• Emma-Klara

Vem är jag - Vem är du...?

*Nyregistrerad ramlar in och säger:*
    Hej!

Jag har hittat hit både nu och då och lite för ofta de senaste månaderna då jag planerade mitt frieri (smaskig berättelse utlovas i annan tråd...), men än så länge har jag nöjt mig med att läsa, söka och läsa lite till. Mycket bra inspiration har ni alla gett mig; tackar! Eftersom det blivit tid att titta på förlovningsringar (imorgon efter jobbet!) tycker jag att det nu är dags att ta plats på BT! Kommer säkerligen vara inne en hel del framöver...

Här tänkte jag presentera mig, och eftersom jag är så otroligt nyfiken hoppas jag få reda på lite om er också!

Om mig
    Ålder:
    Bor i:
    Kommer från:
    Civilstatus:
    Sysselsättning:
    Intresse:

Om oss
    Har varit tillsammans:
    Har bott ihop:
    Träffades:
    Frieri & Förlovning:
    Gillar att göra ihop:
    Min romantiska specialite:
    Min älsklings romantiska specialite:

Bröllopsplaner/-drömmar
    När:
    Var:
    Stil:

• Svar på tråden Vem är jag - Vem är du...?
  • glad tjej

Om mig
    Ålder:26 år
    Bor i:Göteborg
    Kommer från:Göteborg
    Civilstatus:Sambo
    Sysselsättning:Lärare
    Intresse:Djur

Om oss
    Har varit tillsammans:3 år
    Har bott ihop:Snart i 3 år
    Träffades:På en fest hemma hos min sambo
    Frieri & Förlovning:Förlovning efter 1 år
    Gillar att göra ihop:Gå på restaurang, promenera, äta godis
    Min romantiska specialite:Överraskningar
    Min älsklings romantiska specialite:Laga mat

Bröllopsplaner/-drömmar
    När:070707
    Var:Vid havet
    Stil:Romantiskt rosa

• Emma-Klara

Okej, jag börjar!
    Om mig
    Ålder: 28
    Bor i: Stockholm på Söder
    Kommer från: Växjö
    Civilstatus: Sambo
    Sysselsättning: Civilingenjör inom IT
    Intresse: Musik! (Har redan sjungt på några bröllop. Svårt att sjunga när man är rörd...)

Om oss
    Har varit tillsammans: 2,5 år (fast känns som alltid!)
    Har bott ihop: 2 år
    Min älsklings ålder: 2 år yngre än mig
    Träffades: När vi pluggade. En historia för sig som inkluderade mååånga drinkar och en kapad telefon (Mitt bästa raggningstips; lägg in er i telefonlistan )

Frieri & Förlovning: Ett hemligt frieri i december... (Återkommer i annan tråd)
    Gillar att göra ihop: Det mesta. Helst vara på tu man hand. Gärna ta det lugnt.
    Min romantiska specialite: Röva bort min älskling! Senast var det Paris. Det fick han reda på över en champangefrukost 1h innan flygbussen skulle gå. Tidsoptimist är jag visst också...
    Min älsklings romantiska specialite: Se mig i ögonen och säga fina saker som går rakt in i mitt hjärta för att de är så ärliga och okonstlade.

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: Det ska vi nog prata lite närmare om, beror på vilken årstid vi väljer men det lutar åt någon gång 2008.
    Var: Vete tusan. Antingen i Stockholm där vi bor, eller i min hemtrakter.
    Stil: Kan tänka mig ett enkelt (men ganska stort) bondbröllop som det blir sommartid. Blir det på vintern så kanske man får hitta på något annat. Ser mycket ljus och värme framför mig...

• glad tjej

Intresse: Djur. Vet inte var smilet kom ifrån.

• Emma-Klara

Oj, trodde visst bara jag kom först

Jag lade till "min älsklings ålder" i enkäten. Är ju nyfiken på om det är fler som fått tag i en yngre kille...

• Emma-Klara

Aha, vad det den typen av djur du var intresserad av

• Karis Annelie

Om mig Annelie
    Ålder: 29 (snart 30.. schhhh)
    Bor i: Mariestad
    Kommer från: Hälleforsnäs utanför Eskilstuna
    Civilstatus: sambo-förlovad
    Sysselsättning: operatör på Arla. packar OST ;D
    Intresse: inredning, historia, teater. tittar mycket på tv o sitter vid dator ;)

Om oss Annelie och Kari
    hans ålder: 35
    Har varit tillsammans: 1,5 år
    Har bott ihop: nästan från början
    Träffades: aug -05 gemensamma bekanta ute på krogen.
    Frieri & Förlovning: förlovning skedde på en pir vid DolphinBay utanför HuaHin thailand julafton 2006
    Gillar att göra ihop: planera husköp och renovering av detta, titta på film, busa.
    Min romantiska specialite: hm.. jag är inte superromantisk, men, jag sätter på kaffe åt han när jag märker han e trött. han uppskattar allt det lilla i vardagen. :)
    Min älsklings romantiska specialite: han är mån om mig hela tiden. Inget speciellt stor grej han gör, bara massa små.

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: vet inte. 2008 kanske? Om inte huset vi planerar köpa tar alla pengar...
    Var: pratar om utlandet. iaf INTE kyrkligt.
    Stil: finns så mycket vackert... gärna nån gammaldags stil. 1500tal eller så. eller nåt enkelt. iaf INTE bakelseklänning. kanske blir en grön klänning :D

• InaHjärtarAdam

Om mig
    Ålder: 22
    Min älsklings ålder: 24
    Bor i: Södertälje
    Kommer från: Göteborg (min sambo från Järna)
    Civilstatus: Förlovade (äntligen...)
    Sysselsättning: Pluggar till Usk, vårdare, personlig ass.
    Intresse: Sköta hemmet, planera mitt bröllop, prata i telefon med mamma, blommor och trädgårdsskötsel, poesi, stickning, promenera

Om oss
    Har varit tillsammans: 1 år och tre månader
    Har bott ihop: 11 månader
    Träffades: Blev ihopparade på en vegansk sushifest
    Frieri & Förlovning: Adam friade på en ljusfest bland tusentals marschaller förra året på första advent. Sen åkte vi hem och åt pekkarkakor och drack glögg och myste i soffan hela kvällen.
    Gillar att göra ihop: Promenera, busa, prata, planera bröllop&barn, mysa, bara vara med varandra...
    Min romantiska specialite: Tjaa.. hmm.. Jag vet inte faktiskt.
    Min älsklings romantiska specialite: Laga mat, städa toaletten fastän det är min tur, köpa cola light till mig, pussa mig i nacken..

Bröllopsplaner/-drömmar
    När: 15:e December i år
    Var: Angereds Gamla Kyrka, Göteborg
    Stil: Brakfestsbröllop

• Emma-Klara

Grön är min älsklingsfärg! Kul med lite annorlunda val!

• Emma-Klara

Svarade såklart på Karis Annelie.

InaHjärtarAdam; gillar din killes romantiska specialiteer Vet inte om "städa toaletten fastän det är min tur" eller "pussa mig i nacken" är bäst. Både är bra

Svar på tråden Vem är jag - Vem är du...?