• Anja 19 juli 2008

Barbados...

Efter många om och men, där vi diskuterat alla de olika västindiska öarna, så har vi bestämt oss för att det troligen blir Barbados eller Antigua.

Är det någon som har tips på saker att göra på Barbados, erfarenheter som ni vill dela med er av??

Har ni varit där, var, gärna länkar till bra hotell. Vill ha alla era åsikter!

Bra restauranger, dåliga restauranger, vackraste stranden...

Vi vill trots att vi planerar att äta inhemskt och är matupplevare båda två, åka all inclusive för enkelhetens skull och för att alla småavgifter för snacks, dricka coh lunch osv går bort då.

Sedan vill vi verkligen känna oss ompysslade och lite extra lyxiga på vår bröllopsresa.

Tips på hotell med all inclusive som har bra standard, ligger vid stranden och som har bra restauranger med bra utbud (gärna en karibisk restaurang oxå).

Blir mkt tacksam för ALLT ni har att säga, både om Barbados och om Antigua!

Bara ös på... :D

Blir jätteglad för allt jag får veta!

• Svar på tråden Barbados...
  • Anja 19 juli 2008

Puffar ännu en gång... Ingen som vet nåt om barbados... Hur är det där???

Mycket exploaterat, eller är det fortfarande en paradisö, maten?, sevärdheter, upplevelser, vart ska man åka, bra resort, gärna all inclusive!!!

Är där mkt brottslighet (jamaica tex är ju fruktansvärt har jag hört)???

jag vill veta allt... alla ni som varit där, hört något från nån annan, känner folk som varit där osv...

berätta berätta berätta :)

• e234

Tja har inte varit där själv men goda vänner har...... dera betyg var dyrt i kombnation med tåkigt. Men det var ett partyäng som åkte så de kanske har andra krav.

• Anja 19 juli 2008

Hmm dyrt visste jag ju tyvärr att där är (om man går på turistställena) så det räknar vi med, men vi har nog inte samma krav på roligheter. Vi vill slappna av, njuta av omgivningar, service, god mat och härligt väder och sol och bad. Gärna en eller annan utflykt på ön. Titta på grottorna som finns, åka katamaran o sådär. :)

Åhhh är så nyfiken på hur folk tycker att där ÄR där. Ingen annan som har något att berätta?

Puffar ännu mer :)

• Anja 19 juli 2008

Har hittat en resort som heter Almond resort eller nåt sånt som är intresserad av. Någon som vet något??

• Brollop i sep 2007?

Hej!
    Jag har ingen erfarenhet av det du fragar efter, men jag och min fastman planerar gifta oss i Vastindien i Nov eller Januari. Jag har blivit rekommenderad "Sandals" (sandals.com). Men a andra sidan vet jag inte om de har Barbados, daremot erbjuder de hotel pa Antigua... Kolla, det kan va intressant! Beratta vad ni bestammer er for!

• kackelmaja

Jag har varit dar! Jattefint. Hyr en bil och kor runt lite och titta pa plantagerna, husen och byarna. Vissa bor i platskjul andra i slott, stor skillnad, men lika intressant att se bada. Ni kan aven besoka bryggerier dar de gor rom. Ak in till Bridgetown, dar ar det mycket liv och rorelse. Aven om det finns en hel del barer langs vastkusten sa tror jag inte Barbados ar nan partyo direkt. Folk aker snarare hit for att koppla av, bada o ata gott. Drick rum punch, at mahi mahi (aven kallat dolphin men det ar inte delfin, utan en annan fisk).
    Mitt favorithotell ar The Crane www.thecrane.com/ , helt underbart vacker miljo och har tva jattebra restauranger, enda nackdel ar att det ligger lite langt fran stad och restauranger (men on ar ju inte sa vansinnigt stor sa man kan ju fortfarande ta en taxi el kora sjalv).
    Jag har axa bott pa Crystal Cove www.crystalcovehotelbarbados.com/ pa vastkusten. Jattetrevligt det med, vi hade all inclusive men smet ivag till restaurangen The Cliff en kvall. Det finns ett par till restauranger jag varit pa som varit jattetrevliga, en i st Lawrence Gap o den andra i krokarna (minns ej vad den hette tyvarr, var sa romantisk, man satt i tradgarden och vi hade ett litet lusthus).

• FruSnart

Jag hänger på i den här tråden!
    Vi planerar att åka till Barbados och gifta oss, tillsammans med en 1-åring. Därför valde vi ett hotell som verkar passa hela familjen.
    Nu har vi inte bokat eller spikat något än, men planeringen är i gång.

www.deluxe.se/barbados_almond_beach.html

Jag tycker de har en bra hemsida, med info om vad som ingår i priset, inkl.flygresan. Att det även är all inclusive är för mig iallafall ett plus! Skönt att inte hela tiden behöva tänka på pengar.

• Celeste

Jag byter ö... Såg att ni valde mellan Barbados och Antigua. Vi gifter oss på Antigua i november.

• Anja 19 juli 2008

Vad kul att flera skrivit nu. Vi har börjat vela och är nu mer inne på St Lucia, haha...

Det kommer nog vara många turer fram och tillbaka innan vi väl bestämmer oss. Men det står nu mellan St Lucia och Barbados! St Lucia är mer frodigt vilket jag gillar och verkar ha allt. Ska vara västindiens vackraste ö sägs det.

Usch så svårt det är!!!

Vill gärna höra mer om allas åsikter och erfarenheter om både Barbados, St Lucia, Antigua och övriga öar i karibien. För ännu är inte beslutet taget.

FruSnart

Har oxå kollat almonds resorts. De har en på st lucia oxå om jag inte minns fel. Tycker oxå att de har en bra sida.

:)

• Celeste

Vi gifter oss på Antigua efter att ha varit där i en vecka. Sedan fortsätter vi till St Lucia för ytterligare en vecka.

Jag kan verkligen rekommendera Lime Travel, de har varit till fantastisk hjälp för oss när vi bokade vår resa. Otroligt kunniga, de som jobbar där har varit på öarna och bott på hotellen så de vet verkligen hur det är.

• Leónsmamma

Vi funderar på att gifta oss på Tobago, tycker deluxe verkar ha bra priser. Får man fråga vad ni får betala för barbados?

• Blomman30

Här är en till som är i valet & kvalet

Vi vill gifta oss på en strand i januari 2008! Har kikat på ARUBA, ANTIGUA, BARBADOS, MAURITIUS... Ja, ni fattar.
    Kan inte bestämma oss!

Vi vill hitta ett mysigt hotell, som inte är överbefolkat med amerikaner. Då vi reser ensamma så vill vi inte bo på ett familjehotell.

Barbados ser underbart ut! Kan man vigas "lagligt" på stranden där?
    Eller måste man vigas i "court house" eller liknande (som man måste på Aruba)??

Börjar känna mig stressad..

• kackelmaja

som sagt crystal cove har i princip inga barn, nastan bara par

• Blomman30

kackelmaja>>
    Har läst tråden nu, och ditt inlägg. "Crystal Cove" ser jättefint ut!
    Vilka resebolag har det hotellet som bokbart?
    Eller skall man boka flyg, hotell & bröllopspaket på egen hand?
    Vi vill ha så lite att fixa som möjligt.

Svar på tråden Barbados...