• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

Alex och Johan: Tur det då
    Berätta mer om er och ert bröllop, har inte hunnit uppfatta så mycket än. Visst var det februari 2008?

• Alexandra och Johan

Vi ska gifta oss i den 9 Feb 2008 i Kalmar. Vigsel och fest blir på Slottet. Tror vi. Preliminärbokat allt. Det har väl främst med ekonomi att göra. Är inte helt klar med hur mycket vi vill lägga på bröllopet. Det finns ju ett liv efter också. Men, vi har en inbjudningslista på 120 personer och det kostar. Vi vill helst köra med devisen stort och billigt. Ha, om det vore så bra.

Det viktigaste är att det blir mysigt och roligt och det har väl ändå inte med pengar att göra?!! Kluven som sagt.

Vad gör ni andra, stort och dyrt, mitt emellan eller litet?

• MrsNyberg2B

Vi försöker göra det så bra som möjligt, så billigt som möjligt. Nu blir det ett litet bröllop med bara familjerna och vänner, totalt landar vi kring 35-40 pers. Vi har ingen exakt budget men en realistisk siffra är nog sådär 25-30.000 (och då är 30 i överkant), då har vi mat, buffé med dryck och sen fri bar..

• MrsNyberg2B

...alltså, INTE fri bar.

• Pumpkin

Vi kör väl mittemellan antar jag. Ca 80 gäster blir det nog och vi vill väl inte spendera hur mkt som helst, men vill ändå kunna känna att det är OK att lägga några extra kronor på vår stora dag. Allt med måtta typ

• Snart_FruL

Får väl se var vår nota slutar, vi kommer troligen bli mellan 30-35 personer och vi har utrymme att göra åt 84000. Just nu ligger budgeten på ca 77000 men vi försöker räkna högt i stället för lågt. Det som blir över åker vi på bröllopsresa för. Det är min sporre att inte låta det helt gå överstyr. :)

• sajberpillan

hej hej
    välkommen alex och Johan
    vi har budget ca 30 000...men har inte börjat spara än! Spännande att se om vi kommer att hinna med det!
    Köpte Amelia B&B, vilken cool lokal den där grottan i Sthlm! Skulle helt klart varit ett alternativ om vi bott där.

• Maggies

Hallå tjejer!
    Har beställt en massa från Panduro så nu blir det att börja pyssla med inbjudningskort. Ska se om jag har nån fantasi till det.

Vi försöker håller nere budgeten. Funderar på att endast bjuda folk till vigseln och kyrkan och sen ha fika med bröllopstårtan och småkakor och lite spex då istället för att ha en hel middag. Middag har vi isåfall endast med våra familjer på kvällskanten. Alltså ingen störe fest. Känns faktiskt skönt med en lite mindre tillställning.

• Snart_FruL

Det här är väl väldigt OT men jag är så orolig just nu. Min mormor är döende i cancer, de säger att det kan bli vilken dag som helst nu. Och idag har min mamma ringt och sagt att vi måste prata ikväll.

Nu ska jag väl tillägga att detta är min biologiska mormor, och hon står mig inte jättenära (hon bor dessutom i Finland). Personligen har jag alltid sett min adoptivmormor som min riktiga mormor, för det var henne vi besökte mest när jag var liten, vi stod varandra oerhört nära. (Det är min mamma som är adopterad)

Min bio-mormor har varit sjuklig så länge jag kan komma ihåg. Det här är tredje gången hon får cancer, och den här gången kan inte läkarna gör någonting mer. Den har spridit sig så att allt hopp är ute. En tröst är att hon inte verkar ha ont i alla fall...

Men oron blir ju inte mindre när mamma som sagt ringt och sagt att vi måste prata och nu när jag ringer henne så är hon inte hemma.

• Snart_FruL

Hmm lät nästan som jag inte bryr mig alls om henne, men det gör jag ju. Hon är ju min släkt och vår relation förbättrades avsevärt de två senaste gångerna vi träffades. Känns så synd bara att nu när det kändes bra och jag började tycka om henne, så är det liksom försent...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare