• 2007 Bröllop

Tips på bra festlokal i Dalarna där man kan fixa mat o dryck själv?

Jag letar efter en fin festlokal i Dalarna där det är tillåtet att ta med egen mat och dryck. Men det ska gärna vara något trevligare än ett församlingshem eller liknande. Gärna Herrgårdsmiljö.

• Svar på tråden Tips på bra festlokal i Dalarna där man kan fixa mat o dryck själv?
  • pelly

Dalarna är ju ganska stort... Om det är i Ludvikatrakten så ligger Räfsnäs jättefint vid vattnet. Vilka orter skulle vara aktuellt?

• annatommy

Det finns ju massor av bystugor som är fina, sök på bystugor i den stad du bor så får du upp massor.

Vet ingen herrgård så där på rak arm som du kan ta med dig eget till, men bystugor som sagt.

Lycka till!

• 2007 Bröllop

Helst i närheten av Falun, Borlänge, Leksand eller Rättvik.

Ludvika känns lite åt fel håll, men jag ska gå in och titta på Räfsnäs ändå såklart!

• Marskatt

Till Räfsnäs får man INTE ta med vare sig mat eller dryck. Kolla deras hemsida så ser du. Karin o Richard är annars jätteduktiga, om ni kan tänka er att ha festen där ändå.

• Akvavit

Har för mig att jag hörde om några som hade sin fest på Gammelgården i Rättvik, men jag är inte helt 100 på det. Det är ju inte herrgårdsmiljö, men väldigt mysig miljö i alla fall. Du kan ju ringa dem och fråga...

När ska ni gifta er?

• Cantaton

Just herrgårdar kan jag tänka mej att det är svårt att få till så man kan ta med egen mat...

• Marskatt

Gammelgården i Ludvika har folk ofta sin bröllopsfest på, men hur det är med mat o dryck nu när det är en cateringfirma som hyr ut den vet jag inte förstås.

Svar på tråden Tips på bra festlokal i Dalarna där man kan fixa mat o dryck själv?