• tulpanflickan

rundresa i Usa

jag och min blivande man tänkte åka till usa på bröllopsresa... vi tänkte flyga till new york först och vara där några dagar, sen ta oss vidare över till san francisco & ev La..
    är de nån som har tips på hur man kan resa vilket bolag man ska vända sig till

tacksam för massa tips

tack på förhand kram

• Svar på tråden rundresa i Usa
  • 24maj08

Spännande! Vi hade tänkt exakt samma resa som ni! Först till New York därefter till San Fransisco, ta en hyrbil och köra till Las Vegas samt Los Angeles! Vi har en superbra vän som jobbar på Kilroy travel som ska hjälpa oss med hela resan, men är oxå ute efter lite tips...
    Hoppas hitta någon som varit på en liknande resa som kan tipsa!

• tulpanflickan

åhh spännande har aldrig varit usa vill så gärna åka dit

• Majsan_älskar_Martin

Igår kväll bokade vi vår USA resa. Så jävla roligt...
    Vi ska åka till NY från Köpenhamn 20/8. Sedan stannar vi där i 4 nätter innan vi åker till LA, flyget kostar 2506 kr och är bokat vi Travelpartner.se. Från LA, där vi stannar 5 nätter, tar vi Greyhoundbuss till Vegas, kostar 460 kr. Vi stannar 3 nätter i Las Vegas och bor på The Mirage där jag ska vara delfintränare i en dag. Min dröm går i uppfyllelse. Från Las Vegas åker vi till San Francisco. Flyget är bokat via supersavertravel och kostar 1418 kr. I San Francisco stannar vi en natt innan vi tar nattflyget tillbaka till NY. Det flyget har vi bokat via Travellink och det kostar 2624 kr. Sedan har vi en hel dag i NY innan vi tar flyget tillbaka hem på kvällen. NY-Köpenhamn tur och retur betalar vi 7744 kr, också det bokat via travellink. 14752 kr betalar vi alltså för resandet för oss båda. Boendet kostar oss 8622 kr då vi bor på budgethotell (förutom i Vegas) så totalt kostar resan 23374.
    Jag har suttit i flera dagar och försökt hitta billigaste flyg på alla de olika sajter som finns. Det har varit ett jävla jobb men det lönar sig. Boka så fort du bestämt dig... Flygen kan gå upp några hundra på ett par dagar.

• tulpanflickan

Majsan_älskar_Martin

har ni betalat allt nu när ni bokat då eller??? får sätta mej och kolla runt
    tack för tipset

• tulpanflickan

föresten vart ska ni bo i nY

• Majsan_älskar_Martin

Ja, man måste betala när man bokar. Än så länge har vi bara bokat flyget men vi vet var vi ska bo i stort sett. I NY ska vi bo på ett 1-stjärnigt hotell på Manhattan. Vi väljer mellan 2 stycken.

• tulpanflickan

var hittar du bra hotell då?? vilka väler du imellan tänkte du kanske hade tips

• Soleil

Jag tycker Jetblue (www.jetblue.com) verkar rätt billiga, de har även en sökfunktion där man kan boka dit- och hemresan från olika flygplatser. man kan t.ex. flyga från NY till San Franbcisco eller Oakland, bila highway 1 ner till LA och flyga tillbaka till NY från Long Beach (söder om LA).

Southwest (www.southwest.com) är också billigt, man kan flyga vissa sträckor för 50 dollar plus skatt.

• Marca

Majsan_älskar_Martin:
    Vi planerar i stort sett samma resa som er. Vi har bilat mycket i USA tidiagre, men vill åka inland (kust till kust) den här gången och eventuellt flyga vissa sträckor. Hur ordnade du delfingrejen? När åker ni?

• Majsan_älskar_Martin

Vi åker den 20 augusti, måndagen efter bröllopet. Delfingrejen har jag fixat genom deras habitat på The Mirage. Gå in på deras hemsida och klicka dig vidare till infon. Det kostar mycket pengar men jag tror och hoppas att det kommer vara värt det.

Svar på tråden rundresa i Usa