• Pumpkin

Nu är det på riktigt!

Yes äntligen, det hände igår! Känns så underbart - vilken känsla att vara nyförlovad! Och ringen är så vacker så jag klarar knappt av att slita blicken från den...

Vi hade en jättemysig dag idag. Först så åt vi frukost i soffan, älsklingen hade köpt nybakat bröd efter träningen på morgonen. Sen satt vi i myskläder i soffan en bra stund innan vi började göra oss i ordning för att åka på revyn som vi skulle se. Hur rolig som helst var den, skrattade så jag grät!

Efter det körde vi bilen in till stan och knallade iväg till en mysig och fin restaurang som heter Balzac. Beställde tvårätters som var helt ljuvlig (grillad pepparmarinerad ryggbiff med potatisgratäng och chokladpannacotta till efterrätt) och drack gott vin. När vi väl ätit upp typ allt så hade jag tappat hoppet om att nånting skulle hända igår så jag pratade på om allt och inget...

DÅ tog han min hand och sa "Vad säger du om jag gör såhär?" och så trädde han ringen på fingret Jag blev helt stum och sa inte så mkt alls faktiskt Sen satt vi och fnittrade och pussades ett bra tag innan vi gick hem och började mms:a alla vänner - så resten av kvällen satt vi typ i telefonen eftersom alla ville gratta

• Svar på tråden Nu är det på riktigt!
  • Mysan98

Du är så söt gumman :)

• teresia78

**Grattis!!**
    Längtar ännu mer till vår förlovning i mars när jag läser din underbart fina förlovning Vad har du för ring om man får vara nyfis??

• teresia78

Norrsken: Oj vilken fin ring du valt hur bred är den? Jag har en mormorsring hemma och skulle vilja ha en liknande förlovningsring men det är svårt att hitta en sådan har hittat en 6mm bred men då måste jag sätta i egna stenar, vill ha typ tre visst är det ändå härligt med förlovning?? Ska ni planera bröllop snart då?

• Pumpkin

Tack tack!

Ringen är 5mm bred och helt underbart vacker! Vi har planerat bröllop rätt länge faktiskt (eller jag åtminstone) men nu är det ju mer på riktigt så att säga. Det blir bröllop nån gång nästa år, men vi har lite svårt att bestämma oss för årstid

• teresia78

Låter härligt tycker jag Norrsken Vi har nog också bröllop på gång inom de närmaste 2 åren, men törs inte ens nämna det för sambon än då förlovning och skippandet av preventivmedel påbörjas under våren Men båda vi är sugna på att vigas utomlands, så vi får väl se

• Pumpkin

teresia78: Så mysigt att vigas utomlands! Har ni pratat nånting om i vilket land i så fall? Jag skulle lätt kunna tänka mig ett bröllop på en vit paradisstrand nånstans, men jag vill ha ett bröllop där alla mina nära och kära kan vara med och så... Så en vit paradisstrand får vi spara till bröllopsresan

Lucy_: Tack igen

• teresia78

Norrsken: jag kan tänka mig en vigsel med familj + bara de närmaste vännerna så det blir nog den där vita paradisstranden för vår del förlovningen blir på Mauritius i mars förhoppiningsvis blir den lika romantisk som er kväll blev

• missZapon

Åh jag ryser i hela kroppen. Så fint och romantiskt med en heldag tillsamans! Ett minne för livet.
    Gillar hans fråga, att bara helt plötsligt så där: "Vad säger du om jag gör så här?" Känns så lagom romantiskt för min smak, så vill jag att min kille gör.

Själv skulle jag aldrig klara av nåt romantiskt tal om hur mycket och varöfr han älskar mig eller om han skulle gå ner på knä, skulle jag nog mest bara flabba.

Men nu ska jag inte drömma mig in i din situation utan bara gratulera dig!

Massor av grattis igen!

• missZapon

flabba? vad fick jag det ordet ifrån. Tror inte jag hört det på typ tio år. Finns det nån som använder det fortfarande, eller jo tydligenjag då men ändå... Hmm.

• kentfantast

missZapon:
    Flabba...

Grattis Norrsken!

• Pumpkin

missZapon: Precis som du så skulle jag inte kunna hålla mig för skratt om det blev för sockersött, det är liksom inte hans stil riktigt. Det här var alldeles jättelagom och supermysigt och jag är helt överlycklig!

Flabba har jag inte hört sen jag gick i högstadiet

kentfantast: Tack!

• Skidbrud (gift)

GRATTIS VÄNNEN!

Är jätteglad för din skull och att det sen blev samma dag som vår bröllopsdag är ju jätteroligt!

Svar på tråden Nu är det på riktigt!