Skeppsvik herrgård
Vi har bokat skeppsvik herrgård till vår bröllopsfest, men är det nån som har varit där eller hört något om det??
Vi har bokat skeppsvik herrgård till vår bröllopsfest, men är det nån som har varit där eller hört något om det??
Hej!
Har du inte varit där ute ännu? Då måste du bege dig dit! Det är jättefint och mysigt där, med vatten runt omkring. Herrgården ligger som på en liten ö. Jag ska också ha min bröllopsfest där i sommar. Ett minus är att man inte rymmer så jättemycket gäster, det är en perfekt lokal om man är färre än 50-60 pers, men går man över 60-70 i antal kan det bli trångt. Hur många tror ni att ni blir? Maten är god, en nackdel är förstås att du måste köpa "hela kitet" där ute. Mat, alkohol, det kostar att hyra personalen osv.. Du tappar en del makt och inflytande, och måste lita på att de vet vad de gör och att det blir bra. VI tror det. Lycka till i sommar! Ps. När ska ni gifta er?
Hej!
Okej som du säger det kostar ju, å vi har kommit på att om vi tar ut 400:- i kuväravgift (vilket vi måste) så får vi stå för minst 5000:- själv, men det är ju inte så farligt tycker jag.. Jo vi ska gifta oss den 4 augusti, själv då?
Vi gifter oss två veckor före. Hur många beräknar ni vara på festen? Vi blir nog inte fler än 60, annars hade jag nog funderat på hur det skulle gå med att placera ut alla utan att det blir för trångt. Har ni varit där ute ännu, eller ska ni åka ut dit snart? De har helgöppet där ännu, tror jag. Åk ut o ta en lunch där eller nåt! Har ni bestämt er för att vara där eller är ni osäkra?
Nja vi blir väl ungefär ca 45-50 st.. Jo vi har bokat redan, och han (killen vi pratade med) sa att vi skulle komma ut dit och kolla hur det ser ut och sånt..Det jag tyckte var en nackdel är att det är fullt pris i baren..
Men killen vi pratade med sa att man kan säkert göra något åt barpriserna...*pust* Tycker man har så mycke annat i huvvet runt bröllopet, hela tiden är det nåt man ska tänka på att ringa och fixa...Vilken kyrka ska ni gifta er i då?
Vi gifter oss i Backenkyrkan, och ni då? Vi tar hela gänget med buss ut till Skeppsvik sen. Hur ska ni göra?
Jo, det är en nackdel när man kör i en lokal som Skeppsviks Herrgård, att man måste köpa det de har, deras priser osv.
Har ni några andra alternativ, eller kör ni på Skeppsviks hur som haver? Vi var ganska sugna på catering och hitta egen lokal ett tag, men det känns ju samtidigt ganska skönt att man har allt klart när man har bokat mat o lokal o sånt. Annars kan ju sånt bli ganska stressigt... Har ni bestämt er för vilken mat ni ska ha? Vi är lite sugna på att ta buffé, men det kanske är lite för ordinärt? Trerätters känns kanske lite mer bröllop, eller?
Vi gifter oss i statskyrkan, sen hade vi ju tänkt att vi ska ochså bussa" ut folket till skeppsvik (göstasbuss tänkte vi om dom kan) Jo vi kör med deras mat , först tänkte vi på catering + egen lokal men min sambo ville absolut vara i skeppsvik så okej då.. Jo vi (eller jag) va inne på buffe ute i skeppsvik men min bättre hälft ville ha typ 3 rättersmiddag istället..Fast vi tar förrätt, varmrätt och tar dit egen tårta är det tänkt iaf...Men har du sett att dom tar 50:- för typ tårtfat" + kaffe..Å då får man stå för tårtan själv..Aja man gifter sig väl bara en gång i livet hoppas man ju..
Jo vi såg det där med tårtan.. Men finas hembageri har väl rätt bra tårtor? Vi tänkte nog köra via dom, inte fixa egen. Blir det inte dyrt? Vad ska ni köra med för tårtmakare då? Vi är inne på att göra som er med att köra trerätters istället. Samma här.. Killen som vill ha det. Jag kunde lika gärna ha buffé. Men det blir ju lite "finare" med att ha tre rätter, plus att det blir enklare för värdparet att hålla koll på tider, med tal osv.
Hur gör ni med fotografering? Tycker det är jättesvårt, och jättedyrt med att fixa proffsfotograf. Var sugna på Fotafolk, men de är jättedyra, plus att vi skulle vara tvungna att fota oss efter bröllopet, då de var bokade innan. Ska ni ha egen fotograf eller hyr ni typ fotafolk? Foto före eller efter bröllopet?
Vi ska gifta oss kl 15, när gifter ni er?
Okej jag har inte kollat upp några priser, men jag har hört att Ica Maxi är billiga på tårtor (om man jämför med andra) och dom gör den tårta man vill (om jag inte har fattat det fel)
Ja du fotograf är inte lätt, men min systers f.d är superduktig på att ta kort (+ att han har en jättebra kamera)så vi anlitade han, å vi tar kort före bröllopet, ska man göra det efter blir det så tajt om tid...Jag kollade på fotafolk hemsida, men aj aj va dyr dom var så vi brydde oss inte om att ringa ens...
Vi gifter oss kl 16.00 så därför blir det enklare å ta korten före..Men jag har en känsla av att jag kommer vara så nervös att korten kanske inte alls blir bra..
