Lefkas & Parga
Är det någon som har åkt på bröllopsresa till Lefkas eller Parga som har några tips att dela med sig?? Vi har bokat en kombinations resa med en vecka tll Lefkas respektive Parga i mitten av juni.
Är det någon som har åkt på bröllopsresa till Lefkas eller Parga som har några tips att dela med sig?? Vi har bokat en kombinations resa med en vecka tll Lefkas respektive Parga i mitten av juni.
vi åker också till Lefkas den 28 maj, vet inte så mycket om ön men har hört att det ska vara jättefint där och underbara stränder på västsidan.
Lefkas har bland Greklands finaste stränder, tycker jag. Hyr vespa. Missa inte vattenfallet! Åk gärna till Onassis ö (man får inte gå i land) men ändå kul.
Parga är jättemysigt och romantiskt, åk gärna badbåt.
Hoppas ni får en trevlig resa!
äntligen någon mer som åker till grekland
de flesta verkar åka långt långt söder ut!
Vi åker till parga den 18 juni i två veckor med ving
Kommer att göra dagsutflykter till lefkas, korfu, paxos och aten
Mamma har varit till parga flera gånger och älskar den ön. Den har härliga olivlundar, härliga ständer och mysig atomsfär.
Hoppas ni får en underbar resa!
Jag älskar Grekland och är där på somrarna eftersom min blivande mans föräldrar är därifrån men numera bor i Sverige. Familjen har hus en timme från Lefkas och jag kan rekommendera stranden vid Vrachos som är väldigt fin och stor. Missa inte att ta badbåt från Nidri till stranden Porto Katsiki som har turkosfärgat vatten.
greeklandscapes.com/beach/porto-katsiki.html
www.trekearth.com/gallery/Europe/Greece/Ionian_Islands/Lefkada/Porto_Katsiki/
Parga är mysigt att strosa runt i på kvällarna och där finns det fler turister.
Ha en bra bröllopsresa!!
Jag ska till parga på bröllopsresa!
Parga är underbart! Vi var där för tre år sen och kommer definitivt att åka tillbaka. Stan är väldigt liten, men känns i alla fall som en "riktig" stad, och inte bara ett turistställe!
bride 2 be - Parga är inte en ö, utan ligger på fastlandet, så du inte blir besviken.
Fiafria
Oj, skrev jag ön
det gick av bara farten...
Jag har varit på både Lefkas och Parga och jag är säker på att ni kommer att få det jättemysigt. Kan rekommendera en restaurang i Parga som heter Rudis. Vi åt middag på en av balkongerna med utsikt över hamnen, mysigt och god mat!
Vi ska till Grekland i maj/juni.. men vet inte vart än :(
Gärna nära kreta då norrköpingsflyget bara landar där..
Vi var på förlovningsresa på Lefkas i sommras. Helt underbart. Hyr Vespa och åk över till andra sidan av ön (alla hotell ligger på en sida). Vi solade och badade på olika "öde" stränder varja dag. Var var helt ensamma på stränderna.
Vi ska också åka till Parga.. bokade resan idag. Vad kul att det är fler som ska åka dit och att staden verkar romantisk :)
Hoppas ni får en bra bröllopsresa :D