Igår kväll bokade vi vår USA resa. Så jävla roligt...
Vi ska åka till NY från Köpenhamn 20/8. Sedan stannar vi där i 4 nätter innan vi åker till LA, flyget kostar 2506 kr och är bokat vi Travelpartner.se. Från LA, där vi stannar 5 nätter, tar vi Greyhoundbuss till Vegas, kostar 460 kr. Vi stannar 3 nätter i Las Vegas och bor på The Mirage där jag ska vara delfintränare i en dag. Min dröm går i uppfyllelse. Från Las Vegas åker vi till San Francisco. Flyget är bokat via supersavertravel och kostar 1418 kr. I San Francisco stannar vi en natt innan vi tar nattflyget tillbaka till NY. Det flyget har vi bokat via Travellink och det kostar 2624 kr. Sedan har vi en hel dag i NY innan vi tar flyget tillbaka hem på kvällen. NY-Köpenhamn tur och retur betalar vi 7744 kr, också det bokat via travellink. 14752 kr betalar vi alltså för resandet för oss båda. Boendet kostar oss 8622 kr då vi bor på budgethotell (förutom i Vegas) så totalt kostar resan 23374.
Jag har suttit i flera dagar och försökt hitta billigaste flyg på alla de olika sajter som finns. Det har varit ett jävla jobb men det lönar sig. Boka så fort du bestämt dig... Flygen kan gå upp några hundra på ett par dagar.