Inlägg från: Vänner-fan |Visa alla inlägg
  • Vänner-fan

När märker man av det?

Hej hej!

Här verkar det vara lugnt värre! Själv har jag en väldigt lugn påskhelg. Har varit ute och shoppat lite mer till bebisen och varit en runda till gymmet. Jag och maken väntar middagsbesök idag. Jag är ganska stor nu (och har fått bristningar och det gör faktiskt lite ont) och fick många kommentarer på gymmet. Mest när jag gjorde benböj mot en vägg med en blå pilatesboll bakom ryggen. Eftersom jag hade en blå träningströja i samma nyans som bollen fick jag höra att jag hade en boll både fram och bak etc. Men det kändes himla skönt att träna, som alltid. Har testat lite rodd också, det funkar jättebra med magen. Men snart ska jag nog frysa kortet och bara satsa på stavgång och yoga.

Nog om träning. På senaste besöket hos BM fick vi veta att bebisen nu fixerat huvudet neråt. Känns mycket bra! Smart bebis som fattar hur mamma vill att den ska ligga.

Har fyra dagar kvar att jobba. Det har varit en jätteintensiv vecka med min vikarie, precis som jag befarade. Men nästa vecka har jag bett andra ta hand om henne också, så jag inte måste sätta in henne i allt samtidigt som jag avslutar en massa för jag blev fullkomligt slut av det denna veckan.

Hoppas att allt är bra med er och att ni får era ägg befruktade i påsk!

Påskkram från mig!

• Vänner-fan

Nenne,
    Tycker nog att ni ska köra på. Det ultimata barnskaffar-tillfället kommer förmodligen aldrig. Och om man tycker att det inträffar kan ju mycket hinna ändras på 9 månader också, så att det sen inte är lika lägligt ändå.

• Vänner-fan

GRATTIS Storasyrran!!!
    Härligt att du har plussat, du som hade så lång cykel och allt!

Och så är det så kul att se att ni andra dyker upp härinne för att gratta! Så fort det händer nåt är alla med! Roligt!

Jag har skrivit ett litet förlossningsbrev till BM på förlossningen idag. Ifall jag inte känner mig så kommunikativ när vi åker in vill jag ändå att de ska veta lite hur jag kan tänkas vilja bli stöttad och att jag inte vill att de säger att "Nu är det bara 7 timmar kvar!" eller nåt sånt som får mig att tappa orken totalt. Lovar att återkomma med förlossningsberättelse sen. Får se när det blir bara... Både maken och jag tror att bebben kommer titta ut tidigare än BF, men vi får väl se.

KUL igen syrran med ditt plus!!

• Vänner-fan

Hej på er galningar!

Nu sitter ni väl som bäst och gottar er på restaurang! Själv är jag totalt slut. Hade behövt stanna längre på jobbet idag (också), men var tvungen att åka hem för det var en tjej som ville komma och köpa min brudslöja. Så nu har jag sålt allt jag vill sälja av min brudutstyrsel. Bara att framkalla kort och göra ett bröllopsalbum också... Precis som för Mindre så riktigt känner jag hur sådana saker hänger över mig och jag vill så gärna få det gjort! Bl.a. därför tror jag att bebben kommer göra entré tidigt, så att jag inte kommer hinna. Jobbar iaf sista dagen imorgon och den kommer bli oerhört intensiv. Jag kommer börja redan 06.30 för jag har så mycket att avsluta, men sen behöver jag ju inte gå dit på ett helt år

Annars känner jag mig mycket mer gravid denna veckan än förra. Från att ha gått och cyklat i i stort sett samma tempo som förr måste jag ta det mycket lugnare nu, för annars gör det ont. Och alla gravidbyxor skaver eller är för tajta i benen nu, så jag har helst kjol. Och tofflor

Såg att Cicci skrev om läckage-problem. Det är nog bara att inse att det är knipövningar som gäller. Jag hade ju också det problemet och har väl det fortfarande även om det blivit bättre. Ett tips är att göra de under tråkiga möten...

Muggles frågade hur det kändes inför förlossningen och det känns rätt bra faktiskt. Jag känner mig förberedd. Inte så att jag har packat bb-väskan redan (men det borde jag nog göra), men profylaxkursen var väldigt bra! Rekommenderas! Bokas på www.profylaxgruppen.com/ oavsett var i landet man bor. Men den var väldigt intensiv, så det gäller att man känner sig lite alert när man är där. Vill du ha ett sms förresten Muggles när jag poppar så kan du gå in och meddela tråden om du/ni vill?

