• Life

hur ser ringarna ut?

Jag fattar ingenting känns det som, hur ska en en tjejs förlovningsring vara? Ska den bara vara slät eller med en stor sten på som man ser i alla filmer? eller är det vigselringen som ska vara så?

• Svar på tråden hur ser ringarna ut?
  • Fru Cinderella

Din förlovningsring, likaså hans kan se ut precis som ni vill. Det finns inga bestämmelser om något sådant.

Samma gäller vigselringen, den kan också se precis ut som du vill!

• Ida80

jag har en diamant i min förlovningsring och kommer att ha MÅNGA diamanter i min vigselring

• SpookysKira

Enligt svensk tradition brukar forlovningsringarna vara slata guldband. I USA brukar forlovningsringen (da bara bruden far en forlovningsring) vara en diamantring, oftast av solitar typ, med en stor sten.

Men vad galler "hur det ska vara" finns det egentligen inga regler. Man gor precis som man vill. Du kan ha diamanter i din forlovningsring eller din vigselring, eller bade och! Du kan ocksa valja tva slata guldringar eller en slat och en med bling. Helt upp till dig :)

• Michelle86

Discodivan: Hm.. det var så många ringar, vilken är det egentligen?? *förvirrad*

• Michelle86

Tack Den var verkligen jättefin!!

• SpookysKira

fdblondin: Vilka tuffa ringar! :D

Mina ar i vitt guld, ratt sa typisk amerikansk stil, men unika pa sitt satt:

tinyurl.com/y4dxuo

• Life

Tack så mycket för svaren, känns bättre nu :D Alla era ringar är jättefina. Hoppas att jag också hittar någon :D:D

• 25Augusti

Jag fick en Ole Lyngaard lovering helt unerbar jag bara älskar den blir en fortsättning i den serien som vigselring men en som heter love diamond

• Pumpkin

Jag har en guldring med 9 diamanter i som förlovningsring - fungerar hur bra som helst Som vigselring kommer jag också ha guldring med diamant/er

• Bruden blå

Ni gör precis som ni själva vill, finns inga regler om hur ringarna skall vara.
    men traditionellt sett så var det så att det var en slät guldring som förlovningsring och en likadan slät som vigselring.
    Vanligast nu för tiden är att man har vanliga guldringar släta eller mönstrade som förlovningsringar och sedan en ring med någon/några stenar i som vigselring till kvinnan.

Men sen är variationerna enorma, detta är verkligen något där ni skall låta er egen smak styra. Lycka till och hoppas era drömringar finns där ute för er att hitta snart.

Svar på tråden hur ser ringarna ut?