• da+lj

vad tycker ni?

jag och min pojkvän är båda snart 19 år och vi har varit tillsammans i 2,5 år.
    vi har spenderat väldigt mycket tid tillsammans, vi bor inte ihop för tillfället men vi har bott ihop i ca 8 månader förut och det fungerade väldigt bra! vi har pratat om förlovning, det enda jag i alla fall är rädd för är vad andra ska tycka.. man är lite rädd att familjen ska tycka att det är en dum ide.. tycker ni att det är för tidigt? eller ska jag helt enkelt inte bry mig om vad andra säger och bara gå efter hur det känns för oss?

• Svar på tråden vad tycker ni?
  • Fru Cinderella

Självklart ska du inte bry dig om vad andra tycker. Om det känns rätt mellan er så klart att ni ska förlova er, jätte kul

• lotta49

Om ni vill det så gör det är mitt tips!

Jag har lärt mig att man aldrig ska lyssna på vad folk säger, när jag träffade min m2b var det många olyckskorpar som kraxade eftersom vi hade distansförhållande som pågick när vi förlovade oss.

och då hade vi bara varit tillsammans i ungefär 5 månader.

Men.. nu bor vi tillsammans i en underbar villa, väntar vårt första gemensamma barn och skall gifta oss på Nyårsafton och vi älskar varandra mer än själva livet.

Så...de fick fel!

Gå på magkänslan och lycka till!

• söta

Instämmer, gör det som känns rätt för er.

• da+lj

_cinderella_ : tack för positivt svar :) känns bra ;)

lotta49: näe de är så sant så! man känner ganska fort när man har träffat rätt men det ska ju alltid finnas dom där personerna i ens liv som alltid är negativa..men så härligt att det gick bra för er!

• lotta49

da+lj:

Tack så mycket! Jag säger bara, stå på er!

• Beckie_

Gör det som känns rätt för er! Jag var 20 och min pojkvän 31 när vi förlovade oss i somras (visserligen efter 5,5 år tillsammans), och vi gifter oss förhoppningsvis nästa sommar. Jag tror att mina föräldrar egentligen tycker det är lite tidigt i mitt liv att gifta sig, men det är vi som bestämmer och folk får tycka vad de vill. Stå på er, bara ni själva känner att ni är säkra så kommer det bli bra =)
    Kramar

• Taggtroden

Jag var 18 och min fästman 19 när vi förlovade oss, ett år efter att vi blev tillsammans. Omgivningen reagerade lite olika. Vissa tyckte att det var dumt eftersom vi var unga och det skulle nog inte hålla, min mormor var stensäker på att jag var gravid och det var därför, min farmor blev glad, min mamma gick bara och väntade på det (hon såg ju hur stabilt det var och visste att vi planerade att flytta ihop). De flesta blev glada men var skeptiska. Men vi har varit tillsammans i snart fem år, bott tillsammans sedan vi förlovade oss - 03 och vi ska gifta oss i December.

Gör det om ni känner för det! Själv tycker jag inte att det är "tidigt"! Lycka till!

• HalmstadNilla

jag var 19 när vi förlovade oss för snart ett år sen... Han 18.. Vi ska gifta oss i juli... Har iofs varit ihop i 5 år och bott tillsammans i 2 år men tyckre ni det känns bra så varför inte.. Många tycker vi är unga men vi älskar verkligen varann och vill leva ihop resten av våra liv! Du vet mer om dina känslor än folk runt omkring er gör!

• Petra74

Hej kära vänner!
    Idag är det alla hjärtans dag och skulle det då inte kunna passa med ett litet frieri?
    God mat, levande ljus och ett glas vitt vin till!
    Jag och sambon har varit ett par i 12 år och förlovade i 10 och eftersom han inte friar så får jag ta tag i det. Det är nu eller aldrig! Dessutom kan vi kolla på datum för jag vill ha ett litet enkelt borgerligt bröllop med endast våra familjer!
    Så nu vet ni vad jag gör ikväll!

• HalmstadNilla

Petra74
    Åh... Va kul! Lycka till!! Berätta gärna hur det gick! (jag hoppas ju han säger ja, menar mest.. va ni sa o va han sa o... ja, du vet...)

• nyförlovad 3 juni

såklart ska man göra det som känns rätt, oavsett om det är förlovning eller inte.

om du funderar över det så är det kanske inte rätt just nu.

tänk på att ni har hela livet framför er och inte måste göra allt nu, det kan vara kul att spara en sån grej till senare i livet när man tex har ekonomiska möjligheter att fira det ordentligt eller helt enkelt det känns mer rätt.

man ska göra som man känner men det är lätt att ha för bråttom. om man har för avsikt att leva hela livet med någon måste man inte skynda på saker....

Svar på tråden vad tycker ni?