Varför har jag inte kommit på detta tidigare???
Jag har som säkert så många andra här alltid varit på jakt efter de perfekta hudvårdsprodukterna. Har egentligen inga större problem med huden, har haft lite pormaskar här och där och kanske några kvisslor. Hur läget än är vill ju alla till det bättre! Har testat mycket. Nu senast var jag inne på Dermanord. Det fungerade ett tag, men gav mig tillslut allergi. Detta är inget nytt för mig. Vissa produkter fungerar till en början men håller inte i längden. Andra fungerar inte alls...
Efter misstaget med Dermanord kände jag mig så otroligt less på allt detta letande!!! Allt sökande efter de perfekta produkterna. Alla pengar som försvann. Jag tänkte, nu ligger jag lågt ett tag och funderar över vad jag ska göra. Under denna "ligga lågt" period använde jag inte smink. Jag satt mycket hemma i mysbyxor och pluggade, kände att jag inte behövde snygga till mig så mycket. Jag tvättade därför enbart ansiktet med vatten på kvällen. Kände jag mig lite stram smörjde jag lite med Nivea Soft som jag annars använder till kroppen. Dagarna gick och blev till veckor. Jag började reagera över att min hy hade blivit SÅ FIN. Så slät och inga kvisslor eller stora pormaskar. Var är detta?? Så har jag också fortsatt. Använder jag smink tvättar jag bort det endast med lite Nivea rengöringsmjölk och endast där det behövs, alltså över ögonen vid maskara. Annars är det bara vatten som gäller. Vatten och lite Nivea Soft. På morgonen tvättar jag inte alls ansiktet längre. Sköljer bara ögonen lite med vatten. F
örstår att detta låter helt konstigt men jag tror att min hy verkligen mådde bra av att jag slutade med att hålla på med den så mycket. Att jag slutade med alla ansiktsvatten, punktbehandlingar, peelingar och gud vet allt. Överansrängning var nog det rätta ordet! Jag är så himla glad över min nya hy att jag skulle vilja ta hela världen i min famn! Vill så gärna dela med mig av mina erfarenheter!