• Snowsee

Webcammar...?

Skulle behöva skriva av mig lite. Tror att jag har upptäckt att min sambo visar sig själv i webcam när jag sover/inte är hemma. Det har hänt ett antal ggr att jag sett att webcammen varit igång och varje gång så är den riktad neråt, mot de mer privata delarna, som jag kan tolka det.... När jag frågat honom vem han cammat med så brukar han svara en kompis namn. Men vet inte om jag tror på det. Vill så gärna tro honom men ngt tar emot. Vet inte heller hur jag ska ta upp den frågan om han r**kar i cam för andra... Känner mig äcklad av det, om det är så men vill samtidigt inte anklaga honom för ngt om det nu inte skulle vara så...

Vad ska jag göra? Hur ska jag gå till väga? Har någon varit med om samma sak?

• Svar på tråden Webcammar...?
  • pickolina

Snowsee - Fast, om han nu skulle ha gjort något dumt så behöver väl det ändå inte betyda slutet på er relation? Det är väl i sådana fall bättre att ni reder ut det hela och går vidare...än att du låtsas ignorera det och går och funderar i alla evighet och dessutom ger honom möjligheten att fortsätta ostört, om det nu är det han pysslar med???

• Snowsee

Pickolina:
    Själklart är det bättre att reda ut det och sätta stopp för det. Och jag hoppas inte att det betyder slutet för oss eftersom vi ganska nyligen förlovat oss. Men jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna lita på honom igen.

Men får ta tag i det när han kommer hem från jobbet i natt. Är väl dumt att sitta här och fundera ut olika scenarion innan man vet hur det är.

• pickolina

Snowsee - Håller tummarna för att det inte ska vara ngt allvarligt! "worst case scenario" så kan det bli en jobbig tid framöver, men om man verkligen vill så kan man nog oftast komma igenom det och lämna det bakom sig. Hoppas att det går bra!

• SadPsychoBitch

Jag håller helt med, SLÄNG UT DEN!
    Den har inte där att göra.

Vill han inte vara ärlig mot dig, dumpa honom. Det är inte värt att gång på gång bli sårad. Jag vet det. Dock är han beredd att sluta, och få hjälp med sitt problem då kan du stanna.

Jag vet hur det är! :(

kram

• Fru Hennerdal

Hej Snowsee!

Jag känner verkligen med dig och förstår att du tycker detta är jättejobbigt.

Själv har jag bara erfarenheten av att bli "uppraggad" eller vad man ska kalla det, på nätet. Har en killkompis över nätet som jag hade lite C6 med när vi båda var singel. Han hade cam och ville mer än gärna visa upp sig, jag ville inte ha någon och det tyckte han var ok.

Nu är vi båda i förhållande och jag har inte pratat med honom på mycket länge men idag tjoade han till på msn och tyckte att vi visst kunde ha lite mysigt tele-sex. Jag frågade honom vad hans nyblivna sambo skulle säga om det? Han svarade att det betydde ju inget så länge det var på tele/data. Jag höll inte med och det blev mycket sura miner.

Vad jag menar är att ni i ert förhållande kanske borde diskutera var ni drar gränsen för vad som är otrohet. Jag och min sambo har diskuterat det för jag skulle inte stå ut med att han/jag gjorde något som sårar den andre.

Sköt om dig tjejen och ta inte på dig skuld för något som inte du kan rå över!

Kramar

• Snowsee

Tack alla för alla uppmuntrande ord! Ska försöka hitta orken att ta tag i det i kväll!

• pickolina

Snowsee - Du klarar det tjejen! *styrkekramar*

• jocelyn

I vissa lägen tycker jag att det är befogat att "snoka". Det är lätt att känna sig som en paranoid idiot när man misstänker något men inte har bevis.

För att spara koversationer i msn går man in i fliken "verktyg" och underfliken "alternativ" och väljer att spara meddelandehistorik för kontakter. Då sparas konversationerna i datorn.

Jag skulle personligen inte klara av att inte veta med säkerhet vad det är personen döljer för mig, jag skulle ta reda på det. Vissa kallar det för snoka så ok, då snokar jag väl då. Hellre lite snokande än att vakna upp om 10 år och inse att man blivit bedragen hela tiden. Men det är ju min åsikt såklart.

• pickolina

jocelyn - Ah, vad skönt! Då är jag inte den enda då.. Puh! ;) :D

• Snowsee

Skulle spara dem om jag kunde, men vi har varsin dator med varsin inloggning, så jag kommer inte in på hans användare på hans dator.

Men som sagt, jag ska ta tag i det i kväll om han är hyffsat pigg när han kommer hem och jag ska se till så att cammen försvinner!

• jocelyn

Hoppas det går bra för dig!

Pickolina; japp det är du o jag som snokar runt! Sherlock Holmes se upp!

• Joleen

Snowsee:

Hur har det gått? Har du pratat med honom?

Varma hälsningar

//J

• Marskatt

Du kan ju själv testköra webcammen med den vinkeln annars, så ser du ju vart åt det lutar, så att säga...

• Snowsee

Har inte pratat med honom än, han fick jobba över inatt och kom hem vid 24 isf 23, kändes inte som rätt tidpunkt att ta det då..

• Snowsee

Nu är camen bortplockad, frågade om jag fick plocka bort den eftersom jag tycker att den är obehaglig... och det fick jag utan problem. Så jag inbillade mig nog...

• Joleen

Vad skönt! Hoppas du kan släppa den demonen!

Lycka till!

• SadPsychoBitch

Har ni bara lagt den brevid eller slängt den eller..

Du får ursäkta, men det är ju faktiskt inte så svårt att koppla in den igen!

Svar på tråden Webcammar...?