• nettis1

Har ngn köpt alkohol i tyskland??

Hej!

Jag och min sambo har planer på att åka ner och ev köpa alkohol till vår bröllopsfest i Tyskland. Är det ngn som har gjort det eller ngn som kan tipsa om ngn hemsida med vin/sprit från Tyskland.

Jättetack på förhand

• Svar på tråden Har ngn köpt alkohol i tyskland??
  • Blivande fru Mattsson

Vi åkte med Gb buss-shoppingresor till Tyskland. De tog 600:-/pers. och man fick ta med sig 150 kg/pers. Åkte 00.30 på fredagnatten från Gbg och var tillbaka 19.30 lördag kväll. De stannade vid nielsens, calles och aldi.
    Vi förberedde oss hemma genom att ta ut prisinfo och jämföra. Alla ställena hade något som just de var billigast på. De har ofta erbjudanden så det lönar sig att jämföra. Vi köpte sedan hem lite olika från Systemet och provade hemma. Det var väldigt trevligt
    Bussresan var helt OK, men vi skämtade lite om att det var som filmen: Torsk på Tallin med Killing-gänget. Inte världens fräschaste buss, men väldigt tillmötesgående personal som hjälpte oss att både märka, lasta in och även av allt vi handlat. Detta i ösregn! Vi hade kollat runt lite på bussresor då vi har långt att köra=dyr bensin, och ville slippa färjebiljetten på ca 800:-. De flesta bussbolag var dyrare och så fick man bara ha med sig 70 kg/pers. Det hade ju aldrig räckt! Nu handlade vi "för mycket" och fick bet. 3:- x-tra/kg, men det var det värt.
    Så nu har vi hela källaren full med vin, öl & sprit. Vi har sparat massor av pengar på denna resa och kommer att åka fler ggr. för att proviantera.

• Karis Annelie

vi har handlat i puttgarden en gång.
    det är lite dyrare i bordershopen men går betydligt fortare. annars kan man fortsätt in till burg. det brukar man också hinna. där är priserna lite bättre.
    Med hinna menar jag att det är billigare resa om man åker tillbaka med färjan inom tre timmar. :)
    annars kan man ju göra det till en mysig utflykt. ta en natt pånåt mysigt hotell och shoppa i lugn och ro. det funderar jag på inför bröllop o sånt.
    det var skitjobbigt att åka ner handla och åka hem direkt på en gång när vi gjorde det.
    kan nog va skönt med bussresa också annars. :)

• Mangogirl

Blivande fru Mattsson:

Var går de bussresorna ifrån och vart åkte ni?

• Lainan

Vi kommer att ta bussresa till bordershopen. Åker 05:00 och är hemma på kvällen igen. Kostar 395:- per person! Visserligen får man bara ta med 75kg per person, men eftersom hela "släkten" ville med är vi 9 personer som kan vara med och kånka flaskor... hihi.

Vet att en del säger att Bordershopen är dyrare, men då resan är så billig och de har ett stort utbud valde vi detta alternativ. Planerar att handla dryck för 5'000:-

• littlepixiegrl

Man kan också åka Trelleborg-Sassnitz, brukar kosta runt 750kr/bil (5 pers) på lågsäsong (950kr högsäsong). Där finns också en bordershop och sen kan man köra till Real som ligger några minuter därifrån. Det finns också Aldi och Lidl, som billigt :)

• Blivande fru Mattsson

Ursäkta! Har missat att det ställts en fråga till mig. Ifall du inte redan vet, så går bussresorna från GBG.
    www.gbbuss.se

• Blivande fru Mattsson

Och vi åkte till Burg

• Mangogirl

Verkar som gbbuss har upphört

• JePPes_brud

littlepixiegrl :

Dit åker vi alltid !!! Så himla skönt att slippa köra en massa utan bara sitta på båt o äta frukost buffe och sen åka o ahndla billigt på real som är ett stort varuhsu med allt från himmel o jord. ;)

• Junibrud -07

Jag o min sambo var på bordershop för ett litet tag sen. Vi vet att de är lite dyrare men det ligger nära till hands och dessutom om man åker tillbaka innan en viss tid så får man tillbaka ca 300dk på båten, så lite lönade det sig :).
    Vi handlade bla 21 flak öl (Mariestad) för 29,90dk. Det kan knappast bli billigare. Dessutom är det en rolig affär med massor att välja mellan, jag kan starkt rekomendera Bordershop.
    Du blir inte besviken.

• littlepixiegrl

Jeppes_brud: Har man dessutom tur med vädret (inte om man åker nu kanske!), så kan man ligga och lapa sol uppe på däck! :)

• JePPes_brud

littlepixiegrl :

Exakt !!! Vi ska dit i maj så då förhoppningsvis kommer man få njuta liiite ;)

• Snart_FruL

Vi kommer också inhandla de alkoholen i Tyskland. Men vi kommer mellanlanda i Köpenhamn och hälsa på min m2bs marskalk, han flyttar dit imorgon.

Känns lite skönt att inte behöva åka hela vägen från Göteborg till Tyskland fram och tillbaka på samma dag.

• majsanna

Vi kommer att i samband med två dagars semester i Skåne åka till Tyskland för att handla till vårt bröllop i september.

• Soffi 070707

Kan verkligen rekomendera Primitivo-vinet Mauro som säljs både på låda o flaska. Mycket gott och prisvärt, får ofta högt betyg i tester, så det passar nog de flesta.

Även Dreams är ett väldigt gott och lättdrucket vitt vin.

När vi var på Calles senast köpte vi smaksatt Jeltzin-vodka billigt, den var helt klart drickbar och kul när det fanns så många smaker. Annars är favoritspriten Bacardi Razz som oxå finns billigare i Tyskland.

På Calles kan man provsmaka viner, kan ju vara bra om man är osäker! Trevlig shoppingresa!

• janson77

I Burg bredvid Mc Donalds finns en kanon butik med massor bra viner, öl och sprit, och billigt. Vi handlade nästan allt vårt där vid sista resan, dock ej till bröllop...

Ganska lite folk, välordnat och bra sortiment.

Svar på tråden Har ngn köpt alkohol i tyskland??