• Lotta07

Hemmeslövs herrgård

Hej!
    Min sambo Johan och jag ska gifta oss i Brunnby kyrka den 25 augusti och letar febrilt efter en lokal att ha vår fest i. Många har visat sig redan vara bokade
    Nu har vi preliminärbokat Hemmeslövs herrgård. Jag har letat efter inlägg om Hemmeslövs herrgård men inte hittat något och skulle vara jätte tacksam om någon som vet något kunde göra ett inlägg. Vi ska dit och titta till helgen men det är inte alltid man "ser" allt.

• Svar på tråden Hemmeslövs herrgård
  • Chapliin

Har bara varit där på firmafest, men det är en mysig lokal. Personalen var helt ok.
    det enda jag tyckte var att toaletterna är slitna, men de var rena och städade, så man ska kanske inte vara för petig!

• Lotta07

Tack Chapliin!
    Vi var där och måste säga att de var jätte trevliga. Dock har vi bestämt oss för ett annat ställe för bröllopet. Men skulle jag ha en annan typ av fest så skulle Hemmeslövs mycket väl passa...bara kanske inte för ett bröllop...men det beror ju precis på hur man är.

• LyckligaLillaJag

Hej Lotta07!
    Får man fråga var ni ska vara istället? Vi håller också på och letar...

• Nilsa

Hej Lotta07!

Vi var på visning i både Mölle kapell och Brunnby kyrka i söndags. Kan verkligen inte bestämma oss för vilken som passar oss bäst...

Vi tycker att Mölle kapell är vackrare belägen och och är "snyggare" utvändigt. Ett annat stort plu är att man kan "fylla upp den" utan problem.
    Det som talar för Brunnby är att min fästmans farfar är begraven där samt att den är så himla speciell invändigt. Minuset är att vi nog inte kommer bjuda fler än typ 80 gäster och det kanske känns lite pluttigt i den stora kyrkan?

Hur går det med festlokal? Blir det Hemmeslöv? Vi försöker vara ute i riktigt god tid (ska inte gifta oss förrän augusti 2008) så att vi kan välja och vraka. Men det är också jättesvårt! Just nu lutar det åt något riktigt lyxigt alternativ som Grand i Mölle eller Strand i Arild men det känns också tokigt. Lägga ut så mycket pengar! Jaja... Lycka till och tipsa mig gärna, allihop!

• Lotta07

Hej Lyckliga lilla jag och Nilsa!
    Vi har bokat Örenäs slott istället. Vi är verkligen glada för det. Var där och kände att det var helt rätt för oss. Har varit där på kalas en gång men satt då i matsalen där det är ganska murrigt därför var jag lite skeptisk innan vi åkte dit, men efter att ha varit där och sett festvåningen som är ljus och fin så är jag helnöjd. Tyvärr kommer det innebära att vi måste avboka Brunnby kyrka som vi verkligen gillar men det blir så långt mellan kyrka och festlokal och då de flesta av våra gäster kommer norr ifrån blir det en fasligt massa åkande för dem om de ska ner till Örenäs innan vigseln. Så imorgon ska vi bestämma oss för antingen Glumslöv eller Kvistofta kyrka. Vi har en tid bokad redan måste bara bestämma oss för vilken av det de blir.
    Idag har jag köpt min klänning och jag är så glad för det. Blev den första som jag provade....kanske skulle provat fler men den kändes så rätt så jag kunde inte låta bli:)
    Hur går det för er?? Bestämt er för kyrka, festlokal, klänning???

• Goldensea

Nilsa.. om ni bestämmer er för Mölle kapell var ska ni isåfall ha festen? Vi funderar nämligen också på mölle kapell men har inte någon koll på lokaler i närheten. De enda vi har börjat kolla på är Grand hotel i mölle och ett annat hotell.

• Minoo

Ett litet tips:
    Vi hade vår bröllopsfest på mässen inne på Valhall Park. (fd F10)Bra mat och stora ytor. Världens finaste hus med stor gräsmatta och en jättestor blodbok som breder ut sej över ena sidan av gräset.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hemmeslövs herrgård