• Emma-Klara

Vem är jag - Vem är du...?

*Nyregistrerad ramlar in och säger:*
    Hej!

Jag har hittat hit både nu och då och lite för ofta de senaste månaderna då jag planerade mitt frieri (smaskig berättelse utlovas i annan tråd...), men än så länge har jag nöjt mig med att läsa, söka och läsa lite till. Mycket bra inspiration har ni alla gett mig; tackar! Eftersom det blivit tid att titta på förlovningsringar (imorgon efter jobbet!) tycker jag att det nu är dags att ta plats på BT! Kommer säkerligen vara inne en hel del framöver...

Här tänkte jag presentera mig, och eftersom jag är så otroligt nyfiken hoppas jag få reda på lite om er också!

Om mig
    Ålder:
    Bor i:
    Kommer från:
    Civilstatus:
    Sysselsättning:
    Intresse:

Om oss
    Har varit tillsammans:
    Har bott ihop:
    Träffades:
    Frieri & Förlovning:
    Gillar att göra ihop:
    Min romantiska specialite:
    Min älsklings romantiska specialite:

Bröllopsplaner/-drömmar
    När:
    Var:
    Stil:

• Svar på tråden Vem är jag - Vem är du...?
  • Karis Annelie

ja, jag känner som så, att om vi gifter oss på en romantisk strand eller nåt annat annorlunda ställe, så varför ha vitt? jag kommer bara se för uppklädd ut bland det enkla. Suuuupervackra gröna klänningar har jag spanat in lite... måste invänta ordentligt frieri bara ;D

• Emma-Klara

Ahh, ungefär som jag då
    Jag friade själv vilket i och för sig blev väldigt lyckat och vi var väldigt rörda, men efter några minuter sa han "Fast egentligen är jag lite arg" AjAj... Han ville fria själv. Så som den jämlikhetsförespråkare jag är (och romantiska tjej som gärna vill bli friad till...) sa jag att vi kunde vara hemligt förlovade tills han friar, så har vi gjort det båda två!
    Så nu väääntar jag. Spännande! Imorgon ska vi titta på ringar, så det är i rullning...

• Fru Cinderella

Om mig
    Ålder: 22
    Bor i: Linköping
    Kommer från: Göteborg
    Civilstatus: Sambo
    Sysselsättning: Kundtjänstmedarbetare
    Intresse: Planera event, skriva, hemsidor

Om oss
    Har varit tillsammans: 3 år
    Har bott ihop: 2 år
    Träffades: Via gemensamma bekanta
    Frieri & Förlovning: Japp ;)
    Gillar att göra ihop: ALLT
    Min romantiska specialite: Hmm.. sexiga underkläder och vin + stearinljus
    Min älsklings romantiska specialite: Öhm.. öhm.. öhm... hanär inte så värst romantisk

Bröllopsplaner
    När: 28 april 2007
    Var: Sörstad Herrgård, Vikingstad
    Stil: Borgligt, mysigt, roligt

• bride2be!!!

Jag hänger mig på!

Om mig
    Ålder: 27 (om 8 dagar
    Bor i: Trollhättan
    Kommer från: Norge
    Civilstatus: sambo & lycklingt förlovat
    Sysselsättning: Receptionist
    Intresse: Va med vänner, planerla bröllopet så klart, shoppa, resa, ligga i soffan med min McDreamy och bara mysa fraför TVn, jobbet faktisk! Mina kollegor är dom bästa som finns!

Om oss
    Har varit tillsammans: 5 & 1/2 härliga och grälfria år
    Har bott ihop: 3 & 1/2 fantastiska år
    Träffades: i Australien! Vi hade båda åkt ner för att plugga, han i 1/2 år, jag i 2 år. Han kom tillbaka som tur är
    Frieri & Förlovning: Han friade dagen innan våran 5 års dag till min stora överraskning och glädje
    Gillar att göra ihop: Bara va, vi behöver inte hitta på en massa saker för att ha det bra. Bara att ligga i hans armkrok gör mig lycklig Men vi reser också mkt.
    Min romantiska specialite: Tänder levande ljus, gör middag till min älskade, ser till att han mår bra
    Min älsklings romantiska specialite: Pyssla extra mkt om mig när jag är sjuk, säger att han älskar mig och hur vacker jag är varje dag (även om jag inte har smink och ser helt sjuk ut)

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: 01.09.07
    Var: Trollhättan
    Stil: Romantiskt, stort och mysigt med hela familjen och massa vänner. Vill inte att det ska bli alltför stelt. Folk ska ha roligt och sitta brevid folk dom trivs ihop med.

