Var köpa pärlhalsband?
Älskar själv pärlhalsband, både kortare och längre. Äkta behöver inte kosta så mycket, plastpärlor är ju inte så roligt tycker ärligt talat.
www.marleneofsweden.se har några vackra pärlhalsband, titta där.
//Minna
Älskar själv pärlhalsband, både kortare och längre. Äkta behöver inte kosta så mycket, plastpärlor är ju inte så roligt tycker ärligt talat.
www.marleneofsweden.se har några vackra pärlhalsband, titta där.
//Minna
Är lite nyfiken Chipsan
Har du hittat något pärlhalsband ännu? Vad blev det för något i så fall
Chipsan:
Aha, man kan alltså maila in om man har egna önskemål? Var det Marlene of Sweden du mailade?
Kan vara bra att veta om man vill ha nåt speciellt.
PS. Såg nu på deras hemsida att man kan ha egna önskemål, det har jag inte sett innan. Super ju!
Både odlade sötvattenspärlor och odlade saltvattenspärlor är äkta, även om de sistnämnda är lite dyrare och något ovanligare. Men båda är äkta!
Det du syftar på med äkta är pärlor som _inte_ är odlade, utan pärlor som bildats naturligt hos vilda musslor/ostron ute i naturen och som fiskas upp av lokalbefolkningen (ni vet de som är skickliga på att hålla andan under många många minuter). Det är dessa pärlor som är väldigt ovanliga idag tyvärr och är mycket dyrare, men det går att få tag på. En klassiskt vackert pärlhalsband med odlade äkta pärlor kan kosta från en femhundring till en tusenlapp drygt, medan jämförbart icke odlade äkta pärlhalsband kostar från några tusenlappar upp till i stort sett ingen begränsning.
Men pärlorna är äkta, odlade som icke odlade. Plast är däremot inte äkta :)
Så om ni köper odlade sötvattenspärlor eller saltvattenspärlor på någon av sajterna ovan så är dessa också äkta.
Chipsan:
jag är ju nyfiken, hur går det? Har du gjort nån beställning än?
Kan du inte fota det du beställer när du fått hem det så vi kan se vad du önskade dig utseendemässigt?
Hallå Chipsan!
Mmm, tycker oftast enkelt är snyggast!
Tror nog den storleken på pärlorna är lagom, mindre pärlor och det blir nog inte lika elegant skulle jag tro.
Angående låskedjan så vet i katten
Visst, det är nog snyggast med att ha så kort låskedja som möjligt, men det är ju otroligt smidigt att ha så man kan ha halsbandet på olika sätt.
Berätta mer sen när du har beställt eller fått hem det
Förresten Chipsan är det något i den här stilen du tänkte beställa av dem?
www.marleneofsweden.se/smycken/halsband/2,0,78
Såååå himlans snyggt tycker jag!
Vi har väl samma typ av smak och tycke för smycken kan jag tänka mig
Det är helt en smaksak om de ska vara lika stora alla pärlor eller om det ska vara som på bilden med olika storlekar... det är vad man känner för just för stunden skulle jag tro. Inte mycket till hjälp fick du av mig
Någon annan som kan hjälpa till här kanske? Halsband med lika stora pärlor eller som på länken ovan med pärlor i olika storlekar?
Chipsan, hur har det gått? Har du beställt halsband än? Du kanske t o m har fått det?
Låter ju underbart!
Har själv inte haft personlig kontakt med henne, utan bara beställt på hemsidan. Får väl ta och kontakta henne om man beställer igen
Har du fått dina smycken än? Vad blev de för smycken och hur har det gått?
Verkar som Chipsan har gått under jorden
Nyfiken på hur det har gått för dig, om du har fått vad du önskade dig
Det låter ju helt fantastiskt
Vad gulligt av dem att skicka med extra örhängen som bröllopspresent!
Då förstår jag vad du ska använda för smycken på ditt bröllop. Nu vill jag bara önska dig ett underbart bröllop och ett fantastiskt liv på tu man hand