Initiera möhippa själv?
Jag ska gifta mig på Gotland i sommar, där jag är född och uppväxt och har min släkt. Bor själv i sthlm. På bröllopet kommer vi inte att ha någon tärna, och det är ju vanligtvis de som ordnar med hippan. Min syster bor utomlands och kommer vara hemma för bröllopet men kan nog inte åka hem för möhippa på grund av jobb och barn och för henne att ordna det på distans funkar inte. Mina få vänner umgås inte med varandra och den som kanske skulle vara mest manad att ordna en hippa kan troligen inte komma på bröllopet och åker hela tiden på att ordna hippor och annat så jag tror inte att hon kommer ta tag i det. Dessutom så vill jag väldigt gärna ha min syster och några av släkten hemma från ön med på en ev hippa. Det är inte så att jag måste ha en hippa, men ska det vara en så vill jag ju gärna att de jag vill ha har en möjlighet att komma.
Jag ser alltså inte riktigt någon som initiativtagare till det hela och jag skulle helst vilja att vissa personer är med. Jag har därför varit inne på att säga till alla att om de vill får de gärna följa med mig på en spa eftermiddag och middag någon dag i vecka innan hemma på ön (folk kommer ha möjlighet att boka ett hyfsat billigt boende via oss och festlokalen i veckan innan bröllopet) för det vill jag hur som helst göra med åtminstonde min syster och några ur släkten.
Tycker ni att det låter jättekonstigt att göra så? Finns det stor risk att man uppfattas fiska efter en hippa? För det är verkligen inte det jag är ute efter, jag har inga problem att vara utan en sådan, utan jag ser bara en möjlighet att få umgås med tjejerna en sväng innan bröllopet utan att någon ska behöva känna någon press till att ordna med något när det inte finns någon naturligt initiativtagare.