• Stephie

Bröllop runt midsommar

Halloj!

Gifter oss den 22Juni på midsommarafton. Vi är mitt uppe i fullspeedad planering.
    Nu undrar jag om det är någon mer som gifter sig runt midsommar??

Hur långt har ni kommit?
    Har ni någon sida man kan kolla på förberedelser och sånt??

Det hade varit kul och följas åt och tippsa varandra.

Kram Stephanie

• Svar på tråden Bröllop runt midsommar
  • june22

Hej..Ska oxå gifta oss på midsommarafton!!
    Vilken kyrka ska ni gifta er i??
    Bor oxå i Hbg..
    Vi ska gifta oss i Raus kyrka..

• Mena

Hej! Jag ar ocksa fran Helsingborg men ska gifta mig i Italien den 24:e juni, alltsa pa sondagen i midsommarhelgen. Jag ar faktiskt inte alls langt i planeringen...Har gjort egen hemsida och kollat klanning, blommor mm pa natet. Har kommit fram till fargtema o.s.v.
    Var tankte ni kopa klanningen?

• morsian07

Vi ska gifta oss på midsommardagen den 23.6.2007. Vi har en hemsida där du hittar ungefär det vad vi har gjort hittils...jennierik.weddingannouncer.com

Skulle vara roligt att byta tankar med andra som gifter sig runt midsommar!

• june22

Vi är färdiga med all planering.
    Kyrkan & präst är bokad & även lokal..
    Inbjudningskorten blir utskickade i veckan som kommer.
    Kläderna är oxå fixade.
    Maten är fixad via catering.
    Så nu kan vi bara slappna av..
    Min m2b friade till mig på Nyårsafton så vi har lyckats fixa allt på väldigt kort tid..Men vi har båda vetat hur vårt bröllop skulle se ut..

Hur går det för er???

Kram

• morsian07

Vi har också bokat kyrkan och festlokal, hittat bådas kläder, skickat inbjudningskort (gästerna fick dem på Alla Hjärtansdag), bokat fotografen, bokat frissan, bokat bröllopsnatten, bokat bröllopsresan... Nu letar efter dekorationer, stolsöverdrag, tårtan mm. Egentligen små saker, men tar nog ändå tid.

• rosarosen

Vi ska oxå gifta oss på midsommarafton, fast nästa år!

Vi ska ha vår fest på en restaurang. Vet ni om det är dyrare att hyra personal på midsommarafton än en vanlig lördag?

• Stephie

Hej!!
    Vad roligt att vi alla kan följas åt här. Äntligen. Ibland känner man sig som en totalt förrvirrad liten höna här i bröllopslandet.

Vi har också bokat kyrka. Har dock inte fått höa vem som ska vara präst ennu. Vi skulle höra av oss i mars. Då vart dom klara med semsterschemana.

Men lokalen för festen är bokad och vi komemr ha ett färjtema på grönt , lite gula inslag men huvufärg är grönt. Bröllopet kommer gå i en midsommar anda. SÅdr romatiskt spännande...

ROSAROSEN>>> Japp allt är myyyycket dyrare på midsommar. Inklusive personal.

Har ni planerat hur ni ska fotograferas på bröllopskorten?? Plats och sådant kul???

Kram
    larsson.weddingannouncer.com
    stephaniel.wordpress.com

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • june22

Vilka kyrkor har ni valt???
    Bor ni alla i Helsingborg???

• BrendaStarr

Vi får väl hänga på här, vi också - vi ska gifta oss den 16/6, alltså helgen innan midsommar. Hittills är vi klara med min klädsel, M2b's klädsel, våra barns kläder, tärnans kläder, kyrka, festlokal, catering, inbjudningar. Kvar att göra: boka frisörtid, boka tid på Electa för ansiktbehandling (fick ett presentkort på 850:- av svärfar i julklapp!), köpa vin,öl och sprit till festen + några andra små grejor...
    Jag börjar få småpanik nu, det är bara fyra månader kvar...!

• Stephie

Ok..det låter som vi kommit lika långt här tycker jag.
    Hur många perosner har ni bjudit och hur kommer erat bröllop vara LYYYX, Budget ..hur mycket kommer "notan" sluta på??...

Vårat kommer gå på runt 30.000:- då är inte smekmånaden in planerad. Halva bjussar min familj på och en del bjussar hans föräldrar på. Små grejjorna blir över till oss

Ni som ska köpa spritn själv. Hur mycket köper ni hem. Och vad köper ni hem att dricka?.

Kan ni inte berätta lite hur ni planerar hela er dag??

MJ2007 >>> Eller hur... det börjas kännas i kroppen att det är på språng. Jag brukar tänka bara 4löner kvaar hahahaha....

june22 >>>Jag bor i Höganäs kommer dock från Helsingborg. Vi ska ifta oss i Väsbykyrka i Höganäs

Casanova>>> Ok. vad kul. Ska ni ha vanliga traditionella bröllopsbilder, typ vid havet eller ni ska fiffa till det lite??
    Själv så har jag min nära vänn som är fotograf som bjussar på hela kalaset med kort. Hon kommer vara med hela dagen och fota + då fetsen och porträtt bilderna.

Vi har massor av lite udda alternativ som vi tänker på.

Nu ska jag sova. men jag hoppas tråden kommer hålla sig aktiv

Natti

larsson.weddingannouncer.com
    stephaniel.wordpress.com

• june22

Hallå lever ni här i tråden eller??

• mikaela_79

Får man vara med här om man ska gifta sig helgen efter midsommar?!? :(

Mycket är klart - och idag bokade vi ÄNTLIGEN fotografen! Det blev Mikael Carlsson (www.dinbild.com) efter att ha kollat hos tre olika. Det var spontana och fina foton!

Nu har vi bara transporten kvar att lösa till och från kyrkan känns det som... nåja, kankse inte riktigt...

Men då har vi faktiskt lagt ut en del på bestman och tärna att hålla i - tex musik i kyrkan och till festen ordnar de som en överraskning åt oss!!! Ska bli KUL!

Spännande!!!

Hur går det för er andra?

• Mena

Oj!!!Vad alla kommit langt! Jag som brukar vara lugn far panik nar jag alser hur langt ni kommit. Jag har bokat kyrka och resturang...hrm..Ja, frisor ocksa. Vet vem som ska gora blommorna och sa men har varken bestamt mig for klader eller annat. Maste hem till Sverige snarast for att gora mina inbjudningskort. Min budget ar snav och vill gora mkt sjalv. I Italien har de inte Panduro och sant. Har anda raknat med att brollopet kommer kosta runt 60 000 kr. Resturangen ar dyrast...

• MiaAxelsson

Vi gifter oss 16/6 i Raus kyrka

• BrendaStarr

-MiaAxelsson-

Vi gifter oss samma dag i Maria-kyrkan...
    var har ni festen? Hur långt har ni kommit? Vilken frisör/var köper ni bröllopstårtan/catering osv...? *nyfiken*

Svar på tråden Bröllop runt midsommar