• MuffinsTönt

Tatueringar!

Hej!
    Det är nog bäst att starta en egen tråd.
    Jag vet att det är fler där ute om funderar på tatueringar. Vore kul om vi kan dela ideer och tankar. Ni som har gjort tatueringar är också välkomna. Ni kan berätta om era erfarenheter m m.

* Var ska tatueringen vara?
    * Vilket motiv?
    * Vilket ställe? Salong i Sverige?

Kom tjejer! Kom!

• Svar på tråden Tatueringar!
  • MuffinsTönt

Lilla Li
    Känner du mig? :o
    "Du gör det väl för att du vill ha något särskilt, något som känns speciellt för dig och som säger något om vem du är?"

JAPP!!! :D

Och jag ska vänta tills den "rätte" dyker upp. :D Tills dess får jag hänga här och skaffa mig en sån feak tatuering. Sån klistra på och gnid. :? Smärtfritt iaf!:D

• Lilla Li

MuffinsTönt: Hehe ja de är bra! :D

• rocketqueen

Hehe, ang. faketatueringar: Förra gången jag var nere på tatueringsstudion kom det in en kvinna i 45-årsåldern och frågade om de hade gnuggisar där...

• Lilla Li

rocketqueen: Hahaha. :D Hoppas hon skulle ha dem till sitt barn!

• anneluttan

Rolig tråd!
    Jag har en stor svart tribal på höger överarm, en stor tatuering med liljor och orkideér på vänster överarm, en vindruvsklase på ena skuldran och jag tatuerade precis in min blivande mans mamn på andra skuldran. (morgongåva *ler*)
    Men mycket vill ha mer heter det ju...
    Nästa projekt blir på vristen...
    Mina tatueringar har gjorts i Nyköping och Södertälje.

• Lilla Li

Ni som tatuerar er som morgongåva förresten. Det har jag också funderat på att göra. Hur gör ni rent praktiskt? När tatuerar ni er i förhållande till bröllopet? Hur håller ni det hemligt för er kille?

• Daphne

Jätte kul tråd!
    Jag bodde i Göteborg när jag gjorde båda mina tatueringar. Jag gjorde dom hos heidihaytattoo hos en jätte duktig tjej som hette Diana. Den ena är i svanken och det är en måne med sju stjärnor som är en hyllning till Smashing Pumpkins (mitt favvo band) och jag älskar natten, sju är mitt tur nummer och stjärnor och månar är så vackra. Tecknings stilen på tatueringen är tagen ur ett Smahing Pumpkins text häfte :)

Den andra är en stjärna med mönster i och i gråtoner den sitter på smalbenet ovanför fotknölen :)

Jag tyckte inte att det gjorde så ont att tatuera mig visst vissa ställen är känsligare än andra men man led inte direkt :)

Hoppas alla ni som letar tatueringar hittar det ni söker :)

• Daphne

Oj!
    Hittade lite fler länkar till tatuerare i Göteborg :)

Göteborg Bloodwork www.bloodworktattoo.com/
    Göteborg Buzzstop 28 www.buzzstop28.com/
    Göteborg City Tattoo www.citytattoo.nu/
    Göteborg Crazy Colour Tattoo www.crazycolourtattoo.com/
    Göteborg Heidi Hay Tattoo www.heidihaytattoo.com/
    Göteborg Ink Station www.inkstation.nu/
    Göteborg No Fear Tattoo www.nofeartattoo.com/
    Göteborg Star Tatuering members.fortunecity.com/startattoo/

• MuffinsTönt

Daphne
    Tack sååå mkt för länkarna. :p

Svar på tråden Tatueringar!