• två_av_oss_och_det_är_vi

Billigt bröllop

Hejsan hoppsan!

Jag är ny här på sajten. Jag och gubben planerar att gifta oss i sommar om allting går som planerat!

Grejen är att detta ska bli ett överrasknings bröllop och vi har inte så stora tillgångar när det gäller pengar. Och jag vill inte låna eller så.

Tanken är att det ska vara ett lätt och billigt bröllop men jag vill ändå ha en snygg klänning för liten summa pengar.

Jag vill även ha lite tips på allt annat som rör bröllop, har inte själv varit på något bröllop så jag vet inte riktigt vad som ska göras och så.

Vi förlovade oss i somras och tänkte att vi ska göra enligt gamla traditioner att ha bröllop inom ett år

Tacksam för alla svar och tips!

• Svar på tråden Billigt bröllop
  • J2C

Vilket datum tror du att det blir?

• J2C

Jaaa den klänningen är jättefin

Jag vet faktiskt inte, men nu känns det närmare än innan eftersom jag fick lite tips och så. Det kändes ganska tungt innan man visste hur man skulle göra. Men nu känns det ganska skönt faktiskt.

Tror till och med att jag skippar bröllopsklänningen och tar en "vanlig" klänning med en snygg uppsättning och kanske någon vit genomskinlig sjal!

Fast det är klart. Den klänningen jag hitta där ska väl inte vara så svår att sy upp för någon som har lite talanger? Kan kanske inte bli så dyr heller?

• viktualia

J2C - om jag inte är helt felinformerad så är klänningen som "svartbrud" har på sig en svart Nixa. Hör av dig till henne via www.gamman.se

• J2C

viktualia
    Jag har utbildning och ska sy min klänning själv, skrock till trots.
    Tyget jag valt kostar mindre än 300 med tillägg för underkjol och sjal syr jag också själv.
    Inte för att vi snålar utan för att detta är tyget jag vill ha.

Nej vi snålar inte heller. Vi har sagt som så att vi kan spara ihop en stor budget och ha ett bamsebröllop men det är ju inte det allt handlar om. Jag har hellre ett litet bröllop! Det är kärleken mellan mig och M2B som räknas!!

Kolla!! www.ellos.se/images/products/normal/07107/07107-034ells_0963777.jpg

Hi hi!
    Skönt att lägga 400 kr på något som man kan använda tills det är utslitet än att lägga 4000 kr på något du bara tittar på i fortsättningen.

Och med tanke på att vi bjuder folk på knytis så kan man ju inte skriva att de ska komma i frack och klänning! *fniss* Då tycker jag det är bättre att alla är ledigt klädda!!

• J2C

två_av_oss_och_det_är_vi
    Snål...jag menar samma sak. Men jag är en stor och kraftig tjej och skulle aldrig kunna köpa det jag vill ha för att allt är för lite.
    Så där av valet till klännig.
    Att minimera budgeten är endast smart!!!!!!

Svar på tråden Billigt bröllop