• myr

Bröstförstoring7

Hej finns det ingen här som fått problem vid bröstförstoring? Jag har nämligen fått det.. Jag opererade mig i ockelbo i september 06, silikon 400cc och har nu fått typ "veck" på brösten i klyftan! Min kirurg säger att hon inte kan trolla och att det kan bli så..Att jag har för lite underhudsfett, så det lyser igenom. Men när frågade henne om det skulle ha blivit annorlunda om hon satt in inplantat som inte hade så stor dimension, så sa hon att det nog inte hade blivit så då! Men jag visste inte ens att det fanns andra typ högprofils bröst med mindre dimension!!Hon berättade inte det för mig innan operationen, hon vill ha 20000kr till för att byta, och jag tycker vi kan mötas eftersom det blivit fel, och "bara" betala 10000kr. Oj vad mycket det blev.. lite upprörd..
    SNÄLLA ge mig förslag, jag har så svårt att stå på mig

• Svar på tråden Bröstförstoring7
  • snuttungen

myr,

jag blir uppskrämd av ditt inlägg. Jag har heller knappt något underhudsfett, brösten försvann totalt efter barnens ankomst. Jag har funderat och näst intill bestämt mig för att köpa ett par nya tuttar, tills jag läser sådant här. Jag vill inte ha några jättebröst, men är livrädd för att det ska se ut som två spända bollar under huden eftersom jag har så lite/inget hull. Överväger nästan att avstå. Hos vem gjorde du din operation? Hoppas att det löser sig för dig.
    Kram på dig.

• pickolina

myr - Jag känner personligen ingen som haft liknande problem men har däremot sett hur "fult" och onaturligt det kan se ut... Det ser man ju faktiskt ganska ofta tycker jag. Framförallt på tjejer som har extremt lite underhudsfett.

Får man fråga vilken typ av implantat du har, vilken storlek och om dom ligger framför eller bakom (delvis) muskeln?

• pickolina

Det är ju så att ansvaret ligger hos patienten. Att vara medveten om vad man ger sig in på, ta reda på all info som går, undersöka allt runtom själva operationen (risker tex), implantat, kirurger/kliniker osv.. Man har inte så mycket rättigheter om man blir missnöjd med resultatet, eftersom man själv valt att lägga sin under kniven. Visst ska/borde kirurgen ge ordentlig information men det största ansvaret i frågan ligger hos patienten.

Visst kan man tycka att hon kunde vara lite schysst, men samtidigt så behöver hon inte vara det.. 20,000kr är faktiskt ett "bra" pris. Implantatbyte kostar annars ofta 30-40,000kr.

Jag lider dock med dig! Det är inge kul när det går fel... Det är svårt psykiskt/fysiskt och ekonomiskt.

Hoppas du får ordning på brösten till slut. Lycka till!

• pickolina

Sedan finns ju även risken att du får samma problem även efter implantatbyte.. Det måste du vara medveten om och beräkna in när du funderar på hur du ska göra..

• SlottsBrud2008

Usch vad tråkigt. Jag har väldigt lite underhudsfett och jag har inte fått det problemet alls. Har visserligen anatomiska inplantat med en högre projektion, du kanske har runda??

• snuttungen

Budgetbrud2008,

hur ser dina ut då? Jag menar, ser de någorlunda normala ut? Jag är rädd att det ska se ut som ett par implantat med hud över om du fattar vad jag menar. Jag vacklar fram och tillbaka om jag ska göra det eller inte... Jag vill ju så gärna, men inte om det blir till att se ut som jag har stoppat två bollar under skinnet.

• SlottsBrud2008

snuttungen
    Mina ser supernaturliga ut, inte ens dom jag berättar för att jag opat mig tror på det Så nog ser dom real ut...
    Visst, dom ÄR faktiskt ganska stora (även om jag inte ser det själv - man blir storleksblind), men inte opropetionerliga.

Om du vill göra det så hitta en bra kirurg (kan rekomendera Charles Randqvist på Victoriakliniken i sthlm) och se till att kolla alternativen. Olika sorters implantat, mjukhet på dom, projektion, var ärren ska sitta... Och framför allt - Tänk igenom det ORDENTLIGT!!!!

Lycka till! Det är det bästa jag någonsin gjort för mig själv

• snuttungen

Tack Budgetbrud för att du tog dig tid att svara. Får man fråga hur lång du är, din vikt, vilken byststorlek du hade innan och efter, hur mycket du lagt i? Själv är jag 170 lång väger ca 50 och har 70A, ev 70AA. Innan barnen hade jag 70B+, skulle vilja ha det igen, kanske tom 70C. Så skönt att det finns goa tjejer att fråga när man inte riktigt vet själv. Känns bättre att fråga tjejer som redan gjort detta än en konsultation hos en läkare. Det blir två helt olika perspektiv på saken.

• myr

Jag la in 400cc runda gelehallon, under bröstmuskeln. I övrigt förutom "vecken" ser dom inte opererade ut..
    När jag kom till min kirurg fick jag prova ut inlägg, och hon sa direkt att hon absolut tyckte jag skulle ha 400 silikon, det skulle passa mig. Sen var det inge mer med det och jag blev opererad. Jag kan inte hålla med om att jag skulle tagit reda på allt själv, för jag tycker att det är självklart att kirurgen ska beräta om olika inplantat, om hur dom ser ut, vilket som passar mig och INTE passar mig!
    Jag visste inget om inplantat när jag kom dit förutom att det fanns silikon inplantat och koksalt. Kirurgen måste ju råda och ge bedömmning utefter kroppen, om hon trodde att det var risk för veck skulle väl hon berättat det, det var ju hon som rekomenderade 400!
    Jag fick ju ett sånt här kort efteråt, vad jag har för inplantat osv, och därigenom fick jag reda på att inplantatet kom ifrån mentor, och gick in på deras hemsida och såg att det fanns andra inplantat!
    Och det skiljer 1,5cm i diameter på mitt inlägg och ett högprofils i samma storlek.
    Vad tycker ni? Jag tycker att det är hennes ansvar..

• snuttungen

Jag håller nog med dig myr, jag tycker också att det är kirurgens ansvar att informera dig, visst är det bra att man själv tar reda på så mycket som möjligt, men det är faktiskt kirurgen som är den som är proffessionell här. Du som privatperson kan ju missa hur mycket som helst som kirurgen har full kunskap om. Finns det inte en ansvarsnämnd du kan vända dig till? Hoppas att det löser sig för dig.

Svar på tråden Bröstförstoring7