• vittvitt

Hjälp mig!

Vad skulle ni gissa på för budget för vår del...

Ett litet bröllop, 10 vuxna och 4 barn.
    Jag vill vara fin men kan inte ha en vanlig brudklänning.
    Vi ska inte åka på någon bröllopsresa.
    Jag vill ha en fin ring men min blivande vill inte att den ska vara dyr, kanske 2000 el mindre.
    Blommor vill jag ha, men något enkelt.
    Bröllopsnatt på ett hotell vore mysigt.

Vi vill bjuda på mat, men inget avancerat gärna catering.

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • vittvitt

Jag kan inte ha en vanlig brudklänning för jag är inte såpass söt om jag ska vara ärlig. Är rädd för att jag skulle se ut som Ugly Betty och få andra att tycka synd om mig. Jag har aldrig kännt att det passar mig att ha en sådan klänning.

• brud 11/11

inte för att jag tror att du e ful... men den fulaste ankunge blir till en svan i en brudklänning. tro mig, jag vet!

• Lena+Mattias=sant

vittvitt: Klart du är tillräckligt söt bara du hittar en brudklänning som passar just dig. Jag kan tex inte ha axelbandslöst för då får jag hängbröst (nästan oavsett vad jag har för underkläder).

• FruÖlandstok

vittvitt
    åhh.. tänk inte så.. gå till en butik som har bal/bröllopskläder och be om hjälp.. jag lovar dom kan göra underverk.. =) och jag är helt övertygad att du är mkt finare än du tror.. peppkram!

• Fru Cinderella

vittvitt

Men det var väl inte snällt sagt om dig själv!

Varför inte i alla fall gå o testa, det skadar ju inte!

• Bruden blå

Du är säkert jättesöt och skall ha en klänning som du känner dig fin i, även om det är en festklänning eller en mer traditionell brudklänning. Det finns en ocean av modeller att välja på. Vill du ha något enklare så kanske något i denna stil kan passa (bara som exempel) www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=183379&SearchBackLink=

• vittvitt

Jag har aldrig tänkt på mig själv med brudklänning. Sedan sa en kompis (som gifte sig för länge sedan) att jag aldrig skulle passa i det och det sitter kvar i minnet.

• brud 11/11

vitt vitt hoppas du dumpat den "kompisen" som sa så...

• vittvitt

Nej, vi är fortfarande kompisar men jag tänker inte bjuda henne när jag gifter mig.

• FruÖlandstok

vittvitt
    jisses.. men sen är det iofs frågan vad hon menade.. jag hade en diskussion med en av mina närmaste vänner om jag verkligen skulle passa i en traditionell klänning.. vi var lika osäkra båda två.. mest för att det handlade om att det inte var min stil..

jag kommer istället att välja en kortare vad/knälång klänning i cocktailmodell.. det handlar om att vara bekväm också.. men som sagt det finns många versioner inta bara "vanliga" klänningar (som är tokvackra dom med).

• NuÄrDetDags

TS: "Inte söt nog för en brudklänning"?! Det var det stolligaste - det finns sååå många olika varianter, både vad det gäller färg, form, material och pris - ut och prova och jag är övertygad om att du hittar DIN klänning! Det är inte bara klänningen, bara känslan av att ha en brudklänning på sig kommer att göra att du strålar mer än askungen i sin balklänning!

Samtidigt tror jag att du helt allmänt bör ta itu med ditt självförtroende. Börja med din m2b, sätt ner foten! Han har sagt A, nu får han banne mig säga B och hitta en kompromiss som ni båda är nöjda med! Det ska ju inte vara så att en bara klagar och sätter upp gränser och den andra ska bara säga "ja" och "tack"!

Nu vet jag inte vad du har för förlovningsring men kanske ett alternativ till vigselring är att piffa upp den med en sten eller något?

• vittvitt

Det är så vanligt att man tror att man kommer bli världens vackaste när man gifter sig, jag är rädd för att jag kommer bli världens fulaste.

Min förlovningsring är en traditionell smal guldring från Guldfynd. Jag trodde att alla visste att man har en vigselring men det hade inte min sambo en aning om! Ändå är det han som har varit på flest bröllop i sitt liv

• FruÖlandstok

vittvitt
    hihi.. karlar hänger inte alltid med.. klart du ska ha en vigselring om du vill ha.. =) han behöver ju inte byta om han inte vill..

ja sa till min sambo att han inte behövde köpa en ny ring om han inte ville.. då fnös han och sa att det är klart han också vill ha en ny ring ;)

• Lena+Mattias=sant

Man blir vackrast om man är lyckligast! Det är därför alla brudar är vackrast på deras bröllopsdag.

• vittvitt

Om jag skulle säga att han också ska ha en ny ring så skulle han ramla ihop, jag lovar
    Han är ganska snål med dyra saker, kan må jättedåligt om han köpt något som kostar lite mer.

Svar på tråden Hjälp mig!