• Knights tale

Bröllopsresa London!

En fyradagars trip till London som bröllopsresa! Vi satsar allt på själva bröllopet, men vill rå om varandra och mysa i några dagar efter bröllopet och tänkte då välja en resa till London. Nu letar jag efter en prisvärd men ändå härlig resa, det ska vara flyg och hotell. Vet någon hur man ska bära sig åt för att lättast hitta bra alternativ? Utbudet är ju enormt! Ska man boka flyg och hotell separat? I vilket område ska hotellet ligga?

Mycket tacksam för tips från vana Londonresenärer!

• Svar på tråden Bröllopsresa London!
  • Fiafria?

Kolla på www.wescape.se

Där kan man kombinera reguljärflyg med hotell, till väldigt bra priser. Vi reser ofta, och brukar boka via dom.

Välj gärna ett hotell som inte ligger i Bayswater. Där ligger de flesta turisthotellen, och området är fullpackat med McDonalds, pizzerior och turistshopar.

• Knights tale

Tack för tipset, Fiafria!

Precis sådana tips behöver jag...!

• Knights tale

Fiafria, en fråga till bara: Vet du vilka dagar man ska resa i veckan för att få mest för pengarna? Vi är lediga en ganska lång tid, och kan välja avresedag helt efter pris.

• Fiafria?

Det brukar bli billigare om man är borta över en helg. Det är ju mest affärsresenärer som reser reguljärt, och dom resr ju inte på helgerna. Lördagar är den billigaste resdagen, men då går det å andra sidan inte så många flyg heller. Men har man gott om tid, så är lördag ett bra tips att resa på.

• li55a

SAS flyger numera till City Airport. Det är ju himla smidigt att bara ta DLRen in till stan. Det är en så liten flygplats så allt går superfort.

• e234

Det ä ju bara att logga in på SAS eller BA eller Ryan och så ser du ju vilken dag som är billigast. Billigast blir ju att boka långt i förväg. Bokade nyligen en tur och retur LON-SWE för två personer lördag till söndag 40 pund för båda två inklusive skatter. Hur billigt som helst med Rynan! SAS eller BA brukar gå på ca 100 pund per person.

• Miss Cykel

Hallå!

Man brukar kunna få bra priser hos www.hotels.com .

Vilken flygplats eller del av landet har ni tänkt flyga ifrån? Som någon nämner ovan, det är mkt enkelt att ta sig från City Airport in till stan, men det brukar vara något dyrare att flyga med SAS dit än med SAS till Heathrow. Från Heathrow tar det ca 1 timme in till centrala London med tunnelbana (£4) eller med Heathrow Express på 15 minuter för det tredubbla priset.

Vill ni flyga från Göteborg, Malmö eller Skavsta så finns det ju lågprisalternativ som Ryanair och FlyMe.

Som Londonbo skulle jag absolut rekommendera er att bo runt Holborn/Russel Square, där ni bl.a. har gångavstånd till Oxford Street och Covent Garden. Bor ni där behöver ni inte heller byta tunnelbana när ni åker från/till Heathrow.

Jag hjälper gärna till med konkreta frågor! London är en helt fantastisk stad!! :)

• Miss Cykel

Glömde svara på en fråga:

Hotellen brukar ha bättre pris på helgerna, eftersom de inte har några affärsresenärer då och vill locka till sig folk. Ibland blir däremot flygbiljetterna lite dyrare istället. Men bokar man i tid så brukar man kunna få bra priser på allt!

Kolla gärna in på www.visitlondon.com där hotell brukar annonsera med superpriser emellanåt. Man kan hitta sånt som "bo 4 nätter, betala för 3" osv...

Man kan också ta hjälp av Brittiska turistbyrån i Stockholm.

Good luck!!

• Knights tale

Oj så mycket tips som hade kommit in! Jag ska genast sätta igång och kolla länkarna. Vi bor i Stockholmsområdet och flyger gärna från Arlanda eller Bromma.

Svar på tråden Bröllopsresa London!