Okej, jag har en gullig historia...
Min flickvän (vi är 2 tjejer) har tidigare varit gift (med en man den gången) och efter att ha gått genom skilsmässan svor hon på att aldrig gifta sig igen! Detta fick jag reda på tidigt i vårt förhållande & eftersom jag själv inte brydde mig så mycket om äktenskap och grejer så var det helt OK.
MEN... Tydligen är det så att när man väl hittar "den rätta" så spelar det ingen roll vad man tyckt innan, utan längtan över att gifta sig fullständigt VÄLLER över en
Så var det för mig! Hon var dock fortfarande livrädd... Efter många diskussioner fram & tillbaka gick iaf min flickvän från att totalvägra ett andra bröllop till att "eventuellt möjligtvis kunna tänka sig det någon gång i framtiden". JAG däremot, ville bara lulla iväg till rådhuset på en gång!
Så kom då den 30/9-06, och jag hade väl mer eller mindre gett upp tanken på bröllop inom de närmsta åren vid det laget... Vi skulle iaf iväg på ÅRETS gay-fest med kändisuppträdanden och 1000 gäster & visst, det skulle väl bli lite extra kul... Så vi festade & dansade som vanligt med vännerna och jag & min sambuca-hjärna tyckte väl att alla betedde sig "normalt".
Hursomhelst, så stod vi alla & kollade på en jätterolig dragshow och väntade på att Kikki Danielsson skulle uppträda, när en av transorna tar micken och kallar upp min flickvän på scen. Jag kommer inte alls ihåg vad jag tänkte... Gissar att det kan ha varit "VA???" Så inför flera hundra pers ställer sig min älskling MITT på scenen och börjar berätta om sin kärlek till mig, varpå jag - fortfarande i chocktillstånd - puttas upp till henne och får ta emot den mest romantiska kärleksförklaringen inför alla dessa människor, som givetvis avslutas med att Hon går ner på knä och frågar om jag vill gifta mig med henne.
Jublet var så starkt och jag var så paff att jag inte fick fram ett ljud (glömde helt enkelt bort att svara), men jag lyckades uppenbarligen klämma fram ett pipigt litet "ja det är klart jag vill" i slutändan.
Såhär i efterhand har jag INGET minne av att folk stod & visslade, klappade och vrålade, eller vad som sades & gjordes... Känslan däremot, pirret i hela kroppen kommer tillbaka så fort jag tänker på den kvällen