Det är jättesvårt med det där med fotograf. Fördelen med proffsfotograf är ju att de har extregrejer om kameran går sönder, en studio om det regnar, blixtar och grejer, så man törs ju lita på att det blir bra.. Å andra sidan är det mycket dyrare.. Man vill ju veta att det blir bra kort.
Vi ska ju gifta oss kl 3 så man skulle vilja fota sig innan, annars så blir ju festen försenad. Men hon på fotafolk sa att hon skulle kunna fota oss där ute på Skeppsvik, och det är ju otroligt vackert där ute så det skulle vara perfekt. Men tänk om det regnar? Då är det inte perfekt.. Sen så måste ju alla vänta på oss.. Inte så bra.. Men att ha en egen fotograf låter bra! Gör bara upp innan hur ni vill att korten ska se ut, ge lite tips på bröllopsbilder, så ni inte blir besvikna sen.
Tjänar ni på att köpa tårtor på Maxi, då man lägger till en summa för att ha egen tårta ute på Skeppsvik? Vi tänkte att det blir enklast att bara köra på Finas. Är inte de jätteduktiga på att göra tårtor?
Jo det är sant, man vill ju inte att nåt ska gå fel (typ att det regnar eller liknande)Jaha men det e ju en ide att bli fotad där ute, men som du säger då får ju gästerna vänta å det kan ju som sagt ta en stund..
Ang tårtorna så fick jag tipset av han som äger (tror jag) cateringfirman Annas fest och mat, han sa att tårtorna är lika goda som på NK exempelvis, fast det e klart dom är kanske inte lika "vackra om jag säger så, det är väl mer enkla tårtor (som vanliga princesstårtor m.m)
Jag har aldrig hört om Finas är bra, men alla bagerier är ju bra kan jag tycka, det är bara priset som skiljer..
Nja om man tjänar på det, eller tja Maxi ska ju vara billigare så lite kanske man tjänar på det, man kanske får bättre pris om man beställer flera stycken..??
Ska du göra håruppsättninig hos någon frisör eller?? Jag har stora problem vart jag ska fixa mitt hår.. Tänkte ev på Hårizont, men jag vet inte om dom e nå bra..Vet du??
Jo jag har frågat min frisör Jessica på Sjöbergs Trend- hon är grymt bra, men väldigt poppis, upptagen, har semester egentligen osv... Hoppas att jag kan få henne att arbeta en dag i juli, men det är ytterst osäkert. Ska annars fråga på typ Headline eller nåt sånt. Många frisörer ställer ej upp och gör brudfrisyrer- helt knäppt, men så är det. Ska kolla lite till. Har du hört om Hårizont är bra? Jag kan tyvärr inte ge några fler tips..
Ny fråga att diskutera; färgtema? Har ni kommit på nåt? Vi har bestämt oss för nougat/guld/naturvit. Lite neutralt men vackert. Var lite inne på rosa också ett tag, men då sa karln min nej :)
Ha det gött så länge! Vi hörs!
Okej jo man vill ju gärna ha nån som man känner till och man VET är en bra frisör. Jag ringde Hårizont igår och hon jag pratade med verkade då väldigt trevlig och berättade vad som ingick i priset o.s.v.
Det jag kände med Hårizont är att man får sitta i ett "brudrum alltså bak i butiken (om jag fattade henne rätt)och i priset så ingår champange och jordgubbar + lite snacks och man klär på sig brudklänningen där m.m...Ska man sen ochså sminka sig där kostar det extra, men det ska inte jag göra utan jag har bokat hos make up store, för dom vet jag är duktig..
Headline ringde jag ochså, men dom hade inte ett rum så man fick vara själv, fast det kanske inte du tycker spelar nån roll..
Men jag har läst andra trådar om frisörer här, och det är både ris och ros till både headline och hårizont så man hoppas ju att det blir bra...
Färgtema?? Nopp har inte tänkt på det ännu, ehh man måste ju tala med sin karl om det ochså annars blir det nog inte bra.. Men jag gillar ju rosa å lila, fast guld e ju snyggt...
Hejsan!
Min bror gifte sig i stadskyrkan och hade festen i Skeppsvik, jättevackert.. De var vi var 73 gäster och vi satt uppe på övervånigen som ligger mitt emot huvudbyggnaden. Har nu hört att de som äger skeppsvik bor när nu. Brosan gifte sig 2005.
Jag skall gifta mig juni 2008 och skall ha min frisör Vicky på hårizont, uppsättning och make, påklädning skulle kosta 2500.
Hej Marie 30 !
Okej jo jag har hört att det ska vara så fint där ute, alla jag har pratat med säger då det..
Jag har ringt till hårizont om en tid dom skulle ringa tillbaka nästa vecka eftersom hon hade inte alla tider för i sommar än..Jag fick ochså priset 2500:- men jag ska sminka mig på make up store först..
Så du ska gifta dig nästa sommar?? Oj va du va ute i god tid.. Fast å andra sidan tycker ju dom flesta (frisörer catering å div) att det är bra å vara ute i tid...
HAr du bestämt kyrkan ochså eller??
Anncha 73- jo vi har väl bestämmt oss för Backen kyrkan men den får man ju inte boka förrän efter nyår!
Så vi får se. Jo jag vet att jag är ute i god tid. Men inte något är bokat än utan det är bara funderationer.
Jag vet ju hur det brukar vara, tiden bara rinner iväg, speciellt med två barn =)