Vilka ska delta på möhippa?
Ska anordna möhippa i maj... vilka ska delta? Bara dem tjejer som bruden känner väl eller också killens kompisars flickvänner trots att bruden inte känner dem väl? Vad är rätt?
Ska anordna möhippa i maj... vilka ska delta? Bara dem tjejer som bruden känner väl eller också killens kompisars flickvänner trots att bruden inte känner dem väl? Vad är rätt?
Bjuda in samtliga kan man alltid göra, så är det upp till var och en om de vill deltaga eller inte. De som anser sig inte känna bruden särskilt väl, kommer troligtvis inte vilja deltaga heller. Men jag anser att det är bättre att alla får avgöra det själva.
Det bästa är att även bjuda med killens flickvänner även om inte bruden känner dem väl. Det brukar vara bra att alla tjejerna som ska på bröllopet lär känna varandra något innan själva bröllopet för då blir det roligare på bröllopsfesten och inte lika stelt om man har fått göra roliga saker tillsammans.
fråga bruden på ett snyggt sätt vilka hon vill ha med. kanske inte begära namn, utan bara vilken typ av relation... jag skulle t ex gärna ha med min blivandes systrar och kusin(som jag känner och träffar ibland), men inte nån avlägsen släkting eller nåns respektive som jag inte känner.
sen beror det ju på hur många som är bjudna på bröllopet. det är en omöjlighet att alla kvinnor av 150 bjudna kan vara med på hippan. men är det 30 bjudna kan man lätt ta med alla, eller åtminstone fråga.
Jag vet att min syster håller på att fixa ihop nåt till mig, och igår sa hon till mig att hon ville att jag skulle skriva ner vilka personer som jag vill ska vara med på min möhippa.
Detta känns bra för mig!
jag tycker att Bruden ska skriva en list på don HON vill ha med, sen försöker man få med alla dom, å kan inte alla e ju inte det hela världen... Det e ju hennes hippa...
Tack, det känns bra. ska faktiskt fråga henne... hon bör ju förstå att det blir en möhipppa...
Jag anser fortfarande att det är upp till var och en att bestämma. Har varit på ett bröllop där jag inte blev bjuden till möhippan (jag var just flickvännen till brudgummens kompis), och det kändes inte så roligt att inte ens få en chans att träffa bruden (och alla andra tjejer som var bjudna) lite mer.
Generellt kan jag säga att på de bröllop jag varit med på möhippan har varit så väldigt mycket roligare än de där jag inte varit med (pga avstånd eller annat inplanerat).
På min egen hippa som var för två helger sen, kom både min mamma och svärmor! Det tyckte jag var jätteroligt! De var bara med under dagen, på kvällen var det "bara" vi andra.
Min uppfattning är att man på möhippan/svensexan får en chans att lära känna varandra lite bättre. När mina vänninor gift sig har min sambo alltid gått på de svensexorna just för att lära känna dom. Det är ju så mycket roligare på bröllopet om man känner att man har en relation till de som gifter sig.