Inlägg från: MiaVinterbrud |Visa alla inlägg
  • MiaVinterbrud

    Nya Pitetråden

    Inbjudan är iväg!!!!!
    Imorgon dimper de ner i brevlådorna! Är såå nervös över tjejen som inte ska få ha med sina barn...ojojoj....Ska skriva några rader på hemsidan och säga som det är.
    Räknade efter igår, nu när vi hoppat vännernas barn så blir vi pers mindre, dvs. ett bord mindre att duka, 13 bitar tårta mindre och mindre mat. Dessutom ser jag en fördel i att vara fler vuxna än barn på vårt bröllop

    Phidelie
    Såga inte sidan vid fotknölarna, jag är grym amatör

    Kika gärna in på vår hemsida
    www.070707.dinstudio.se

  • MiaVinterbrud

    Hej brudar! Nu funkar äntligen vår dator igen! Ni kan inte förstå hur mkt jag fått gjort här hemma under datalösa veckan som gått

    SagaTova
    Jag såg bronsfärgade ballerinaskor på DinSko igår, visserligen vuxenstorlekar, men det fanns säkert för barn oxå.
    Tror att jag lokaliserat ditt hem i Svensbyn, haha, låter som värsta sortens stalker nu
    Men det är se enkelt att du bor granne med min bror, Staffan (i det vita huset på Wennbergsvägen)

    Phidelie
    Låter skönt att slippa laga maten...skulle oxå vilja köra på catering, men vi har bestämt oss att fixa det själva och med goda vänner...får se hur det går

    millibopp
    Träffen var riktigt kul trots att vi var så få. Hoppas du hänger med nästa sväng!

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Var inte en massa skräp på eran gård senast jag såg den...men å andra sidan så söker jag inte sånt heller Även om jag är ganska lik min bror så skiljer vi oss åt på många sätt

    Själv har jag mest funderingar kring underhållningen på festen...som ni från träffen vet så har våran underhållning dumpat oss! Antar att det är is i magen som gäller och en backup med mp3-spelaren. Känns snorigt dyrt med 5000 kronor för ett liveband när jag är arb.lös.

    Funderar kring dag vi kan ses. Jag har en arb.intervju på tisdag kl. 15, annars är jag nog ledig hela veckan.
    Det som är viktigast är att ni som har jobb och barn hittar en tid som passar
    Skriv gärna ner några förslag så röstar vi!

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Visst kan jag hålla med om att 5000 kr är lite betalt, men som du säger mkt för plånboken. Nåja, det fixar sig nog

    Vi kan väl lägga träffen veckan därpå? Hur ser det ut för er andra då??

  • MiaVinterbrud

    SagaTova och Phidelie
    Tack! Ska bli så spännande! Jag har nog aldrig tidigare varit mer sugen på att jobba Känns som det är intervjun som skulle leda till minst en anställning hos kungen, i själva verket är det "bara" ett säljarjobb

    Jag är med på nästa torsdag mellan halv tio och 13.00, ska vi säga Roasters igen?
    Pip till ni andra om det finns en bättre dag

  • MiaVinterbrud

    Jag är helt klart sugen på att ses till veckan, torsdag kl. 10.00.

    Idag har jag och mamma köpt min skor. Dvs. jag hittade, mamma betalade

    Till veckan ska jag ta en fika med vår fotograf, vi ska gå igenom lite bilder och förslag. Ni får höra hur det går på träffen.
    Vilka kommer?

    SagaTova
    Kul att åka till Sthlm, handla inte ihjäl dig

  • MiaVinterbrud

    Vilka blir det mer än jag, Phidelie och SagaTova som kommer på torsdag? Skulle vara jättekul att träffa er andra oxå

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Huvudsaken du är på fötter på torsdag Jag har mina aningar om att det var en politisk resa, och jag håller med om att dom kan vara påfrestande.

    Jag har fått jobb!
    Visst, det är inget högavlönat jobb, och det är bara deltid. Men vad tusan, DET ÄR ETT JOBB!!

  • MiaVinterbrud

    Phidelie
    Tack! Jag är så nöjd att jag spricker!

    SagaTova
    Gjorde dom resorna en gång i tiden men mer på hobbynivå, satt som ordf. i dina hemska motståndares lokala ungdomsförbund
    Gav upp politiken när jag flyttade, kan faktiskt ångra det ibland...
    Tack för grattandet du me

    Jag har försökt ragga upp en FL-bekant som gifter sig i sommar, vet inte hur det går, men jag håller tummarna

  • MiaVinterbrud

    SagaTova
    Hahahaha! Har nog ALDRIG varit med om att bli värvad av motståndarnas sida hahahaha! Dagens mest komiska inlägg

    Hur har kyrkan bemött er när ni ringt? Jag vet inte om jag har haft otur och pratat med den enda satmaran i församlingen, men till att börja med lät hon mig inte boka kyrkan ett år i förväg, men min blivande fick minsann boka veckan efter!!!! Han bokade alltså den tid hon dyrt och heligt lovat mig skulle finnas kvar när jag ringde igen långt in på hösten!!!!
    Sedan fick jag prata med denna människa igen när jag ringde här om dan för att höra om det är ok att välja en annan präst än den som jobbar den dag vi gifter oss. Då fräser hon åt mig att det vill dom minsann veta i tid! Men hallå, det var ju just det jag gjorde! Sen snäste hon ett hejdå....Kul bemötande....

  • MiaVinterbrud

    Hej igen brudar!
    Jag är rädd att det kan bli svårt för mig att komma imorgon. Jag måste hinna hem till hunden ett tag och iväg till jobbet igen klockan 16.00
    Hoppas jag kan hänga på nästa gång, då ska jag se till att ha dubbla hundvakter!

    Ha så kul imorgon!

  • MiaVinterbrud

    Hej brudar!
    Det blev en kort karriär på You Call...efter några dagar insåg jag att det inte går ihop med mina åsikter om telesäljare att vara en...jag valde att säga som det är till den underbara människa som var min chef istället för att göra en dålig insats och bli uppsagd efter min provanställning. Nu ska jag kontakta arb.förmedlingen och se hur länge min a-kassa ryker...men som sagt, min värdighet fick just ett pris

    Kul med era ringar brudar!
    För mig gäller det också att klura ut vad det ska stå i...vet inte om jag vill köra på det klassiska eller nåt annorlunda...
    Vi får kanske klura på vad vi ska skriva på nästa träff.
    När kör vi? Fixar vi det innan påsk?

  • MiaVinterbrud

    Hej brudar!
    Vi har varit på en snabbvisit i stugan, blåste som hell så vi åkte hem igår

    Nu måste vi nästan skärpa oss med en träff! Vad tror ni om nästa vecka? Då är iaf påsken över och allt är frid och fröjd igen

    SagaTova:
    Jag har drömt om dig inatt hahaha! Vår diktläsare till bröllopet fick förhinder (vi har inte ens någon!!!!) och du hoppade in med en egenhändigt skriven dikt hahaha, sjukt kul, tack för hjälpen

Svar på tråden Nya Pitetråden