• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Hehe, tänk på bröllop hela dagen så får vi se hur bra det går på tentan

• Naura

Vilken härlig dag det varit idag!! Först cyklade jag till skolan, var där i två timmar, cyklade hem. 6+6km, flitigt värre! Brukar alltid ta bilen annars. Men det är så fint väder så jag kunde ju inte låta cykeln stå, även om sambon erbjöd sig att köra mig. :) Så redan där var jag grymt nöjd med mig själv!

Sen kom jag hem, ut med vovvarna en sväng medans Juha tände grillen på balkongen. Grillade lite hamburgare till lunch, sen in till stan o köpte lite småkrams. Var även in i en butik som säljer smokings, juha vill ha en smoking när vi gifter oss, så vi var in o tittade priser o sånt. Kring 7000 får vi nog räkna med, men det är OK. Jag kan inte förbjuda han o köpa dyra kläder när jag själv ska göra det. Och så avslutade vi våran stadstur med glass i solen på torget. Inte speciellt bra när man försöker gå ner i vikt, men jag hade ju cyklat så flitigt så jag kännde att jag kunde unna mig en glass. :)

Nu har vi piffat lite här hemma, och jag har suttit ännu en liten stund ute i solen...svårt att slita sig därifrån när den värmer så skönt. Nu borde jag plugga, men måste ju kolla in mina forum först. :)

Ska kanske imorgon eller på fredag gå o köpa lite papper o sånt o testa göra inbjudningskort, o räkna på vad det kommer kosta att göra alla själv o sånt. Blir nog ca. 1000kr för bara inbjudningarna om man ska göra 25st, sen ska man ha program o sånt oxå...

Och så blev vi bjudna på bröllop! Den 16 Juni iår ska juhas kusin gifta sig. Känner inte dom, har bara träffat henne en gång för 6år sen, men kan vara kul att gå på bröllop för att få lite inspiration om inte annat. :D

Hoppas eran dag oxå varit lika skön som min!

• Naura

Menade att det blir ca. 1000kr om man BESTÄLLER 25st från ex. Calligraphen....blir nog billigare om man gör själv.

• Maggies

~Norrsken~: Haha, visst.

Naura: Vilken härlig dag. Kul att få gå på bröllop till sommaren!

• InaHjärtarAdam

tjo!!

jag tänkte att jag nog ska sälja min klänning och alla tillbehören.. för att ha råd med grejer till bebisen istället. nu vet jag ju att ebridalstore funkar så jag kan ju lätt köpa en ny sen när det blir aktuellt igen.
    fast jag väntar nog till dom första tre månaderna har gått.
    vad tror ni om det?

• Maggies

Ina: Själv hade jag sparat klänningen, men det kanske inte är det bästa för dig. Det är ju sant att du nu vet hur ebridalstore funkar och att det är lätt att köpa en ny igen. Smart att vänta några månader också.

• madlin

Läser om alla som funderar på högskola, vad har ni tänkt er för kurser/program då?

//en som också funderar på o skola om sig till hösten.

• MrsNyberg2B

Dagen numer:

- Varit och kollat lite på vigselringar! Man förvånas över hur mycket det gör att prova. Nu är jag inte ett dugg övertygad om att jag vill ha den ring jag först trodde.. Nu vill jag ha en annan. Ska försöka hitta en länk någonstans!

- Varit i bok-och pappersaffär och kollat in papper. Köpte genomskinligt för att se hur det blir med tryck på, eftersom man faktiskt inte vet det genom att göra bara provkort. Så köpte jag vanliga stora ark för att göra mindre av och så hittade vi färdiga kort, som jag ska försöka göra någonting av. Eventuellt kommer vi byta vinrött mot mörklila.

- Hittat en snygg vårjacka i svart! Bara 300 kronor. Nöjd.

och nu kommer det viktigaste: BEBIS på G. Inte för oss, men väl för sambons bror. De åkte in i natt vid 00 och än har vi ingen rapport om att den är ute - det är läskigt! Jag blir så nervös av det och inbillar mig att allt möjligt hemskt har hänt under förlossningen. Vad tror ni? Ni som vet - det kan väl ta rätt lång tid? (Jag vet ju att det kan det, förra gången höll hon på i två dygn, men då var hon igångsatt, nu gick ju vattnet av sig självt) Jag behöver någon som kan lugna mina nerver...

madlin - Jag tänker söka lärarutbildning. Eventuellt kan jag tänka mig SSK, men troligtvis blir det lärare eftersom jag då kan tillgodoräkna mig en del av det jag redan läst. Vad tänker du att du ska läsa??

• InaHjärtarAdam

Lucy_ :
    jag är rädd att spara klänningen och sen ändå ångra mej. det kanske inte är lika lätt att sälja en klänning som är två år gammal liksom. nu vet jag inte om det dröjer så länge men vem vet. vi vet ju inte hur mycket vår ekonomi kommer förändras när bebisen kommer.
    nu vet jag ju ändå hur ebridalstore funkar, jag har bilder på klänningen och kan ju få en likadan uppsydd igen senare om jag fortfarande har samma smak när det blir aktuellt igen.

wiihiii! jag kan knappt fatta att vi ska få en bebis! har ringt barnmorskan idag på vidarkliniken. det är en antroposofisk klinik som ligger en bit härifrån. känns sonm att jag skulle bli bättre omhändertagen där. räknade med att få ett inskrivningssamtal i vecka 10-12 men ska komma redan nästa onsdag!
    hon frågade om vi kunde komma idag redan men det kändes lite snabbt. det hade vi ju inte riktigt planerat för. så nästa vecka blir det!! :)

• InaHjärtarAdam

MrsNyberg2B :
    min systers första tog 32 timmar att klämma ut!! så det kan ta tid...
    min barndomsvän däremot klämde ut sin första på sex timmar. på dom timmarha åt hon en hel pizza själv och tog en tupplur på två timmar. fattar inte hur människan funkar alltså... hon är gjord av stål!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare