Är förlovningsring nödvändigt?
Jag och min sambo har tillsammans bestämt oss för att gifta oss i Las Vegas i sommar. Nu funderar jag om man måste ha en förlovningsring eller räcker det med att skaffa vigselringar? Jag är helt novis på detta...
Jag och min sambo har tillsammans bestämt oss för att gifta oss i Las Vegas i sommar. Nu funderar jag om man måste ha en förlovningsring eller räcker det med att skaffa vigselringar? Jag är helt novis på detta...
Nää, jag tycker inte att man behöver ha förlovningsring! Jag har iof en förlovningsring själv men kommer ev att göra om den till en vigselring när vi gifter oss
Nä, nödvändig är den inte, och jag tror en vigselring är också bara nödvändig om du gifter dig i kyrkan (är jag dock inte heller säker på). Jag skulle dock inte vilja vara utan, men det var ju inte frågan.
Jag nöjer mig gott med en ring. Jag känner mig helförvirrad när det gäller detta med ringar. Om vi valt att bära förlovningsringar innan så hur blir det det då med vigselring, mannen bär väl inte två ringar? Byter han?
Utan förlovsningsringar köper vi alltså två vigselringar och tar med till USA?
Det vanliga är att mannen behåller sin färlovningsring. Bara bruden som får två
Men som sagt, vigselringen är ju den viktiga!!
Yep, om ni inte har förlovningsringar men vill ha vigselringar tar ni med er två till USA - eller köper dem där, är ofta billigare. Vi beställde m2bs vigselring från Amerika...
Tack så hjärtligt för era svar!
Det är mycket olika hur mna gör. ofta har man förlovningsringar, och sen väljer man om båda får nya vid vigseln eller bara bruden. men det är helt upp till er.
Om ni redan planerar bröllopet och lägger massa pengar på det, så strunta i det som inte känns viktigt för er, det kostar bara massa ändå ju.
ta en maffig vigselring istället för två till dig. och sen kanske en ring till killen då, så det syns han e gift ;) om ni nu vill.
I USA är det vanligt att bara tjejen får ring vid förlovning, så därför får ofta båda ring vid vigsel. och det är ju där ni ska gifta er.
En del förlovar ju sig genom att byta armband eller halskedjor så det är inte nödvändigt med ringar......eller något överhuvudtaget. :)
Finns inget som säger att man alls måste förlova sig eller, om man ändå vill göra det att man måste ha en ring.
vi förlovar oss två dgr före bröllopet!
Det vanligaste är att kvinnan har två ringar - en förlovningsring och en vigselring. Och att mannen har en ring - förlovningsringen som i och med vigseln blir uppgraderad till vigselring.
Jag tycker inte det finns några måsten någonsin. Det enda att tänka på är att många kanske tror att du "bara" är förlovad om du har en ring eftersom det är så det brukar vara.
Lilla Li: jag håller med... jag/vi vill att det ska synas på både mig och min man att vi är gifta!