• june22

Snäll ge mig ett svar..

När jag blir "hippad" så vill jag VERKLIGEN INTE ha med en tjej,men hon är bjuden på själva bröllopet!!
    Måste man bjuda med henne på möhippan då??
    Jag kan inte med den här tjejen för hon kväver mig..Hon är sambo med min killes kusin!!

• Svar på tråden Snäll ge mig ett svar..
  • mei

klart att du inte måste, man "måste" aldrig nåt man inte vill! men kom ihåg att hon kan känna sig illa behandlad när hon inser att alla ni andra festade utan henne...

• Lady o Lufsen

Jag kan ju bara svara för mig själv och vad jag tycker...

En hippa är ingen självklarhet och samordnas oftast av någon annan. Att bli bjuden på ett bröllop men uteslutas från hippan skulle kännas väldigt märkligt och en klar markering från brudens sida att man inte är önskvärd, vilket i alla fall för mig skulle väcka en undran om jag verkligen skulle gå på bröllopet...

Hur det än blir så önskar jag dig lycka till och att din kväll blir till belåtenhet!

• june22

Hon vet hur jag tycker om henne..Hon är jätte jobbig att umgås med..Tror att hon är bättre än alla andra,spelar ingen roll att vi har fast jobb & inte hon..Tycker att hon kan stiga av sina höga hästar..

• Lady o Lufsen

Men om hon nu vet att du inte tycker om henne- hur stor är då sannolikheten att hon vill komma på hippan eller bröllopet?

Då hoppar hon kanske över det och problemet är löst?

• june22

Tyvärr så är hon så jävlig att hon kommer just bara för att vi hoppas på något annat..

Vi kan ju inte heller skita i att bjuda henne för då blir det väl ramaskrik i familjen..

• Miss Cykel

Jag tror att det är ganska vanligt att man inte bjuder alla unga kvinnor på sin hippa. I många fall skulle det helt enkelt bli alldeles för mycket folk... Varför inte se till att bara DINA vänner blir bjudna?

•  Miss Cee

Möhippan är till för brudens vänner och nära kvinnliga släktingar i samma ålder. Varken mammor, svärmor, svägerskor eller ingifta kusiner är självklara till en sådan.

Möhippan är till för att dina vänner ska fira av dig, inte för att tillgodose henne. Är hon inte vanligen med i ert gäng så finns det ingen anledning att hon ska med nu, baar för att hon är i din ålder.

•  Miss Cee

Med "Nära kvinnliga släktingar" menar jag att man står dem nära rent känslomässigt, umgås med dem som kompisar. Inte att man är nära släkt...

Svar på tråden Snäll ge mig ett svar..