• Överlycklig

VARNING för såpbubblor!!!!

Vi gifte oss nu i sommras och allt var frid och fröjd. För att höja stämningen hade vi köpt såpbubblor i en bröllopsbutik, säljaren sa att det inte blev några fläckar av dem...

Sen nu i veckan pratade jag med en av våra vänner, hennes dotter hade på bröllopet spilt både på sin och hennes klänning och de hade lämnat in på kem. MEN kemtvätten fick inte bort fläckarna utan var tvungna att gå på lite hårdare och resultatet blev att båda kläningarna blev förstörda, de tålde inte tuffare kemtvätt som tydligen behövs om man ska få bort fläckar från såpbubblor.

Så jag varnar alla, om ni tänker dela ut såpbubblor, tala om att det kan ge fläckar som kräver tuffare tvätt än kemen gör...

• Svar på tråden VARNING för såpbubblor!!!!
  • LissAnna

silvera:

ja ni hade ferkligen tur! vilka otroligt vackra kort!!

nackdelen med ris kan väl vara att många duckar eller gör grimaser för att skydda sig från riset. men men, hugget som stucket! :)

• 22/7-06

Jag hade såpbubblor som var speciella för bröllop! Allas klänningar klarade sig fint och dedt kändes mycket romantiskt!

• Överlycklig

Jag har självklart ringt till bröllopsbutiken där vi köpte bubblorna och de har plockat bort dem från sortimentet nu... Kul att det funkar för endel men tråkigt att det är fler än vi som råkat ut för missöden.

• hicka

Silvera: Era bilder är fantastiska!!

• stefans brud

Vi tänkte ha bubblor. Man kanske inte ska ha så måna som blåser då korten verkar blir dåliga om det är många bubblor..

silvera
    Vilka underbara kort! Hur många hade ni som blåste?

• silvera

Tack för att ni gillade våra kort!

Vi hade (troligen) 24 st "blåsare", dock inte samtidigt! Allt i flaskan går ju inte åt heller.
    Det var 24 flaskor i kartongen, och min pappa delade ut dem till gästerna tillsammans med vigselprogrammet.
    Alla flaskorna gick åt/försvann, så jag har ingen kvar som minnne, så vill man ha det, så får man nog lägga undan en flaska till sig själv....
    Det var populärare än vad jag trodde med bubblor!

• tree

silvera
    tack för info! det är bra att veta att bara 1 ask är nog... jag var inte säkert om om jag skulle köpa 1 eller 2!

• Ribbing4ever

Det låter konstigt att det skulle ge fläckar? Till vårt bröllop fick alla 70 gäster varsin flaska och vi fick både en fantastisk dag och fantastiska bilder! Jag hade testat bubblorna innan på insidan av fållen på min klänning coh blåst som bara den utan fläckar. Provade även att droppa lite utan fläckar. Provade dock inte att hälla hela flaskan över klänningen... Frågade även många gäster efter bröllopet, men ingen hade haft problem med fläckar. Vi har använt bröllopsbubblor både vid nyår och vid 40- och 50 årskalas nu, och det har varit jättelyckat. Vad kan det ha varit för material i klänningarna egentligen?

I USA där min kompis såg detta först, har man ju använt bubblor vid bröllop i 20 år, och de borde väl stämt varandra till döds vid det här laget om alla klänningar blir förstörda? Nåväl, bra att göra folk uppmärksamma i alla fall...

• Bruden blå

Men kan det inte va så att det är tyget som är problemt och inte bubblorna i sig. Jag menar det är ju skillnad och spilla på bomull och sammet tex.
    Vissa tyger tål väta och andra inte.
    En normal brölopsklänning skall väl tåla lite fukt, men har man något finare eller behandlat tyg så kanske det inte tål nåogn väta alls, oavsett om det är vatten eller bubblor. Kanske därför det blev fläckar bara på en i den här trådens klänningn, men inte på någon annans.

• Överlycklig

jösses att endel ens orkar... härmed bestämemr jag mig för att avsluta denna tråd då vissa är så otrevliga och aroganta...

• silvera

Överlycklig

Nu blev jag väldigt nyfiken...
    Vilka har varit "otrevliga och arroganta"?

• Gabbies

Sedan måste jag väl bara få påpeka att tråden har inte varit aktiv på nästan en månad så varför gå in o skriva nu att du bestämmer dig för att avslutqa tråden?

• silvera

Gabbies
    Ja, och otrevlig ton har det väl inte varit?
    Eller har jag missuppfattat något?

Eller så kanske hon bara blev lite sur över att inte alla tycker likadant?..

• majsanna

silvera:
    Från vilket företag är de såpbubblor som ni hade på bröllopet?
    Har funderat på såpbubblor istället för ris, då riset fastnar överallt.

• silvera

Härifrån beställde vi våra bubblor:
    www.brollopsbubblor.se
    Min (då!)blivande man fick välja hur flaskorna skulle se ut, och han valde de i mitt tycke det fula brudparet!
    Men de var ändå ganska gulliga!

Jag hade även knytit band runt flaskans hals, som gick i vårt färgtema, och som våra namn var tryckt på...

(Oj, vad mycket detaljer jag har lagt ner tid på.. Men det var bara roligt att pyssla lite extra!)

• brud  nästa år

Jag har läst hela tråden nu. Vilka var det som var arroganta??? Jag hittade ingen som var otrevlig, hmm.

Svar på tråden VARNING för såpbubblor!!!!