Kostnad att göra egen tårta
Någon som har en uppfattning om vad det kostar att baka sin egen bröllopstårta (exkl dekoration)?
Hade tänkt oss typ princess, 80 bitar på ställning.
Någon som har en uppfattning om vad det kostar att baka sin egen bröllopstårta (exkl dekoration)?
Hade tänkt oss typ princess, 80 bitar på ställning.
*puff*
Vet ej vad stälningen kostar att tex hyra. Har räknat på en tårta som vi först tänkt ha. Typ princess men i stället för grädde vit chokladmousegrädde, i stället för hallonsylt björnbär och i stället för vaniljkräm limekräm.
Kostnaden att baka för 30 st ca 1500kr Kommer inte i håg om jag räknade med ett vit överdrag, tror inte det. Nu är detta en dyrare variant så jag kan tänka mig att din tårta kommer ha samma kostnad ink överdrag och dekoration.
Det blev fel. Kostnad för att baka för 80 st är 1500kr och inget annat.
Så svårt att bestämma mig... Har fått pris på 15-17 kr/biten om jag beställer, o det blir ju billigare + att vi får med ställning o dekoration.
15-17 kr/bit låter jättebilligt!
Det kostar 300 kr att hyra en tårtställning, där jag har kollat.
praline
Beror på vad man vill ha. Det går att köpa en enkel 3-vånings för 250 kr.
Vinterbrud feb -07
Ja, visst gör det, men det verkar vara genomsnittspriset här.
jooki!!
vart har du hittat det bitpriset??
Karlstad
Jooki, är det en bröllopstårta du har kollat då. Eller är det "princesstypen" i tre våningar?
Har ingen som helst aning MEN...min arbetskamrat bakade våra tårtor till 120 gäster med färger, ingredienser, formar till sugarpaste osv. betalade vi 700:- för.
Ställningen gjorde vi av björkstammar i olika höjder. Vi gifte oss på landet och det passade i vårt övriga tema.
Bruden Ringman
Hmm... Jag är inte så kunnig så du får nog berätta vad skillnaden mellan bröllopstårta och princesstårta är för mig. Som jag har förstått är en princesstårta (fast med vit marsipan) ganska vanlig som bröllopstårta.
Jag frågade efter bröllopstårta och fick priset 15-17 kr biten beroende på typ. Vilka typer det var diskuterade vi inte ingående då det för tillfället bara var priset jag var intresserad av.
Den tårtställning som kostar 250:- är tillverkad av plast, och rätt så vek (och ser ganska 'billig' ut). Egentligen klassificeras den som *engångs*.
Om ni hittat någonstans att hyra en ställning fråga om den är metall eller plast.
Jooki, förlåt för min otydlighet, kan ha att göra med att jag själv inte är så haj på detta med tårtor till bröllop.
Vad jag menade var är det en "vit-princess" eller en sån där som man kan typ bestämma själv vad det är i och hur den ska se ut, en "american cake"?
Nja...som sagt vet jag inte exakt vad det är för modell/modeller