• Brud 070707

Glassbuffé??

Vi har diskuterat om vi ska ha någon desert eller om vi ska nöja oss med kaffe och tårta. Min sambo föreslog at vi kunde ha glassbuffé och jag tyckte väll det lät som en bra idé. Man kan då ha lite olika glass sorter, strössel, såser, maränger osv. Då kan folk välja de de vill ha helt enkelt. Vad tycker ni om detta förslaget??? Skulle det funka på ett bröllop?? Det känns kanske inte så exklusivt men min sambo är en stor glass älskare

Tacksam för era åsikter!

• Svar på tråden Glassbuffé??
  • missZapon

Är själv glassälskare och tycker det låter somen bra idé. Ni kan ju göra uppläget exklusivt eller ha några ovanligare glassmaker så blir det något speciellt ändå...

Eftersom ni gifter er mitt i sommaren och jag ser en varm sommardag framför mig så är ju glass jätte bra, är nog fler som är sugna på kallglass istället för någon mer mastig eller mätande dessert!

• Courage

Sponnat skulle jag säga mycket bra. Det som avgör "finhetsgraden" är vilken sorts glass ni använder, vilka tillbehör och såser, hur de är tillagade, som ni använder.

GB Bigpack och O'boys kolasås är för vardagligt, men hemgjord vaniljglass gjord på finaste råvaror, och en kolasås gjord på fint smör, muskovadoscoker och kanske någon fin sprit, så har glassen uppgraderats från vardag till fest. Det finns också olika bakverk som makroner och biskvier som man kan servera till.

Jag tror ni ska satsa på att ha glasutportionerar så att det blir vackert upplagt och går ganska fort. Vackra uppläggsningskålar är förstås ett plus.

• jvk

Supergott tror jag! Lejonet och Björnen-glass tex i några olika smaker men massa smarriga grejer till, varma hallon nougatsås mm skulle väl kännas tillräckligt exklusivt!? Jag hade gärna varit gäst där i alla fall.

• Courage

Ooopps - Mejlet gick i väg innan jag han korrigera "glassutportionerare" i sista stycket. Alltså någon som ansvarar för serveringen.

Hellre en kall glassbuffé den 7 juli än söt mastig tårta.

Go for it!

• rosarosen

Eftersom han är glassälskare så blir ju då efterrätten som lite "ni". Dessutom kan det vara ett bra alternativ om det finns glutenallergiker. Finns det gäster som är laktosintoleranta kan man ha en laktosfriglass.

• september22

Låter som en kul ide!

• lotta49

Hej! Vi ska ha glassbuffé men först och främst för barnen. Det kommer dock att finnas möjlighet för de vuxna att även ta av buffén då vi kommer att ha bakelser i stället för tårta och man kanske är sugen på mer smaskigt efter bakelsen( Vi har några riktiga gottegrisar bland gästerna inklusive min m2b )

Vi kommer att ha en orgie av olika sorters glass, såser, maränger, frukt m.m!

• Lena+Mattias=sant

Låter jättegott men kan vara lite knepigt att förvara glassen så den smälter. Om man kan hyra en mjukglassmaskin vore det skojigt.

Svar på tråden Glassbuffé??