Bra löshår i Stockholm???
Tänkte sätta i löshår i min frisyr för att få lite längd!
Är det någon som vet något bra och gärna billigt ställe i Stockholm?
Vad ska man tänka på när man köper löshår??
Tänkte sätta i löshår i min frisyr för att få lite längd!
Är det någon som vet något bra och gärna billigt ställe i Stockholm?
Vad ska man tänka på när man köper löshår??
Maila och fråga på info@greathair.se
Deras hår är jättebra!
Jag köper alltid därifrån och är nöjd. Indiskt hår av fin kvalité
Mitt råd är att INTE köpa billigt. Köper du hår från typ Taj Mahal så ser det fint ut till en början eftersom det är behandlat med silikon. Efter några tvättar så har silikonet nötts av och håret tappar all sin fukt och det blir jätterisigt. Trust me, jag har provat allt. Du tjänar på att lägga några hundralappar extra. Då håller det sig längre.
Jag måste dock säga att jag är jättenöjd med TajMahals hår.. blev inte alls risigt efter några tvättar.. nu efter ett år kanske det hänger på sista versen.. men ja ja..
Vet inte vad för typ av hår du tänkt sig. Vet att de säler tränsar, clip in och keratinslingor. Vet även att de gör förlängningar med keratinvax på en salong nära globen tror jag. Enkompis gjorde där och är nöjd. Jag minns inte riktigt vad hon sa, men jag tror hon betalade 2500. Å det är billigt. ag gav 4000 för min förlängning!
Är det bara löshåret du är ute efter så vet jag inte vad det kostar.
Har de på greathair någon hemsida?
Åh, vilken bra tråd!
malluo:
Du verkar kunna en del om det här med löshår, finns det nån enklare variant som man typ fäster med klämmor (som helst inte syns)?
Ungefär vad brukar det kosta?
Tack!!
amore
Clips heter det om du vill ha "klämmor" det brukar kanske kosta ca. 200kr för att få klämmorna att räcka till en hel hårförlägning och de syns inte alls, såvida man sätter de rätt vill säga ;)
De håller tydligen på att skapa en hemsida som ska sälja hår till privatkunder och frisörer. Är redan kund där, så jag får mail av dem då och då. Idag fick jag ett mail att hemsidan borde vara klar om två veckor tror jag det var.
Adressen skulle vara www.greathair.se
mallou
Ah, det förklarar ju varför den verkar ligga nere, testade adressen innan ;)
Vad ligger de på i pris då?
Jag köper keratinslingor, ca 1800 för 100 st Innan dess köpte jag tränsar och då betalade jag 1200 tror jag. Minns inte riktigt. Är i allafall jättenöjd! Maila dem och kolla. Bor du i sthlm så kan du säkert få titta på håret på salongen. Lycka till
Nja.. fast då kan jag lika gärna köpa för 500kr från TajMahal (Trens alltså)
Ni verkar kunna en del om det här...
Som helt ny på området måste jag då fråga...
Vad är keratinslingor??
Och trens.. är det när håret liksom sitter på ett band som man kan klippa av eller sätta på clips??
Glömde svara på era frågor
Jag är ute efter sånt som sitter på "band" och jag tänker bara ha dom en dag!!!
billigast o bäst kvalitet hittar du på www.hairtrade.com rekommenderar varmt, frakt 7 pund
BröllopA
Du har helt rätt, trens är sådana som man klipper i önskade längder och syr fast på clips.
Keratinslingor är slingor som är förbehandlade i piggen och smälts fast i håret, slinga för slinga.
Amore: Ja, som sagt har jag nog provat det mesta på marknaden vad gäller hår :) Jaghar ett riktigt babyfjun till hår,så jag visar mig inte ute utan lite extra fuskhår :/
Clip in är det du syftar på.
Antingen köper ma ett träns och clips och syr fast clipsen. Eller så köper man ett clip n set. Färdig fästa clips på bitar av träns. tror jag gav 1100kr för mitt på Great Hair. Det är jättebra om man vill ha långt hår ibland. Jag är för lat för att sätta fast det varje morgon. Därför kör jag med mer permanenta lösningar. Men ett toppen "party-hår"
Jag gör hos Bobbi på Crazy Nailz and Hair på Medborgarplatsen. Hon använde äkta hår. Kom inte ihåh exakt vad jag betalade medn et var inte mkt:)
har har köpt löshår och ett lim att limma det med. hade tänkt ta hjälp av mamma att sätta i det. men är osäker på hur bra det kommer att sitta och om man kan sätta om det lätt efter ett par veckor > om de sitter i så länge...behöver era råd...
mullig
Själv var jag inte så mycket för lim när jag testade det.. tror det höll i två dagar o satt kvar som stora kockor hur länge som helst i höret.. fick dra ut det med en kam o var hur kletigt som helst *usch* nej det gör jag aldrig om.. men det beror säkerligen på vilket lim man har..
Jag förlänger oxå mitt hår hos Bobbi på Crazy Nailz & Hair på Söder
www.crazynailzhair.net
Hon använder äkta hår och en metod som inte skadar håret och som varken behöver lim eller värme :)