Huskur för mina nagelband
Hej på er
Mina händer och då framför allt mina nagelband är så trasiga. De spricker sönder och det blir nästan sår. Är det någon som har tips på nån dunderkur man kan göra?
Hej på er
Mina händer och då framför allt mina nagelband är så trasiga. De spricker sönder och det blir nästan sår. Är det någon som har tips på nån dunderkur man kan göra?
smörj in dem flera gånger om dan i olja typ mandel olja, aloe vera.... filken som helst igentligen
jag lovar det hjälper snapt!
Hej!
Låt händerna mjukas upp i varmt vatten med olivolja i, massera sedan dina händer en bra stund med handkräm. Gör detta gärna varje kväll till att börja med, sedan kan du trappa ner lite. Viktigast är att du hela tiden håller dina händer mjuka, smörj alltid in dom efter diskning mm.
Denna behandling inbillar jag mig även skyndar på tillväxten på naglarna...
Lycka till! :)
har ett annat tips som iof gäller hela händerna.. Ta lika delar salt och olivojla och tvätta händerna med det som med vanlig tvål, skölj bara lite med varmt vatten, händerna blir otroligt lena :)
när mina nagelband börjar spricka smörjer jag in dem med Elizabeth ardens eight hour cream. då blir de mycket bättre med en gång!
Diors Apricot cream tycker jag är bra
Använder idomin salva och sover med bomullsvantar som man köper på apoteket. Fast jag kör med salva på hela händerna eftersom jag lätt får sprickor och vatteneksem när det är kallt ute. Funkar iaf bra för mig, det gäller bara att orka pula med det varje kväll.
En bra handkräm hjälper ju ofta också nagelbanden - jag har Body shops almond oil daily hand & nail cream o trivs med den men det finns ju andra. Sen vid mer akuta sprickor tar jag Helosansalva på händerna på natten. Elizabeth Ardens 8hour cream är bra för såriga nagelband också.
Ett bra tips för att få fina lena händer är att först peela dom, ta ett handbad med ljummet vatten, olivolja och vanligt hårbalsam, smörj in med en fet kräm på kvällen, skölja händerna på morgonen och smörja in dom med fuktande kräm...
Jag har samma problem. Köp "Lemony Flutter" på Lush( går att skicka efter också)Kostar ca 80-90:-.Läker efter ett par smörjningar och doftar underbart.