• nettis1

Har ngn köpt alkohol i tyskland??

Hej!

Jag och min sambo har planer på att åka ner och ev köpa alkohol till vår bröllopsfest i Tyskland. Är det ngn som har gjort det eller ngn som kan tipsa om ngn hemsida med vin/sprit från Tyskland.

Jättetack på förhand

• Svar på tråden Har ngn köpt alkohol i tyskland??
  • nettis1

tack snääääälla för kalassnabbt svar

• Lilla jag...

ursäkta..kanske jag som inte fattar men kan man beställa detta på internet? får man det hemskickat då eller vad?

:S

• 20071231

Jag tror man kan beställa, så packar de men man får åka dit och hämta...

Rätta mig om jag har fel...

• Lilla jag...

okej. då fårstår jag. jag trodde först att dom skickade det till sverige vilket jag tyckte verkade väldigt märkligt...haha

• martinibruden

nielsen discount ska vara billigast i tyskland. Bordershop kan jag inte rekomendera då den är dyrare. Prova att googla på nielsen discount jag har inte webadressen.

• martinibruden

Allra billigast på vin och sprit är Aldi. Aldi är typ som ICA, alltså en vanlig mataffär som säljer vin, sprit och "ful"-whiskey.

• Mangogirl

Lilla Li:

Man kan beställa och få det hemskickat, men då riskerar man att det kan fastna i tullen. Vi kommer beställa vår alkohol på vingrossen.se och sen åker vi ner och hämtar det. Vi åker över till Fredrikshamn o kör ner till Flensburg. Känns som alla andra åker till Puttgarten, eller har jag fel?

• FruÖlandstok

Vi brukar besöka Nielsens för å köpa spriten.. å sedan calles och köpa öl/cider

som säljer den underbara rekorderliga päroncidern på Calles..

Svar på tråden Har ngn köpt alkohol i tyskland??