• Cissi

festlokal- Upplands-Bro/Håtuna

Vi kommer att ha vår fest på Lövsta gård i Bro. Det är en jätte fin mindre herrgård. Jätte vacker miljö inne. Bra planerad osv. Ligger lite avigt i skogen. (Mot Västra Ryds kyrka till)
    Kan verklgien rekomendera den. Kostar 4000 att hyra. Då får man ha den fårn fredag kl. 12 till söndag kl 12.
    Det finns storkök.
    Vill man kan de ordna serveringspersonal till bra penning. Även caterin. Annars så får man ta med mat och dryck själv.

• Cissi

Litet vet jag inte om jag tycker att det är.. Det är 450 kvadrart eller nått sånt. Det är matsal, danssal, barrum, små mingelrum osv. till middagen kan man sitta 67 personer i ett och samma rum. Vilket vi kommer att vara. Jag tycker att det är en kanon lokal!! Är man fler än 67 får man sitta i olika rum. I anslutning till matsalen finns yttligare rum där man kan ha buffén om man ska ha sån.
    Med trappan är det som du säger. Matsalen är en trappa upp.
    Jag är jätte nöjd med vårt val.
    Titta på gården så får du en egen uppfattning

• Cissi

De finns inte på nätet. Men du kan ringa till hon som har hand om gården. Lena heter hon om jag inte mins fel.. tel 08- 582 447021 el. 070-7681820. Ev kan det vara så att hon är utomlands nu. hon skulle vara borta halva januari.

Lycka till!

• Cissi

Lycka till ! Hoppas att ni tycker om lokalen.
    Den 28 juni är bokad för då ska vi vara där :) För den dagen blir jag fru :)

Cissi

• Cissi

Japp det är vi som har den då :) Bikad sedan november tror jag. Vi var ute i riktigt god tid för att få den helg vi ville.

Vi kan ävl skriva vidare på inlägget med tips till varandra om vi kommer på något bra?

Hur har ni täntk göra med mat tex?

• Cissi

Murgrönan,

kommer du ihåg hur mycket hon tog per kuver för cateringen? Visst var väl priset inkl. serveringspersonal också?
    Vi håller på att kollar på olika alternativ just nu. Vi har en caterinfirma som vi fått rekommenderad som vi ev kommer anlita. Andra alternativ är catringen från Lövsta eller fixa själv. Vi får se.
    Hur många gäster blir ni?
    Vart har ni tänkt ha brudskålen? Vi funder på att ha den på framsidsan vid flaggstången. Vad tror du om det?
    Det är synd att det inte går in lite fler i stora matsalen. vi skulle helst vilja ha några platser till men hon sa att 67 var det som gick in.
    Har ni kommit långt i planeringen?

Cissi

• Cissi

Vi har valt Bro kyrka. Vi bor där och känner att vi vill ta den därför. Vill att våra barn ska döpas där sen också så att det blir en familjekyrka.
    Jag visste inte att de ska renovera V Ryd! Tur att vi inte tog den då! Vi tänkte det från början.
    275 kr per kvuver är helt ok tycker jag. I alla fall när servering ingår. Går det att få tårta i stållet för efterrätt? Vi hade nämligen tänkt skippa efterätten. Hmm måste nog ringa och kolla. Vi ska ändå träffa hon som har gården och planera detaljerna snart.
    Det är en heldel att tänka på som du sa Murgrönan. Jag har en lista där jag bockar av varje sak som blir klar. Mycket kvar än...

• Cissi

Bro kyrka är fin. Ute är den väl inte så speciell... vit puts eller vad man nu kallar det. Miljön runt är fin.
    Inne är kyrkan jätte mysig. Jag gillar den mycket just för att den är lagom stor också. Här finns en bild.
    www.bropastorat.org/

Sarah, bor ni i bro eller?

Ärdet någon av er Upplands-Bro brudar som känner fördet så kan ni maila mig på
    gul_burk@hotmail.com

• Cissi

Jag bor inte i Bruna Vici, det är Sarah som gör. Jag bor i Bro.
    Vi kanske ska ha en Upplands-Bro brud träff?

• Cissi

Vici jag har mailat.

Ni andra får gärna maila mig på den adress jag skrev innan.

Cissi

Svar på tråden festlokal- Upplands-Bro/Håtuna