjälp av en dietist och samtalshjälp! Hetsätning är lika allvarligt och lika mycket sjukdom som anorexia, det är bara det att man förstör sin kropp på längre sikt. men det är precis lika svårt att ta sig ur, och det måste du ha hjälp med.

Ta hjälp av dem som finns runt dig. Och sträck ut en hand till vännerna, ofta så räcker det med ett samtal. Stäng inte in dig mer!!

• Kat77

Det låter som om du behöver komma ut, kanske skaffa en ny frisör eller göra nåt kul. Ring upp en kompis och ta en barrunda kanske?
    Det kommer definitivt inte bli bättre av att du stänger inne dig!
    Ge inte upp, det finns en sån otrolog vacker värld där ute som väntar dig :)
    Gör något du aldrig vågat innan, det ger en piff i vardagen :)

• pickolina

Kat77 - Förstår att du bara menar väl, men sådana kommentarer gör ofta att man bara mår sämre och blir arg och ledsen...

TS, har du sökt hjälp? Du behöver hjälp! *kramar om* Jag vet hur det kan vara.. Tyvärr! Du är inte ensam och det finns hjälp att få!

• Kat77

pickolina
    Det där är nog olika från person till person.. Själv behöver jag dras i.. :)

• pickolina

Kat77 - Jag behöver oxå dras i, inget snack om saken.. Men när problemen är så pass allvarliga och djupa som TS´s verkar vara så skadar det ofta mer än det hjälper. Jag förstår att du inte menar illa och kanske det är precis vad TS behöver höra... Men jag ville ändå säga till för jag har själv varit (är periodvis) djupt nere och haft kontakt med många som varit/är det och alla säger samma sak..och det är att dom blir vansinniga/ledsna/arga och nästan motvilliga till att förändra situationen när människor runtom kommer med "pep-talk" och säger saker som att dom ska rycka upp sig, ut och röra på sig, träffa folk osv.... Jag ville bara säga det...

• demilo

Håller med dom andra som påpekat att du kanske behöver proffs hjälp. Det som är positivt är att du märkt att du inte mår bra av att tänka såhär om dig själv.Får en känsla av att du kanske borde få hjälp att få rätsida på din självkänsla. Någon gång måste man sluta "slå på sig själv" och då kanske man behöver hjälp till förändringen. Skickar över lite *styrkekramar*

Svar på tråden Have you done this?