Marmaris!?
Hej Vicki
jag har varit i Marmaris tre gånger och åker tillbaka i Juli !
Jag har varit på flera andra ställen i Turkiet oxå men marmaris är enligt min smak bäst !! Det är även där man gör bäst affärer... Okej det är inte så vackert, men strandpromenaden är trevlig.Följer man den bort till marinan ligger massor med trevliga ställen. Priserna skiljer sig väldigt mycket. Om man äter middag allra längst bort i marinan får man en trerätters med öl/vin för ca 200:- för två personer man bör kolla menyerna innan man "tar plats" priserna varierar MYCKET. Fynd gör man i bazaren, kläder är billigt, kopior på dyra märken, kvalitén är ok och man kan få ett par byxor för 80-100 kr klockor för 40-50:- men man måste pruta på allt, rejält ! bor du i marmaris åker du dolmus till icmeler för några kronor och går på marknad där, deras marknad är bättre än marmaris marknad Tänk på att importspriten inte är billig och deras inhemska är hemsk.. så köp ¨på planet eller flygplatsen det ni ska dricka där. När ni reser hem är det billigt att handla på Dalamans flygplats. även där ska man pruta. Jag rekommenderar er att ta en båttur från hamnen, dessa bokar man på egen hand, en dag på båt för ca 100:- ofta med lunch i priset. Turkarna är ett mycket trevligt folk och det turkiska köket är enormt bra ! detta vart lite långt... Marmaris är en favorit för mig och jag skulle kunna prata på hur mycket som helst.Tänk oxå på att växla pengar på PTT. Hoppas att du kommer att trivas i Marmaris, trevlig resa !