• mariao

Bröllopsunderkläder!!!

Har fortfarande ej bestämt mig vad jag ska ha på mig under klänningen förutom underkjol. Vad ska ni andra ha? Torselette, push up, stay ups, boxertrosa, stringtrosa, strumpebyxor mm mm. Och hur gör ni med strumpebandet om ni har stay ups? Vilken färg eller vit nyans har ni på underkläderna?

Tips på bra affär i Göteborg som ej är svindyr men ändå har mer än typ Lindex och HM?

/mariao

• Svar på tråden Bröllopsunderkläder!!!
  • Meddelande borttaget
  • Ellte

Beror på vad du menar med "Svindyr" :D

Jag köpte min torsolett på "Korsetten". Det är ju ganska mycket dyrare än HM men definitivt värt det!

Har även varit på Chia (i samma uppgång som Dubliners) och på hmm...heter det Victoria? På Vallgatan tror jag...

Lycka till!

• Charlottsky

Anpassa underkläderna efter klänningen, vad fungerar bäst med den?

Och så ska det först och främst kännas bekvämt eftersom du ska bära underkläderna hela dagen. Jag skulle snarare råda dig till att först och främst känna vad som känns bekvämast, är det trosor och bh och det fungerar med klänningen, ha det. Sexiga underkläder kan du alltid slinka i innan sängdags.

När det gäller det du ska ha under dagen så sätt praktiskt och bekvämt främst.

• Ullis

Vad är byxcorsellet?
    Själv hade jag först tänkt ha BH, men på grund av lite mycket hull inser jag att torsolett blir bäst (håller dessutom in magen så då behöver ju inte strumpbyxorna göra det). Ska inte ha stumpeband (som antagligen kommer att kittlas, klia, kasa och/eller sitta för hårt ändå). Men vem vet, jag kanske ändrar mig. Måste handla snart, men hur kul är det att fundera på att prova underkläder i denna kylan? Någon som vet om det finns mamelucker? (lite snyggare än långkalsonger i kylan).
    Har nog tänkt mig vita underkläder ("tjock" klänning så inget syns igenom).

• Goldie

Tänk på att t ex strumpeband kan synas igenom klännigen. Inte så roligt. nej, välj underkläder efter klänningen. Själv kommer jag nog att ha en torsellette för att sedan när det är dags byta om till något mer sexigt än praktiskt.

• asiva

Byxcorselett är samma sak som body. Finns bla på Marys collection
    www.missmary.se
    håller in bra överallt (använder själv ofta) det blir inga skarvar mellan över och underdel.
    Det finns allt ifrån mjukare sorter med spets till riktigt stadiga modeller.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Lillafru

hmm... är åxå lite fundersam vad man ska ha...
    jag kommer att ha väldigt smala axelband på min brudklänning.
    vet ni om det finns typ byxcorselet utan axelband???

// frågvis Lillafru

• Meddelande borttaget
  • asiva

www.josefssons.se
    sök på underkläder sedan linne /body där finns två varianter: bodyslimmer med avtagbara axelband samt stringbody också med avtagbara axelband

• bluecat

Hmm...jag verkar vara den enda som inte kommer att ha några speciella underkläder på mig under klänningen. Istället så tänker jag byta om till lite finare underkläder när man väl har tagit av sig brudklänningen. Då får man ju dessutom en chans att fräscha till sig, så som jag ser det Lycka till hursomhelst allihopa, det är 5 månader kvar idag
    // Ida

• Pernille 17/5 2003

Jag funderade också en massa, men köpte hudfärgade underkläder utan sömmar. BH:n är axelbandslös. Tråkiga underkläder kanske, men jag vill inte att de ska synas under klänningen. Inte så snyggt när spetsen syns igenom.

• Monica

Hej Mariao.
    Jag har hittat mina underkläder på KappAhl, jättefina. Det blev korsett och string + stayups. Allt gick på ca 300 kronor men har inte köpt stay ups än. Lycka till.. Man kan fynda.. :)

• Majbrud

Jag hade också turen att fynda. Beställde en corselett från H&M Rowells ur en reakatalog i höstas för ca 90 kr. Ska skaffa nåt slag av trosor och stay ups till. Kanske boxertrosor skulle vara bra..?

• mariao

Har nu köpt kanonfina underkläder från Triumph - bh & string i cremevitt. Till det creme vita stay ups. Mycket nöjd, hoppas verkligen att det blir bra under klänningen. Har köpt hudfärgade boxershorts i fall det lyser igenom med string.

/mariao

• Missy

Jag hittade riktigt fina underkläder på KappAhl strax före jul - corsolette och stringisar för 279kr! Corsoletten hade löstagbara axelband vilket var bra för min klänning, samt strumpeband. Det fanns också "vanliga" trosor.

• La 3/8-02

Jag hade en klänning som gick gansk långt ut på axlarna så det blev utan bh och sen hade jag ett par champagne färgade stayups och ett bara "silkiga" champagne färgade trosor. Jag kände mig jättefin

Svar på tråden Bröllopsunderkläder!!!