• Sirpa08

Klamydia

Häromdagen fick sambon reda på att han hade bitestikel inflammation. Jag frågade honom hur man får det och han sa att det kunde ha att göra med att han hade varit sjuk den senaste tiden. Hypokondriker som jag är kollade jag upp det på nätet och fick som svar att 50% av alla fallen är från klamydia. Ska man bli orolig eller hur vanligt är det annars i 20 årsåldern att få bitestikel inflammation?

Tacksam för svar, är lite orolig om man ska anklaga honom och springa och testa sig.

• Svar på tråden Klamydia
  • Lena+Mattias=sant

Det borde kunna bero på urinvägsinfektioner oxå. Sen så kan man ha klamydia liggadne vilande i MÅNGA år. Gå och testa dig men anklaga honom inte.

• Malin22

Om du vill kan du beställa ett gratis prov från klamydia.se. Jag fick brevet bara ett par dar senare, man kunde inte se varifrån det kom och resultat kom 2 dagar efter att jag skickat in det. Iofs är det urinprov som inte är så säkert men jag beställde två och ett till min kille (vilket kanske inte du kan göra) för få lite säkrare besked.
    Håller med om att du inte borde anklaga honom, det är ju lika stor chans/risk att han fått det av någon annan anledning som att han fått det av klamydia.

Svar på tråden Klamydia