• Vänner-fan

Heeeej!

Här kommer ett inlägg från ett fan som är helt slut... i både kropp och knopp. Ringde maken och förvarnade om att jag måste ta en power-nap, så han inte ringer hem mitt i, men var tvungen att gå in här först...

Nu har jag iaf lämnat jobbet bakom mig. Skönt, skönt. Men det blev två intensiva veckor på slutet, som ordnade fullkomlig reda på min flexbank som låg på minus innan. Dock inget jag rekommenderar att ordna på det viset. Ni andra som snart går hem, börja rensa och så i tid, för folk fattar inte att man verkligen ska sluta förrän i sista veckan och kommer då med tusen nya frågor/saker man ska göra samtidigt som man ska ta hand om en stackars förvirrad vikarie...

Muggles,
    Jag smörjde magen med olja eller lotion i stort sett varje dag. Sen när jag såg bristningen komma började jag smörja som en galning och då blev den inte så mycket värre iaf. Jag hade chansat på att smörja, det skadar ju inte iaf! Jag tror jag fick bristningen för att jag gick från liten till explosionsstor ganska fort. Då hängde inte huden med riktigt. Men ont gjorde den bara i någon dag (den sitter precis ovanför naveln och jag hade inte riktigt vant mig vid så stor mage så jag gick ofta in i den lite lätt eller slog i den lätt i matbordet när jag satte mig etc.)

Brudsommar,
    Aha, jag har gördel och har haft det jättelänge nu. Kanske därför jag inte fått så mycket sammandragningar när jag rört mig??

Nu ska jag sova! Zzzzz.....

• Vänner-fan

Slänger in ett stort GRATTIS till Izzie jag med!! Kul!!!

Sen vet jag att det var fler saker jag glömde skriva i fredags när jag var så trött, men jag minns inte vad de var nu.
    Iaf, Muggles, så kommer jag skicka ett sms till dig när den lill* ploppat ut!

Ikväll kommer min bror med familj hit med alla grejer vi ska få/få låna. Och det är en hel del. Har dock insett att den där bb-väskan är väldigt svår att packa. Det mesta i den vill jag ha fram tills det är dags. Stödstrumpor, mappen från MVC där jag har en massa annan info också, mina tofflor, värmedyna, gördel, dagbok etc etc. Blir ju bara till att packa ner och upp hela tiden då och så kan man ju inte hålla på om det dröjer fem veckor till.

Jag var förresten på den där barn&baby-mässan igår. Var inte så jättemycket att ha. Mest en massa dyra märkeskläder och väldigt dåliga erbjudaden. Typ Köp 3, betala för 2. Men oftast vill man ju bara ha en grej. Köpte mest lite billiga tidningar och fick lite prover på blöjor etc. Ja ja. Inte så intressant kanske.

Kram

• Vänner-fan

Skriver bara några rader för att visa att jag läser lite här ibland!

Lapinettes BIM verkar vara i antågande, spännande! Jag håller tummarna! Tycker det verkar vara en plussitiv våg just nu!

Och Sweet, hoppas att du får hjälp att rätta till livmodern nu och att det var den som ställde till det för er! Hoppas, hoppas! Jag vet inte varför jag är så naiv på nåt sätt och aldrig tror att det är nåt "fel" på nån här inne. Jag tänker bara att det tar lite längre tid för vissa, men det stämmer ju inte alltid! Jättebra att ni är flera som kollar upp er, själv vet jag inte om jag hade gjort det innan det gått väldigt lång tid. (Just för att jag säkert tänkt att det helt enkelt bara tar lite (el. snarare mycket) tid.)

