• Överlycklig

VARNING för såpbubblor!!!!

Vi gifte oss nu i sommras och allt var frid och fröjd. För att höja stämningen hade vi köpt såpbubblor i en bröllopsbutik, säljaren sa att det inte blev några fläckar av dem...

Sen nu i veckan pratade jag med en av våra vänner, hennes dotter hade på bröllopet spilt både på sin och hennes klänning och de hade lämnat in på kem. MEN kemtvätten fick inte bort fläckarna utan var tvungna att gå på lite hårdare och resultatet blev att båda kläningarna blev förstörda, de tålde inte tuffare kemtvätt som tydligen behövs om man ska få bort fläckar från såpbubblor.

Så jag varnar alla, om ni tänker dela ut såpbubblor, tala om att det kan ge fläckar som kräver tuffare tvätt än kemen gör...

• Svar på tråden VARNING för såpbubblor!!!!
  • **honey**

Hum... de säger ju att de inte ska ge fläckar ju, iaf inte dem man köper speciellt för bröllop...

• Gabbies

dom man t ex köper från bröllopsbubblor ska ju inte ge fläckar.. men jag tror att dom menar att dom inte ger fläckar när man blåser dom på brudparet, detta kanske inte gäller om man spiller..

• Pomodoro

Usch vad hemskt, sarskilt om man har hyrt en klanning!

• yasso

Jag var på 2 bröllop i somras där det blåstes bubblor och båda gångerna var det gäster som fick sina klänningar förstörda. Och detta endast genom att bubblorna kom emot dem och sprack.

• Fru Cinderella

Nej vad hemskt!

Är glad att vi har strukit idén om bubblor!

• hicka

Jag tänker så här att själva bubblorna kanske ger fläckar som går bort å att det är det de menar, men att om man spiller så blir det så mycket och koncentrerat att det är därför de blev förstörda. Naturligtvis är detta dåligt, men kanske en förklaring...

• Fru Enamorada

aj då, vi som tänkt köpa såna... skulle vara så fint.. men förstörda klänningar vill man ju inte vara med om :(

• silvera

Jag fick såpbubblor på min klänning, och den blev inte förstörd.

Men det kanske är som hicka säger, att det blir för mycket med koncentrerat?

• Gabbies

ok, jag har iaf hört av många som använt speciella såpbubblor på bröllop och ingen har fått fläckar på kläderna av att bubblorna kommit emot o spruckit så vi tänker använda det ändå..

• LissAnna

ett annat problem med såpbubblor: en bekant som gifte sig hade just såpbubblor, istället för ris. Inga kläder blev förstörda men massor av kort!! På de flesta kort som tagits på kyrkotrappan så är det såpbubblor som skymmer ansiktena. så otroligt tråkigt!! så dom ångrar att dom inte hade ris.

Svar på tråden VARNING för såpbubblor!!!!