• denblåbubblan

Jag blev friad till igår!

Jag känner bara att jag måste få berätta för någon vilken underbar överraskning jag fick igårkväll:)

Jag och min nyblivna sambo hade pratat lite smått om förlovning en tid och jag har drömt och hoppats på ett "riktigt" frieri..
    Igår kväll hade han varit hemma ett par timmar tidigare än mig då han slutade tidigt på jobbet.
    Blev lite misstänksam då han ringde flera gånger under kvällen och kollade var jag befann mig. Så sa han att jag fick ta bussen från busstationen hem till oss, det brukar aldrig hända annars för han kommer alltid och hämtar mig med bilen.
    Då började jag ana ugglor i mossen och kände mig alldeles spänd.
    När jag väl kom hem var det helt mörkt i lägenheten förutom några värmeljus på golvet i hallen och så en hjärtformad lapp med texten "Kom in i vardagsrum". Jag följde uppmaningen och när jag kom in i vardagsrummet var det tända ljus överallt, middagen färdigdukad på bordet och min sambo stod och väntade på mig i kostym! Detta är en kille som hatar att ha kostym på sig och bara har det på finare fester...
    Jag gick fram till honom och han tog mina händer i sina och sa "Älskling, nu när vi varit tillsammans i tre år och bor och lever tillsammans så vill jag att det fortsätter så i all framtid.." så går han ner på knä och säger "Vill du förlova dig med mig och i framtiden gifta dig med mig?"
    Blev så chockad så jag skrattade bara och sa "ja".
    Sen var ögonblicket över och min sambo öppnade en flaska skumpa han hade haft i beredskap.
    Vilken underbar kväll vi fick, kände mig såå lycklig och nästan nykär igen! Imorgon ska vi gå och titta på ringar och jag kan knappt tro det att jag snart är förlovad!
    Ville bara få det ur mig då vi bestämt att inte berätta till någon förrän vi har ringarna på oss...Jag är lycklig!

• Svar på tråden Jag blev friad till igår!
  • 4:e Maj

Grattis! Trodde forst min sambo skamtade da han friade men fattade ganska snabbt att det var alvar eftersom han var sa nervos. Ska ni vara forlovade nagra ar eller gifta er innan arets slut (*nyfiken*)?

• denblåbubblan

Det kommer nog att dröja ett tag innan vi gifter oss, två-tre år har vi tänkt oss. Mest pga. ekonomin då jag är fattig student och han inte heller är världens rikaste. Vi vill få ihop ett fint bröllop och då blir det nog att spara iaf två år.
    Sen är vi rätt så unga fortfarande så vi har inte bråttom, jag är 21 och han 23. Men jag läängtar...

• 25Augusti

Vilket fantastiskt frieri!!! Grattis

• Fru Mallgroda

Stor lycka! Ta vara på varandra och njut av varje fantastiskt ögonblick. Dra ut på ringprovandet;) Kram!

• hanna_s

Åhhh, vad mysigt det verkar

• Petra74

Grattis! Vilket underbart frieri!
    Lycka till!

• 4:e Maj

Ja, titta ordentligt pa ringar och fundera redan nu pa hur vigselringen kan tankas se ut aven om det drojer nagra ar.

• NinaHq

Vad roligt! Grattis och all lycka till er!

• Karis Annelie

oh va härligt! grattis

Svar på tråden Jag blev friad till igår!