• Lainan

Kul!

Om mig
    Ålder: 23
    Bor i: Bromölla
    Kommer från: Bromölla
    Civilstatus: Sambo och förlovad
    Sysselsättning: Civilekonom
    Intresse: Räkna... Träna och mysa med killen

Om oss
    Har varit tillsammans: Snart 5 år
    Har bott ihop: Snart fyra år
    Träffades: Genom gemensamma vänner, efter 7 månader som bästa vänner kunde vi inte hålla tillbaka känslorna längre... *ler*
    Frieri & Förlovning: Förlovade oss på 4-årsdagen, gifter oss på 5-årsdagen efter ett gemensamt beslut.
    Gillar att göra ihop: Träna Laga trerätters till bara oss och lyxa till det hemma, umgås med våra vänner
    Min romantiska specialite: Göra scones på söndagarna och duka fram en massa godsaker till det samt säga romatisk saker innan vi somnar
    Min älsklings romantiska specialite: Städa huset fastän det egentligen är min tur, laga mysiga middagar och ge mig fina komplimanger

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: På vår femårsdag - 070512
    Var: I kyrkan i Bromölla
    Stil: Traditionellt med fest efter där färgtemat är vitt, ljuslila och silver med ett antal gäster som uppgår till ca 50 st

• Pomodoro

Ålder: 27
    Bor i: England
    Kommer från: Blekinge
    Civilstatus: Sambo och förlovad
    Sysselsättning: Doktorand
    Intresse: Musik och Politik, att vandra, sticka och dansa.
    Om oss
    Har varit tillsammans: Snart 3 år
    Har bott ihop: 2 år
    Träffades: Pa ett tåg.
    Gillar att göra ihop: Prata, laga mat, festa och resa.

Min romantiska specialite: Att inte jobba till kl 21.00.
    Min älsklings romantiska specialite: Laga mat jag tycker om och kopa vin jag blir glad av.

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: 070721
    Var: Blekinge
    Stil: Avslappnad elegant. Fa men naggande goda gaster, manga unga vanner, fa aldre slaktingar. God mat och bra musik.

• Pomodoro

Emma-klara
    Han ar 23, sa jag har ocksa lyckats fa tag i en yngre man...

• Lilla Li

Om mig
    Ålder: 22 (fyller 23 i mars)
    Bor i: Jönköping
    Kommer från: Göteborg
    Civilstatus: Sambo/förlovad
    Sysselsättning: Jobbar som teknikinformatör
    Intresse: Allt som är kreativt och stimulerande

Om oss
    Har varit tillsammans: 1 år och 4 månader
    Har bott ihop: 7 månader
    Träffades: På nätet
    Frieri & Förlovning: Han friade
    Gillar att göra ihop: Gosa, kolla på film (fast han gnäller mest över att jag alltid somnar), gå på konserter/shower/teater, träffa familj och vänner
    Min romantiska specialitet: Att laga mat till honom, stödja honom i allt han gör, överraska honom
    Min älsklings romantiska specialitet: Samma som jag

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: 11/8-2007 (på vår förlovningsdag) kl 16:00
    Var: Sandseryds kyrka utanför Jönköping
    Stil: Stilrent, klassiskt, traditionellt, enkelt men ändå exklusivt

• drömbrud

Om mig
    Ålder: 19
    Bor i:Stockholm, Söder
    Kommer från: Stockholm
    Civilstatus: Snaaaaaaaaart förlovad
    Sysselsättning: Pluggar, jobbar som pers. ass. och vårdbiträde
    Intresse: Resa, kläder, djur

Om oss
    Har varit tillsammans: 1år 3mån
    Har bott ihop: inte än, efter vigseln blir det
    Träffades: när vi var 5 år!
    Frieri & Förlovning: Snart!
    Gillar att göra ihop: Mysa!
    Min romantiska specialite: Hahah! Vet inte
    Min älsklings romantiska specialite:Pussas och kramas! Försöker vara romantisk fast det inte går så bra blir de ändå så gulligt!

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: 20/10-07
    Var:Stockholm
    Stil: Gustavianskt

Svar på tråden Vem är jag - Vem är du...?