Annars känner jag att jag inte har så mycket att tillföra här. Ni vet ju i vilket läge jag befinner mig och att det är skönt att vara hemma kan ju vem som helst förstå eftersom jag mår så pass bra. Jag kan bara säga appropå att jag läste att ni diskuterade att oroa sig för barnet i alla olika stadier att jag faktiskt på ett sätt ser fram emot att ha nåt VETTIGT att oroa mig för i stället för alla skitsaker jag oroar mig för till vardags. Hade ett nyårslöfte att inte oroa mig så mycket utan leva mer i nuet. Man säger att 90 % av det man oroar sig för inte händer ändå! Så VARFÖR oroar man sig egentligen? Svårt att tänka så i praktiken, men ibland har jag lyckats. Som en sån bagatell när jag la ut min brudklänning på annons. Jag funderade hela tiden på vad jag skulle göra med den om jag inte fick den såld. När skulle jag sänka priset? Tänk om ingen ändå ville ha den? Och tänk om jag skulle ha en massa tjejer här hela tiden som ville prova den så den blev smutsig och jag fick skicka den på kem igen? Osv. Men så tänkte jag på att 90 % av det man oroar sig för aldrig händer och inte hände nåt av det heller. Andra intressenten köpte den för priset jag ville ha. Tur att jag inte slösade mer energi än jag gjorde på att fundera på det. Men jag ser som sagt på ett sätt fram emot lite verkliga problem! (Men som jag hoppas går att lösa såklart...)

Hoppas att ni alla får en bra dag! Här i Götet regnar det iaf och då kan man ju lika gärna jobba! Själv ska jag angripa Jif:en och skrubba kakel i badrummet nu!

Hej så länge!

• Vänner-fan

Brudsommar,
    Jag hade gärna sluppit städa. Men vi har köpt ett skötbord med trådbackar under där vi lägger smutstvätt och jag håller på och syr ett draperi av vårt gamla duschdraperi till det så man inte ska se tvätten. Och så har jag köpt ett nytt draperi till duschen. Vilket maken hängt upp UTAN att städa nåt innan, vilket jag tyckte var synd och irriterande för det var fin kvalité och kritvitt och jag vill inte sunka ner det direkt. Hade aldrig själv kommit på tanken att hänga upp det utan att städa innan. Det släpade t.ex. i golvet som INTE var rent. Så nu har jag hängt upp det rätt och ska skrubba. Ha ha, jag har inte börjat än, fast jag skrev att jag skulle gå och göra det. Och det blir dagens duktiga gärning. Jag jobbar ju inte längre och har svårt att bara slappa när jag ser saker som behöver göras...

Muggles,
    Så nu har flyttat in nu?? KUL!!

• Vänner-fan

God förmiddag!

Vad spännande det är här nu! Med Lapinette! Och med Koko där det verkligen börjar hända saker. Jag förstår att det känns tungt när alla runt dig blir gravida. Själv ligger jag långt efter mina vänner som i stort sett alla har barn. De flesta har redan två, en har fyra. Men försökt se det positivt: alla har erfarenheter att dela med sig av till dig sen och så har de säkert en massa saker att låna ut! Jag träffade en 2-barnsmamma häromdagen som jag frågade om hon hade erfarenhet av bärsjalar. Då visade det sig att hon hade två stycken som hon gladeligen lånade ut och den ena var inte ens använd. Där sparade vi 500 kr och hon var jätteglad att de skulle komma till användning. Perfekt! Så har jag en kompis som var först att skaffa av alla sina vänner och hon tyckte det var SÅÅÅ trist att inte ha nån att dela det med och kände sig alltid så jobbig jämfört med alla andra eftersom hon alltid hade barnet med sig som levde runt i en miljö som inte riktigt var så barnvänlig eftersom ingen annan hade barn. Men när det är dags för er (snart tror jag!) kommer ju era vänner ha barnsäkra hem och bjuda på stillsamma middagar klockan 16 istället för röjig fest klockan 21, vilket kommer passa bättre för er. Vet inte om du förstår riktigt hur jag menar... Kram!

En helt OT fråga förresten! Jag håller ju på och pysslar för fullt här hemma och har bla. köpt några askar på Panduro som ska kläs med papper för att ha hårspännen i etc. i badrummet. Jag vill därför ha blankt, helvitt presentpapper (el. motsv.). Köpte på Åhlens men det visade sig inte vara blankt utan mer som vanligt papper och det blev varken särskilt fint eller praktiskt. NÅGON som vet var jag kan hitta det? Jag har kollat alla bokhandlar, Åhlens, Panduro, Gallerix, Lagerhaus...

• Vänner-fan

Usch, jag borde nog sluta försöka peppa andra. "Försök se det positivt" Fy, jag blir irriterad på mig själv när jag ser vad jag skrivit. Nog bättre att jag håller tyst. Fast jag så gärna vill hjälpa kan nog nån annan göra det bättre. Hoppas ingen tog illa upp...

Svar på tråden När märker man av det?