• Kixy

Snart är det dags och jag har massor kvar...24/2

...snart är det dags (24 februari) och allt är typ halvklart. Maten är inte bestämd, klänningen är inte riktigt provad, blommorna är inte bestämda, bröllopsprogram är inte klart dvs inte ens påbörjat...mm M2b ska på svensexa en helg, vi ska åka till tyskland en helg, Möhippa har jag ingen aning om, jobbar gör jag två helger. HUR ska man hinna??? Någon med något supertips???

• Svar på tråden Snart är det dags och jag har massor kvar...24/2
  • Snöpinglan

Hej! Vi gifter oss också den 24 februari! Och har en hel del kvar att göra, bordsplacering, festhäften, vigselprogram mm. Men det är ju bara att försöka prioritera det viktigaste och jobba på så mycket man kan och vill. Det skall ju vara kul att gifta sig!

• Dallas

Kixy
    Ge den eventuella toastmastern lite att jobba med!( eller nån annan)

När jag själv hade uppdraget, tyckte jag det var jättekul att få hjälpa till och komma till "undsättning" när bruden fick nojjan. De behövde bara koncentrera sig på sig själva, och de stora dragen i planeringen resten hjälptes jag och tärnorna åt med.

Er hjälpreda kan ju fixa program och bordsplacering, medan ni köper alkoholen

• Kixy

Hej alla

Tack så jättemycket för alla tips och råd. Gjorde en lista och har under dagen hunnit bocka av tre saker...Var på bröllopsmässa i norrköping och köpte tiara, smycken och väska. Bara det kändes som att jag hade kommit mycket längre. Ang blommor såg jag en kul sak...en typ blomboll som det hängde hjärtan på tråd ur och lite krusidull..rätt snyggt någon som sett någon som kul? Vad tycker ni..hur stor skall brudbuketten egentligen vara? Tack igen och alla ni som gifter er runt slutet på februari...lycka till med dessa veckor som är kvar...

• Sister of the Night

TS

kanske lägger jag in lite för mycket i ett enda ord, men... I trådens början står det att "jag har massor kvar".
    och stressad verkar du vara.
    Men den blivande maken då? Som gifter sig lika mycket han.

Jag vet att kvinnor generellt anses vara de mest "intresserade" och "planerande" inför bröllop. Men ändå - it takes two to tango! ;)

• Marskatt

Sister har så rätt! Här är vi två som dansar, annars skulle det aldrig gå! Sambon passar på att ringa fotograf, restaurang, hotell o såna saker när han har ett par minuter över på jobbet. Hemma kan det vara lite svårt att prata i telefon ibland med två små frön... Sen fixar han det mesta med husbygget också (som kör igång idag!). Själv tar jag hand om saker som kläder till mig o barnen, frisör o blommor (som det ju ändå är jag som ska ha). Tillsammmans har vi gjort inbjudningar o nu ska vi göra vigselprogram o ev festprogram.

• Februari07

Jo man behöver verkligen vara två.... Jag tycker hos oss hjäps vi åt bra men eftersom jag är lite petig med detaljer så arbetar jag nog extra med det, men det är ju mitt eget val för att jag tycker det är så kul! (Och som ngn tidigare sa, småbarn tar en del tid...)

Jag håller med tidigare talare, trots att jag avbockat i stort sett allt så är det ändå så mycket kvar....men det är mest saker som att allt ska klaffa...

(Och den där jäkla presentationen av gästerna.....skitsvårt med några där man bara känner en i paret)

Jag ska träffa vår fotograf idag (danielphoto i Luleå), det ska bli väldigt spännande och kul. Satt och plockade fram exempel på vilken slags bilder vi ville ha igårkväll som jag ska ta med.

• Karis Annelie

ja goddamit karln då? hade jag inte ens tänkt på. haha så insnöad i gamla kvinnoroller man är! Man blir ju nästan irriterad på sej själv som inte tänkte på det direkt.
    min karl han skulle nog göra det mesta, ringa runt, kolla lokaler och massa. Han tycker det är viktigt också liksom.

• Bride 2007

Jag har då problemet att min karl typ har telefonskräck.. så att ringa samtal blir det inte något med. fast detta är iof ett gyllene tillfälle att komma över den rädslan! Har förövrigt varit å bokat en secret box idag som ska göras på fredag! vad har ni för planer på morgongåva till m2b?

• Snöpinglan

Min blivande är också med och fixar, men eftersom han inte riktigt hade koll på vad som behövde göras så fick han en egen göra-lista som han nu glatt bockar av på. Jag är en listperson

• Sister of the Night

Snöpinglan

listigt! ;)

Svar på tråden Snart är det dags och jag har massor kvar...24/2