• korall

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3

    Hej på er!

    Våra bilder ligger uppe på fotografiqas hemsida nu om ni är intresserad; www.fotografiqa.se/wadsby/index.htm

    en dag i juni: läste i en annan tråd att FlyMe gått i konkurs, det var inte med dem ni bokat era billiga paris biljetter?

  • korall

    ;0) Tack! Sandseryds kyrka gifte vi oss det som var synd med min bukett var att den blev vackrare och vackrare efter ett par dagar, de mörklila dubbla tulpanerna var otroligt vackra när de slagit ut!

  • korall

    Lilla Li: Tackar bilderna på pojkarna är faktiskt de enda som blev tagna (när de har sina söta västar på sig), de var ju bara med en kort stund då i kyrkan och efter vigseln har de ju jackan på sig. Och näbben är hans dotter, hon kommer bli farlig när hon blir stor! så fin!

  • korall

    en dag i juni:

    Det var det jag hade för mig, jag var inne o letade biljetter till oss också men hittade inget som passade (tur nu i efterhand). Så surt när man inte har nån chans att få tillbaka pengarna heller... så du är i fullgång med att leta andra biljetter nu eller skjuter ni på det?

    Tack! jo det var verkligen kanon allting! Men det har inte riktigt sjunkit in än, att vi är gifta!! Men det var verkligen underbart =)

  • korall

    Måste bara varna för att anlita Maxi till bröllopstårtan.
    Berättade ju innan att vi beställt där och om man beställde bröllopstårta så skulle den vara extra dekorerad med bla chokladcigaretter runt om. Vilket vi beställde. Men när tårtan kommer fram på bröllopt ser de exakt likadan ut som de man kan köpa i bageriet på Maxi. Alltså ingen extra dekoration överhuvudtaget. Blev såå besviken. Det enda som var extra var ett brudpar på toppen, och hade de frågat om det när vi beställde hade jag sagt ifrån om det- Det är inget vi tycker är fint.

    Har nu i två veckors tid tjafsat med dem då jag inte anser att det var vad vi beställde, och vill ha pengar tillbaka. Men icke, det de kan erbjuda är en tårta som kompensation. Men då vi åt tårta i flera dagar efter bröllopet är det det sista jag vill ha. Ska tillägga att tårtan var jättegod, men utseendemässigt var det inte alls vad vi fått förklarat för oss när vi beställt. Och nu påstår de dessutom att de 'aldrig' lägger dom j**la cigarerna runt om.

  • korall

    Lilla Li: Gör det!! Kan inte alls rekommendera Maxi efter deras bemötande.

  • korall

    Hej tjejer!

    Är här o läser fortfarande även om jag känner mig ganska mätt på bröllop fortfarande...

    Måste bara fråga er som var på bröllopsgrejen på stan, var nån av er inne på dressman? Fotografen ringde precis om lite priser o så och berättade att de gjort en gigantisk förstoring (ca 80x150cm) på oss som de hade haft med sig i lördags. Det är en bild när vi typ dansar och jag böjer mig bakåt ganska kraftigt. Låter konstigt kanske... De hade stått i eller utanför dressman, som jag fattade det, med sina grejer. Nu fanns bilder på Scandinavian photo i bankeryd på en utställnign Måste bara åka dit i veckan och kolla.

    Glad påsk på er!

  • korall

    Lilla Li: synd att du inte såg den, hade varit roligt att höra vad folk tyckte även om hon sa att det var flera som tyckt den var snygg/fin.

    Ha ha, tur jag inte var nere, hade fått en chock om jag sett mig själv i sånt stort format

  • korall

    Finns en sy ateljé i sesam huset som ska vara bra!

    Tjejer, jag behöver er hjälp- omgående! Ska välja bröllopsbild nu ikväll och det är så svårt, finns många fina. Vi ska beställa en förstoring 40 x50 som vi kommer ha i vardagsrummet, men vet inte vilken bild. Lust att hjälpa till?

    www.fotografiqa.se/wadsby/index.htm

    Funderar på en bild som är på sidan 12, raden längst ner, nr 4900 svartvit alt bruntonad. Lite annorlunda bild. Eller en som är på s 13, mittersta raden, nr 4935, standard bild typ.
    Bilden på s4, längst upp i högra hörnet nr 2222 i svartvit, är på scandinavian photos foto utställning i bankeryd, förstorad XXXXXL

    snälla kom med lite råd

  • korall

    Lilla Li: Tack för din åsikt! Tänker så också, blir snyggare detalj om det är en speciell bild. Och hela klänningen och övrig outfit har vi redan på massa bilder + dvd film.
    Men funderar på om man ångrar sig? Det är ju hyfsat mycket pengar för en enda bild. Vi har en vit vägg i vardagsrummet med svartvita ögonblicks bilder på barnen, tänkte sätta denna större bild i mitten och de andra bilderna vid sidan av.

  • korall

    2800:- för fotograferingen ca 1½timme. Runt 400-500:-/h för fotografering under vigseln (kommer inte ihåg)
    Dessa priser fick jag på mail ang förstoringar:

    >> våra standardstorlekar på förstoringar är
    >> 9x12cm 80kr
    >> 12x12cm 100kr
    >> 13x18cm 200kr
    >> 21x30cm-21x21cm 400kr
    >> 30x40cm-30x30 800kr
    >> 40x50cm-40x40 1200kr
    >> 50x70cm-50x50 1600kr
    >> 60x80cm-60x60 1900kr

    Album har jag för mig låg från 1800kr (för ca 8 bilder) och uppåt.

    Visst hade ni tänkt att din kompis skulle fota först? Ändrade planer?

  • korall

    Och så hade de erbjudande nu om man beställde 40x50 förstoring så fick man 20 tackkort.

  • korall

    Lilla Li: jag har för mig att vi räknade till 16 bänkrader på varje sida, och ca 4-5 på varje rad. Så 16x2x4=128 st minst

  • korall

    en dag i juni: det var skit skoj! det enda var att det rann ut i sanden ju längre kvällen gick så det blev aldrig nån prisutdelning, men gästerna hade skoj och ett par extra tal fick vi Bl a dotter, 8 år ställde sig upp och med hjälp av en vuxen bordsgranne höll hon ett tal till oss! Så sött var det, tyvärr fick vi det inte på film

    Ang hippa tycker jag inte att man har nåt att frukta så länge man känner sina vänner och de känner en själv! Min hippa var absolut den roligaste dagen i mitt liv, alla min vänner, syster, mamma, svägerskor etc hade samlats för att fira och busa med mig! Kunde inte vara bättre!

    Lilla Li: konstigt att du skriver att du inte vill ha en hippa, men en tjejkväll/dag med bästa väninnan/väninnorna är ju också en hippa om man gör det för din skull i anslutning till bröllopet. En hippa är inte lika med att skämma ut bruden
    Packat allt ännu? Så spännande med flytt! Blir det till att åka och stor handla möbler att fylla huset med eller tar ni det lite som det kommer?

    Glad valborg!

  • korall

    Lilla Li: hur går det med flytten? Flyttar ni in nu direkt eller till helgen?

  • korall

    Lilla Li: Härligt att flytta in direkt! Jag var likadan när vi flyttade, det skulle ske direkt =D Varför vänta liksom... Men ack så tråkigt att städa ur den gamla, vi passade på när vi ändå hade en massa släktingar nere som flytthjälp- de fick hjälpa till att flyttstäda oxå! men det är klart, vi hade två knoddar på dryga månaden som ursäkt också
    Har jag fel eller har ni haft visning innan? börjar marknaden mättas av så det börjar bli svårsålt med lägenheter?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del3