• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

vårbrud2008

Jag var oxå lite besviken på bröllopsmässan! Var inte alls så stort som jag trott.

Sen var där ju inte mkt att titta på. bara en massa reklamblad o visitkort som delades ut. Jag deltog i alla tävlingar (såklart, man kunde vinna sitt bröllop lixom och man kunde vinna smink från mary kay, så why not, det kostade inget).

köpte oxå boken om inbjudningkort från panduro, sen köpte jag en enormt tjock bröllopstidning som normalt kostar 109 kr, för 20 kronor och då fick jag det danska numret på köpet, lika tjock och oxå värd 109 kr. Tjänade alltså 200 på det (eller sparade) ;)

Sen tog jag lite researrangörkataloger och förhörde mig lite om vad min vigselring skulle kosta hos de olika juvelerarna och sådär.

men jag hade förväntat mig mer grejor att titta o klämma på. Shit lixom, panduro, som var de jag mest ville titta på, de hade ju INGET där. sålde bara sin bok och delade ut sin katalog. Jag ville titta på olika papper och stämplar och kunna köpa grejor lixom.

jaja, nu har man varit där och vi hade en trevlig dag iallafall. Har man tur så kanske man vinner nåt, fniss... (inte för att jag nånsin vinner, men ändå) ;)

har lagom ont i fötterna iallafall. Vi gick, till skillnad från er, omkring där i tre timmar, men då åt vi och drack italienskt kaffe (shit så gott det var, drack ni av det?).

provade du hummersoppan med vit choklad från en av cateringfirmorna. Nåt av det godaste jag smakat! Wow... Låter ju inte så gott men det var ljuvligt.

Hmm, jag har nog haft en skaplig dag trots allt. Men jag saknade att få titta på olika PRODUKTER och inte en enda snygg brudklänning var där. DET var ju sugigt.

:(

• Anja 19 juli 2008

Sen har jag skitsvårt för den där försäljarmentaliteten. Avskyr när folk dyker på och drar i en. Vill själv be om hjälp, eller fråga ifall jag behöver nåt.

haha, men det antar jag att man får ta om man går på mässa *asg* :D

• vårbrud2008

Anja74
    Vi varken åt eller drack något på mässan för vi hade precis ätit frukost i bilen. Kom direkt från babysimmet nämligen. Efter vår tur på mässan gick vi dock in till stan och fikade på Mäster Hans och hade det mysigt.
    Turen blev tyvärr kort eftersom sambon skulle dömma en hockeymatch. Jag och sonen åkte hem till mormor och morfar och mös vidare.

• vårbrud2008

Anja74
    Jag köpte också en massa bröllopstidningar och avskydde försäljarna....:)

• Anja 19 juli 2008

haha... jaaaaaaaa och hon från mary kay skrev ju upp mitt nummer ohc kommer ringa mig.

Hjääälp. jag som inte klarar sånt. Blev så överrumplad. Hon var sådär superkamratlig så man blir helt ställd. Snacka om försäljarteknik ;)

Fast jag ÄR faktiskt lite intresserad av de produkterna. har läst lite om dem här inne på BT.

Någon som har nåt att berätta om dem, som har erfarenhet av dem??? Funderar på att ha en sån där gathering här hemma med mina väninnor och ha en konsult från mary kay här.

Gillar sånt ;)

• Pumpkin

Anja: Min mamma använder Mary Kay's produkter och hon tycker dom är superbra! Och då har hon ändå testat dom flesta dyra märken som finns att köpa på taxfree eftersom hon jobbat på flygplatsen och haft tillgång till dom

• Anja 19 juli 2008

Åh vad kul :) Hon som sålde hade sååå fin makeup och så fin hy, så då blir man ju lite impad, hahahaha... ;)

• Pumpkin

Haha, ja, hon kan ju knappast komma ofräsch och över-/undermakead, det lär hon inte sälja produkter på

• Anja 19 juli 2008

näää, fast hon den andra säljaren, var faktiskt rätt översminkad ;) handlar väl om var och ens smak oxå antar jag ;) hehe

Men visst, du har ju helt rätt, inte så bra reklam att vara helt spacklad lixom. :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare