• ohmygoodness

070707

Tänker skicka ut inbjudningarna först i mars...vissa säger att det är för tidigt, andra säger att det är för sent...Jag tror såhär, att de som står en väldigt nära, (= de som man allra helst vill se på sitt bröllop) de kommer nog att komma oavsett om de har planerat sin semesterresa just då. Resor brukar man kunna omboka. Vi tänker ha ett litet och gemytligt bröllop. Högst 47 gäster och vi är optimistiska och tror att de flesta kan komma...

• Svar på tråden 070707
  • bröllopsängeln

ehhh vilken planet har du varit på de senaste åren;) Nä jag skoja men alltså...

Idag finns ju massor som bokar resor över internet och inte via resebyråer och ofta så går det inte att boka om utan en viss kostnad och om man har bokat en resa och tagit semester på jobbet så är det ju inte säkert att man kan flytta den en vecka pga ett bröllop.

Resorna kansek är slutsålda resten av året dit man ska också...så om dina gäster är såna som reser mycket ska du nog läcka ut datumet i förväg tycker jag

jag var på ett bröllop i juli och fick inbjudan i slutet av januari..det tyckte jag var bra:)

• J2C

Ge alla en chans att börja planera redan nu tycker jag.
    Det är ju inte så att de kommer glömma bröllopet för att du är uti god tid.
    Men du känner ju dina bröllopsgäster bäst...

• Lina brud -07

Jag har inte skickat ut mina inbjudningar än, men närmaste familjen och alla mina och min M2B's kompisar som vi vill absolut ska komma och som har en bit att resa vet om datumet och har redan planerat in det.
    Inbjudningarna har vi tänkt skicka i början av mars och OSA är 31 maj.

• NorthernLight

Vi skickar inbjudan i början av mars och sätter OSA 6 juni.

• bride to-be

hej hej!
    jag ska gifta mig samma datum och vi skickade faktiskt ut inbjudan redan i februari. Vårt resonemang var att många anmäler ledighet och planerar för sommaren snart därefter och det skulle förmodligen bli ett populärt datum att gifta sig på. Vi ville också förvarna våra släktingar i god tid för många väljer annars att åka bort (fabriksledighetsveckorna börjar efter den helgen). Det visade sig att vi gjorde rätt. Redan nu vet jag att två andra par ska gifta sig. Många tänkte också att de ska planera in den så att det synkas med deras ledighet utomlands. Sen är jag sån också, jag vill ha god tid på mig så att jag slipper stressa =)

Svar på tråden 070707